S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [gammal]

Permalänk

Tar också väldigt gärna emot en nyckel om någon har såhär innan release-datumet. Skulle uppskattas.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
nån som har lust o PM:a en nykel som denne inte använder?

Du behöver ingen nyckel finns demo nu som är mp lan
ftp://files.gsc-game.com/mp-demo/

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

slöare ftp får man ju leta efter..

Permalänk
Medlem

Finns det någon annanstans att ladda ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Finns det någon annanstans att ladda ifrån?

http://sdfasfda.mine.nu/mp-demo/

sprid inte länken, puss

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

till alla er som undrar

Spelet fungerar väldigt bra o flyter kanon på mitt system (1280x1024) även på högre upplösningar 1920x1440 lirar det på rätt friskt. Spelet är dock en smula fult o ser rätt old style ut tyvärr, inte alls av den athmosfär man hadde hoppats på

Ljudet var heller inte mycket att hänga i granen, Åska tex känns mest som bakgrundsljud etc. gillade dock att speach verkar bli kvar på ryska det ger sjyst fealing

jag e inte grafik profs eller audiofil men så jäla najs va det inte. kanske hadde mina hopes för högt eller så e det någe krux med betan vilket va vad jag provade. ställde dock in max grafik och tycket det borde varit snyggare

tror dock fortfarande på spelet då grafik inte e allt. verkar bli en sjyst titel i min smak.

för alla som inte kan ryska kommer demot att bli en mardröm

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

testa just demon lite snabbt. men tyckte d flöt på fint ökade bara upplösningen lite till 1280 resten va standard va nu d va, aningen kass på ryska. men tyckte om kontrollen, grafiken var vell så där men helt ok,

Permalänk
Medlem

MP demo betyder att man kan spela det online?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det verkligen officiellt demo?
Verkar suspekt när det är en massa 50mb filer man drar ner (?)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

sidan slutade funka precis när jag börja ladda ner -.-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jobbigt med rysk text i menyerna :P. Annars så var det ett trevligt spel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
http://sdfasfda.mine.nu/mp-demo/

sprid inte länken, puss

hehe laddade ner i 2.5mb/s genomsnitt Trevlig länk. Man tackar!

Permalänk
Medlem

Det är inte det riktiga demot, det är dock den senaste builden. Demot ska tydligen komma väldigt snart!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

nån som har cdkey, vill spela lite online va

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
http://sdfasfda.mine.nu/mp-demo/

sprid inte länken, puss

Vad är det för något? Är det som MP Betan eller finns det AI/större områden?

Btw tycker jag att grafiken är helt okey (baserar detta på mp betan). Kan kanske inte jämföras med Crysis precis vilket jag tror många gör men bättre än HL2 och ungefär samma nivå som OB skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Det är en rysk public demo allt i spelet är ryska och man kan bara spela i LAN.

Permalänk
Medlem

Grafiken i ett beta-mp-demo brukar vara lite "nedtonad". Jag tror att vi får se andra doningar när spelet släpps nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Herregud, ni som påstår att grafiken är kass är ju lite goa eller :P.
Spelet ska inte se ut som doom (riktigt geléigt, plastigt o blänkande) utan realistiskt. Om ni har vart i något Öst-Europeiskt land så kan ni jämnföra naturen med den på S.T.A.L.K.E.R, den är identiskt. Jag menar att varenda liten buske, träd, gräs, atmosfär, allt är som en Öst-stat, tro mig. Spelet ser bra ut, det ända jag klagar på är att armarna laggar när man knivar utan anledning, annars é d fint, måste uppgradera min rigg.// Nakno

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det med 3D shooters och toaletter som är så facsinerande för utvecklarna?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Vad är det med 3D shooters och toaletter som är så facsinerande för utvecklarna?

I Stalkers fall så är det ju normalt. Man ska ja kunna röjja runt i en död stad, i byggnader och sånt och de har väl toaletter antar jag? Skulle inte tro att man skiter ut ur rutan i Ukraina eller nåt....

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
I Stalkers fall så är det ju normalt. Man ska ja kunna röjja runt i en död stad, i byggnader och sånt och de har väl toaletter antar jag? Skulle inte tro att man skiter ut ur rutan i Ukraina eller nåt....

Men det brukar alltid finnas för många toaletter och alltid stora med massor av toa stolar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Spelets grafikmotor i sig är ju faktiskt skitbra, riktigt bra ljussättning, skuggor och texturer. Men spelet utspelas ju i en öst-stat, i en förbjuden mörk molnig dammig dåligt-väder zon. Det måste man komma ihåg.
Det satsar på 100% realism, och det tycker jag verkligen att de lyckats med.
Förutom "fysiken" då, animationerna på vapnen och känslan när man springer runt och hoppar, tycker inte det är lite lite för arcade.

Nån som listat ut hur man testar andra vapen än pistolen? Får inte upp några andra i köp-menyn.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men det brukar alltid finnas för många toaletter och alltid stora med massor av toa stolar.

Och alldeles för få går att ha sönder/spola/använda.

Jag tror jag ska ta och göra en 3d-shooter som har med toaletter att göra.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

grabbs, här har ni några nya filmer å dregla över, 8-12 är de nya.

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
grabbs, här har ni några nya filmer å dregla över, 8-12 är de nya.

Tack!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Men det brukar alltid finnas för många toaletter och alltid stora med massor av toa stolar.

Instämmer, och om de nu ska ha så många toaletter får de i alla fall placera ut lite folk så man kan tjuvtitta från toaletten bredvid.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Spelets grafikmotor i sig är ju faktiskt skitbra, riktigt bra ljussättning, skuggor och texturer. Men spelet utspelas ju i en öst-stat, i en förbjuden mörk molnig dammig dåligt-väder zon. Det måste man komma ihåg.
Det satsar på 100% realism, och det tycker jag verkligen att de lyckats med.
Förutom "fysiken" då, animationerna på vapnen och känslan när man springer runt och hoppar, tycker inte det är lite lite för arcade.

Nån som listat ut hur man testar andra vapen än pistolen? Får inte upp några andra i köp-menyn.

Kolla längst åt vänster i köp menyn. Där du ser som olika vapen ikoner, tryck på dom.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Hmmm... Den ryska versionen har StarForce. Undrar om den europeiska kommer också ha det. Har tvekat med att beställa eller förboka då jag inte är helt övertygat om spelet än och vill först läsa riktiga recensioner istället men om den kommer ha StarForce då blir det definitivt inget köp.

Permalänk
Medlem

Spelade lite på demon, blev lite imponerad av stämningen som fanns, sköna ljud och en lite kuslig "vart är alla" atmosfär. Kanske beror på att ingen mer än jag var på servern iofs. Däremot när jag närmade mig tex lastbilen på ena banan slog det mig att det såg rätt så grynigt ut, ungefär som en dålig tv-sändning. Hoppas det ändras till släppet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Däremot när jag närmade mig tex lastbilen på ena banan slog det mig att det såg rätt så grynigt ut, ungefär som en dålig tv-sändning. Hoppas det ändras till släppet!

Det låter mer som att du har fått uppleva det radioaktiva i zonen. Då man närmar sig ett område som är radioaktivt så bli bilden något grönare och grynigare desto närmare man går platsen.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing