Permalänk
Robot

Vattenkylt Lian Li G70

Detta är mitt precis färdigbyggda Vattenkylningssystem som sitter i en Lian Li G70 Låda.

Komponenter Dator:

E6600 @ 3.8Ghz (1.60vcore)
Gainward 7600GT
Asus P5B Deluxe
2GB Corsair XMS2 6400@950mhz (8x475)
1st WD Raptor 36GB Primary
Cooltek 500W Nätagg

VattenKylning:

PA120.3
D-Tek FuZion
MCW60
DDC-Ultra Plexi Top
Ek's Multires Tank

Temps är följande:
Cpu Idle: 20c
Cpu Load: 48c
Grafik Idle: 32c
Grafik Load: 36c

Besök albumet: Vattenkylt Lian Li G70 av Infa

Permalänk

fräscht och cleant!
snygg maskin.

Permalänk
Medlem

ingen cd/dvd läsare/brännare?
iaf snyggt och stilrent

Permalänk

Nice men Hur Fasen får du upp den i 3.5 Thz??? de måste vara nått rekord?

Permalänk
Medlem

Snyggt och cleant!

8p!

Men jag sitter på samma mobo som dig... Ryker garantin om man tar bort "kåpan" som sitter över NB-flänsen.. Det sägs ju att man får bättre kylning utan den iaf..

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Nice men Hur Fasen får du upp den i 3.5 Thz??? de måste vara nått rekord?

Det gör han inte, han har fått upp den i 3.5Ghz och det är väl ingen speciell klock.
Jag kör min E4300 i 3.6Ghz = alltså dubbla orginalklocken. Med vattenkylning funkar det alldeles utmärkt.

Ontoppic

Mycket snyggt bygge med bara kanonkylning. Bland det snyggaste byggena jag har sett. Cleant och effektivt ser det ut att vara.

Vad får du för temps?
Inväntar du R600 månne?!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det gör han inte, han har fått upp den i 3.5Ghz och det är väl ingen speciell klock.
Jag kör min E4300 i 3.6Ghz = alltså dubbla orginalklocken. Med vattenkylning funkar det alldeles utmärkt.

Ontoppic

Mycket snyggt bygge med bara kanonkylning. Bland det snyggaste byggena jag har sett. Cleant och effektivt ser det ut att vara.

Vad får du för temps?
Inväntar du R600 månne?!

Tack tack kul o läsa lite feedback!

kan köra den i 3.6 också, men får kräma på 1.7vcore o allt annat på max
kan köra den stabilt på 1.5v me lite andra höjda värden...samt minnet på 5-5-5-12.

Ligger idle 34/35 och en 52c Load med fullt fräs på fläktarna..
Graffet är konstant på 35 typ..38 när ja kör nåt spel

hehe japp inväntar R600 .. tror jag skiter i 8800 den här gången
tror ATI tar detta denna sväng

Mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Det står ju 3500 Ghz i hans speck... De va de som var sjävla grejen me min kommentar.

Permalänk

Stilrent och snyggt. Bra att du plockat bort cd/dvd-läsarn. Den används ju så ofta =). De är väl grafikkortet där som drar ner betyget, hehe!
Men å andra sidan glider väl ett R600 in när tiden är inne, så vi säger väl en 9a.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allebaggen
Det står ju 3500 Ghz i hans speck... De va de som var sjävla grejen me min kommentar.

Jaha! och?... De var väl ändå inte speciellt kul, eller märkvärdigt.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Stilrent och snyggt. Bra att du plockat bort cd/dvd-läsarn. Den används ju så ofta =). De är väl grafikkortet där som drar ner betyget, hehe!
Men å andra sidan glider väl ett R600 in när tiden är inne, så vi säger väl en 9a.

Heh Jo Faktiskt så har jag inte Dvdbrännarn i för att jag har satt tanken precis vid PATA kontakten hehe ...kom på det efteråt ...så jag ska köpa en SATA DVD så slipper jag det bekymmret

Yepp, när är det dags? April för R600 ? Blir nog grymt!

Mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa
Heh Jo Faktiskt så har jag inte Dvdbrännarn i för att jag har satt tanken precis vid PATA kontakten hehe ...kom på det efteråt ...så jag ska köpa en SATA DVD så slipper jag det bekymmret

Yepp, när är det dags? April för R600 ? Blir nog grymt!

Mvh

R600 släpps runt maj/juni här i Sverige.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Jaha! och?... De var väl ändå inte speciellt kul, eller märkvärdigt.

Om det nu va så ointresant å tråkigt, varför skriver du om de då?

Permalänk
Inaktiv

Snyggt!

Konstigt att det bara är en enda person som reagerar på 3500Ghz, annars på sweclockers brukar det bli ett jävla liv när ngn råkar skriva fel clock på ngt

Permalänk
Medlem

hah tack ...

Jo tänkte fan inte på att ja skrivit fel
glömde punkten...hheh... nåja nåja ... sånt är livet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det ända jag reagera på var tanken..
visst funkar det väll att sätta den så oxå men det blir ju mer ett motstond för pumpen att dra runt vattnet när en hel tank vaten ligger och trycker på systemet.
Hade vart smartare att sätta returen längst upp.. då har returen frit ut lop.

Permalänk
Medlem

mmm me like, jo ser rent o snyggt ut, hoppas det kyler bra, klara den pumpen en uppgradering till 8800gtx tror du?

Permalänk
Medlem

det är den bästa pumpen som finns ute till vattenkylning finns i lite olika modifieringar , men skiljer inte så mycket

om ja hade haft lite mindre vatten i tanken så skulle du sett vilken virvel det var i den för att det är sånt drag i pumpen heheh ..

den ligger uppåt 7m i tryckhöjd, och kanske närmare 1000l/h

sååå jaa ..den pallar det mesta, funderar på ett NB block snart när det kommer ett striker i burken i stället.

mvh

Visa signatur

Permalänk

Det är ju inte alltför smart att montera tanken där...

Försök att fylla på vatten där med datorn ståendes.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala

Det räcker väl med en backventil så ordnar det sig eller hur?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala

det är ju precis det jag har gjort? haha du vet ju ingenting, fyllde på den när systemet var igång utan några problem, man behöver ju inte använda ett glas att fylla på med eller hur? får väl vara lite smart fast du kanske använder trädgårdsslangen?

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var är kablarna? fint

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3