Permalänk
Medlem

Nec's DVD-brännare

Tjena tjena!

Sitter just nu på en gammal NEC ND-1300 och den har börjat strula, köpte nya skivor idag (16x) som den inte vill bränna på. Så jag tänkte köpa en ny och jag har läst mycket gott om NEC's DVD-brännare och varit nöjd med min så jag tänkte nog satsa på en ny NEC.

Kikade runt lite i mina lokala butiker (måste ha brännaren imorn så hinner inte beställa via nätet) och på NEC's hemsida. Men ND-3550 t ex., den serien verkar ha utgått på NEC's svenska hemsida finns bara AD-7173 som verkar vara något motsvarande... Min fråga är, har ND serien blivit AD i Svea Rike eller vad har hänt? Och har ni något bättre köp än AD-7173 så tipsa gärna om det och isf varför jag ska köpa det!

Mvh

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

Har du köpt någon än?
NEC fungerar bra, köp den senaste modellen. Skillnaden mellan olika modeller är främst hastigheterna och mediastödet (RAM eller inte), eventuellt även några små förbättringar i hårdvaran i nyare modeller.
Att det är enkelt att hitta och byta firmware på NEC-brännare är ett till argument för det märket. Men visst finns det ju andra...