Permalänk
Avstängd

Ovanligt problem med Razer DA

Kan börja med att säga att jag skrev denna post på det egentliga razerforumet från början och inte har någon lust att översätta tillbaka till svenska. Kan du inte engelska kan du nog inte hjälpa mig heller.

HEY.

I bought a deathadder 2 months ago. It worked fine until 2 days ago when I updated its firmware. It just stopped working. So I rebooted my computer and hEY, my keyboard stops working (ps2 keyboard).
I dont know whats wrong. I have installed/reinstalled the drivers for the DA like 10 times already. I've tried to update the firmware again without success. I've formatted my computer and flashed my bios without results. The mouse's LED is turned on. ( http://en.wikipedia.org/wiki/L ED ). When I plug my DA in, I get a message telling me the mouse is malfunctioning.

Anyone got any idea? Its kinda hard using a computer without a mouse. Feels like this dumb mouse killed my hardware. Ill make my friend check up on this thread continuously. But it would really help the most if you could add my MSN: zanex@pwnz.se

Save me before I kill myself

Update:

I just got this: "One of the usb devices attached to this computer has malfunctioned, and windows does not recognize it"

Update2:

All övrig hårdvara fungerar när jag avinstallerat usb-portarna.

Det är alltså fel på firmware sittandes i min deathadder.

1.10 är den nyaste firmwaren och det är den jag installerat.
Det går inte att installera 1.05 på denna firmware. Det går inte att installera 1.10 igen eftersom den redan existerar. Det går inte att ta bort existerande firmware.

1.03 och 1.04 går heller ej att installera på 1.10. Det borde väl finnas nåt sett att tömma allt minne i musen? Som "Clear CMOS"

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Hmmm, firmware 1.04 är ju känd för att döda en del DA möss,men 1.10 har jag inte sett innan att någon fått problem med.
När jag uppdaterade min till 1.10 var jag tvungen att dra ut usb sladden och sen sätta i den igen för att den skulle fungera, men det har du antagligen redan provat.
Är det på http://razerblueprints.net/forum/index.php?PHPSESSID=dabdd13c...
Du ställt din fråga?

Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Avstängd

Det är på razerblueprints jag postat ja. Fick höra att några andra haft samma problem då de uppdaterat till 1.10. Men någon lösning finns inte.

Men som sagt, går det inte att rensa minnet helt i musen och hamna på det firmware den hade när den tillverkades?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Avstängd

Jag ska snart köpa en razer DA.
Är det stor risk att min kommande razer da mus går sönder också??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag ska snart köpa en razer DA.
Är det stor risk att min kommande razer da mus går sönder också??

Det var faktiskt endel som fått samma problem efter flashande med 1.10. Jag fick iallafall min RMA godkänd i dag. Det trodde jag inte.

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag ska snart köpa en razer DA.
Är det stor risk att min kommande razer da mus går sönder också??

Jag köpte en för en vecka sen och uppdaterade den till 1.10 i förrgår, inga som helst problem.. kan bara säga att jag är mycket nöjd med den!

Köpte för övrigt en Func Archetype MBA till också.. fungerar riktigt bra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

jag kan inte göra några inställningar alls på min DA eftersom kontrollpanelen för den säger att den inte kan hitta någon mus.. jag sitter på Vista 32-bit, men de ska ju fungera enligt hemsidan.
jag har testat att byta port, installera om programmet osv

någon som vet någon lösning ?

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk

Exakt samma sak hände mig idag när jag uppdaterade firware till v1.10. Och nu är den död och datorn kan inte identifiera den! Hur har det gått för dig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skeedmrop
Exakt samma sak hände mig idag när jag uppdaterade firware till v1.10. Och nu är den död och datorn kan inte identifiera den! Hur har det gått för dig?

Jag fick ny på garanti, flashade igen, den här gången fungerade det

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

usb krångel

mina hörlurar låter robot när jag har min DA inkopplad, med och utan drivisar. någon som vet vad problemet är?

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Avstängd

Varför uppdatera firmvaran när musen funkar?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64