Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar (Middle-Earth Online)

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar (Middle-Earth Online)

Varför har man hört så lite om detta spel? Såg det nyss och det ser ut att bli riktigt bra. Någon som vet ungefärligt datum och inte som webhallen 2006 bara?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18534&traff=1

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Entusiast

Själv tror jag inte det kommer bli nån stor succé därför det inte varit så mycket hype kanske. men tiden avgör

Själv hoppas jag på ett Anarchy Online 2(suck).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nä skulle det bli ett nytt wow så skulle man kanske hört lite mer om det:P Men jag hoppas det kan bli någe roligt av det för just nu finns det inget onlinespel som är så vidare spelbart.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man inte hört nått är att det inte alls är Release 2006, de har just påbörjat det, om de r extremt snabba så kanske till jul men då lär det suga, de har just gjort klart DDO vilket är ett kanonspel BTW

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Anledningen till att man inte hört nått är att det inte alls är Release 2006, de har just påbörjat det, om de r extremt snabba så kanske till jul men då lär det suga, de har just gjort klart DDO vilket är ett kanonspel BTW

Men hur dum får man vara dom ha ju jobbat med spelet i 4 år!!!!!

Visa signatur

moggelotr

Permalänk
Medlem

Grävde fram den här tråden... jag har testat det lite och det är rätt svårbedömt.
Det har småfel man stör sig på, animationerna är inte på topp, Times New Roman i interfacet som standard (personligen hatar jag det typsnittet), lite ryckigt men det är nog pga lag, ojämn grafik (tycker jag).

På plussidan (om man gillar wow) så kommer nog många kunna spela LOTRO utan problem, det är i princip samma keyboard layout, items osv. påminner mkt om wow osv.

Mmm...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Tråkiga klasser IMO

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Klasserna är anpassade efter LOTR. Därför kan de inte lägga till vad som helst, tyvärr... kan inte uttala mig så mkt om det eftersom jag inte testat alla, men det var ingen klass som gav mig en "Wow! Det här vill jag vara!"-känsla.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Man kan ju ladda ner betan på Fileplanet. Har testat det men inte så mycket, ser VÄLDIGT mycket ut som WOW må jag säga.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag är en riktig "Lord of the Rings - Geek", jag har sett filmerna hur många ggr som helst, läst alla böckerna att stort antal gånger, men det här spelet var en besvikelse. Jag spelade det i 3h men det fanns inget som fick mig att fortsätta spela, det va inte så kul att gå runt och leta efter äpplen till en liten hobbit liksom.

Så jag stängde av det, och har inte orkat starta det sen dess

Permalänk
Medlem

DiMcIr det är faktiskt fel att döma ett mmorpg efter 3h spelande.. Det är som att äta middag med en tjej o säga att hon är värdelös i sängen, Det går ju inte att göra ,)

Vilket som, också alltid gillat härskarringen o tolikens berättelser. Men detta spelet känns som en wow kopia. O med tanke på WoWs värdelösa pvp så stannar jag kvar o lira eve "gör jag samma misstag iof ;)"

Permalänk
Medlem

Nu när det ligger som Open Beta kanske man kan öppna truten då....

Satt med i Closed från andra rushen om man säger så och DANG......

I början satt man där fastnaglad och överlycklig för att man ens lyckades logga in, förlorade ngr timmars sömn just för att man riskerade att inte komma in igen om man loggade ur.

Undersökte miljöerna....jodå fina miljöer..men vad irriterande att allt långt bort är SÅ DJ*VLA suddigt....och så långt bort var det ändå inte

Questerna....hrm....förklädd grind: "Ge dig ut och döda X mob Y och kom tillbaka, gå och döda X av mob Z osv osv...."

Skillpoints? GLÖM DET! Ännu en gång har CM sabbat det och lagt samma upplägg som i alla spel de kör för tillfället (eller ja de JAG sett) du KÖPER dina skills med ingame valuta (koppar silver och guld) vilket IMO suger.....

Många quester är gruppbaserade.....vilket är störande för en casual solospelare....

PVP? Hrm.....erhm.....pvp? Vad är det? Du har ett (var bara ett i closed iaf) område där du kan spela som orcher och dyl mot andra PC:s.....men du kan inte spela som det annars, vilket jag tycker är värdelöst.

Så i mina ögon:

+ Grafiken, men det får ett svagt plus...

- Nästan allt med spelet.....

Satsa tid och pengar på ngt. roligare istället.

Jag håller med DiMcIr om att det är en besvikelse, och då har jag spelat mer än 3 timmar

Permalänk
Medlem

Man sugs in i spelet ju längre man spelar tycker jag. Tror inte det räcker längre än till level 50 (som är level cap), verkar inte finnas mycket att göra efter det tyvärr.
Sen att man kan spela musik är en rätt kul feature.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

ca 16 timmar kvar till relese till detta spel, var inne och läste på Webhallen och mmorpg.com om det, men när jag läser kommentarerna här verkar det inte alls lika lockande som när man läste på tex webhallen.. så vad tror ni om det? är det värt att lägga ut 389:- på?

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

NEJ!
Inte i mina ögon.
Finns helt klart bättre mmorpg:s att lägga både tid och pengar på.

Permalänk

ok, då får jag kanske vänta med att lägga ut 449:- på Warhammer då det ser ju rätt bra ut vad skulle du/ni annars rekomendera som MMORPG, (börjar bli lite less på WoW)

Visa signatur

//Patrik
Intel Core 2 Duo, 2048MB RAM, Gainward 8800 GTS 640MB, 500GB HDD, Samsung SyncMaster 940BW

Permalänk
Medlem

Warhammer Online ser ut att kunna bli lite mer originellt gentemot vad LOTR är mot WoW.

Och vem är inte en Warhammer-nörd innerst inne?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Tycker det värkar riktigt nice faktiskt, men tycker att det finns inte mycket att läsa om det och det snackas väldigt lite om spelet, vill se mer av spelet innan jag funderar på att köpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=736...

Fortsätt diskussionerna där istället!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X