SweClockers drop!

Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

mitt första inlägg från ps3
btw står ju full game på gt hd 2.0 ju

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Enda problemet idag jag haft är att mitt MiniSD kort till (Nokia N73an) inte funkar se bilder ifrån
och så funkade inte mp3spelaren....
ngn som vet varför kanske?

När man för över låtar till N73an brukar man ju kunna välja att konvertera dem till ett format anpassat till mobilen som det så fint står, kanske är där skon klämmer. Bilderna kanske lagras i en konstig undermapp som PS3an inte hittar

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man kan ladda ner demos o sånt från shopen UTAN att behöva uppdatera till1.60?

när jag har ställt in inställningarna för internet och ska försöka registrera den så uppmanas jag av att jag först måste uppdatera FW till 1.60, o det vill vi ju inte.

Permalänk
Medlem

ÅNGEST, Behöver pengar... En kille i klassen köpte PS3:an igår o han läskar mig via msn hela tiden....

Skall övningsköra bort till media markt o kolla vad de kostar o sen försöka lura mina föräldrar på nåt sätt....

Permalänk
Avstängd

Akiles välkommen till klubben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Akiles välkommen till klubben

Tack!:)

Hur lång tid kommer de ta innan PS3 kommer under 5000 kr gränsen?, ungefär då:P

Permalänk

tja,enligt dom här i tråden,så kommer man nog ner till det priset nästa sommar typ(om ens det);)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

nån som vet vad jag kan göra för att få mina filmer att fungera? jag konvertera om en .MKV film till .mp4 (som det ska stöda va?) och sedan Förde över det via Redkawa media center X och sparade den på hårddisken, men när jag ska köra filmen så säger den "Unsupported Data".. Så vad ska jag göra? har bara testat med en film..

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tja,enligt dom här i tråden,så kommer man nog ner till det priset nästa sommar typ(om ens det);)

Om Sony vill börja sälja konsoller i Europa måste de sänka priset med runt 1500:- rätt snart. Kom ni i håg den första xboxens prisras..

Permalänk
Hedersmedlem

Har folk som beställt från Webhallen fått sin BD-Film och tidningar?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut mitt PS3 igår, köpte även en extra handkontroll och Motorstorm för att sedan upptäcka att det spelet inte har något två-spelarläge. Det kunde jag ju ha kollat upp innan men jag tog bara för givet att ett racingspel går att spela med delad skärm. Jag tycker det var riktigt snålt att man inte fick med en USB-kabel till den extra handkontrollen.
Jag har blivit disconnectad en gång och konsolen har låst sig två ggr just i startögonblicket i Motorstorm när jag har spelat online. Första gången den låste sig var jag tvungen att stänga av med knappen på framsidan, andra gången gick det att avsluta spelet med PS-knappen på handkontrollen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rempp
någon som vet hur man kan ladda ner demos o sånt från shopen UTAN att behöva uppdatera till1.60?

när jag har ställt in inställningarna för internet och ska försöka registrera den så uppmanas jag av att jag först måste uppdatera FW till 1.60, o det vill vi ju inte.

Varför skulle man inte vilja uppdatera firmwaren?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu när jag har läst alla era inlägg så önskar jag fan att jag inte sålde min Ps3a....Trodde jag kunde trösta mig med God of War på min PS2a men PS2an är itu Så nu sitter jag med GoW och en komponent kabel utan en PS2a.....WTF

Är det någon som ska beställa från www.dvdboxoffice.com som vill hänga på och splitta på frakten?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

har ni sett statistiken för folding@home ? ps3 utklassar ju alla datorer med sina FLOPS alla ps3or gör tillsammans

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=osstats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
har ni sett statistiken för folding@home ? ps3 utklassar ju alla datorer med sina FLOPS alla ps3or gör tillsammans

nice:)

verkar som om CELL är duktigt på mkt mer än bara spel:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Hehe, nice PS3 utklassar PC riktigt ordentligt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: PS3 Svart/Vit bild med Blu-Ray

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
haha, spela PS3 på 14" det är fan radikalt..

jag tror problemet är att du har inställt på RGB eftersom det blir grönt för film (med RGB-kabel antar jag?) eller svartvitt med komposit. pröva ställ in på komposit/s-video istället.

det sista valet är lite vilseledande då bilden är på en sån kontakt som följer med (komposit) men valen är RGB eller komponent. pröva det. [/B]

Jag har testat lite olika inställningar, men jag vet i alla fall att färgen fungerar på Grundmenyn. För den är rosa
Men när jag sedan startar min BR film så blir den svartvit i alla fall, kom att tänka på att det kanske är fel redion men den spelar ju inte annat än PAL/reg 2 ändå så....

Och sedan kom jag att tänka på om spelen också skulle bli i sv/vit då?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk

hmm,fick höra nu att det bara fanns förhandsbeställda ps3: or och dom hämtades ut igår utv alla som hade bokat.
det förklarar ju kanske varför det är helt tomt på ps3: or på elgiganten,siba,onoff och i andra butiker=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

jag hade bokat Ps3 på EBgames, men jag o mina kompisar gick till elgiganten såg en skylt "PS3 + BD film, 5999:-" så vi gick in dit o hörde med dom, 3 kvar, 2 av oss som skulle ha, perfekt, sen drog vi till EB o avbokade:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Kom ni i håg den första xboxens prisras..

Första Xbox eller 360?

Ja vi får hoppas att det kommer bli ett plötsligt prisras från Sony.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Alla externa lagringsformat måste vara i fat32, och helst ska mappstrukturen vara på ett visst sätt, som i PSPn(/music, /videos osv), annars måste man trycka på "visa alla filer"(eller vad det hette) på minneskortet/usb device

Ska kika in mig på detta....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
När man för över låtar till N73an brukar man ju kunna välja att konvertera dem till ett format anpassat till mobilen som det så fint står, kanske är där skon klämmer. Bilderna kanske lagras i en konstig undermapp som PS3an inte hittar

De är rena mp3or i rooten på den med jpg bilder oxå men ps3an hittar inget....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Min ipod fungerar inte men det är troligen pga Itunes...
Ser ut som att mina bilder på mitt minnsekort till mobilen funkar men inte musiken.
Du kanske måste formatera om dem? Var något sånt med psp om jag minns rätt.

Konstigt ska pilla lite mera...

Tack för all hjälp grabbar
Återkommer snart med rapport

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Har folk som beställt från Webhallen fått sin BD-Film och tidningar?

jepp fick min film och en liten flyer att fylla i och skicka in för mina 3 nummer av superplay lr pc gamer. (valde pc gamer )

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Hur låter era PS3or? Min börjar knäpptyst, fläkten börjar gå igång efter typ 10 min och sen kör den på högvarv efter en stund. Omboot, så är den tyst igen en stund etc. Spelar ingen roll om den står i XMB och tuggar, eller om jag spelar. Det verkar dock inte vara några fel på den, och den har gott om ventilation runt om.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

min låter nästan inget:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag hade bokat Ps3 på EBgames, men jag o mina kompisar gick till elgiganten såg en skylt "PS3 + BD film, 5999:-" så vi gick in dit o hörde med dom, 3 kvar, 2 av oss som skulle ha, perfekt, sen drog vi till EB o avbokade:)

Måste ha varit avbokade PS3:or ni köpte?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
hmm,fick höra nu att det bara fanns förhandsbeställda ps3: or och dom hämtades ut igår utv alla som hade bokat.
det förklarar ju kanske varför det är helt tomt på ps3: or på elgiganten,siba,onoff och i andra butiker=/

Kolla din närmsta Ica Maxi. Maxi Nacka har inte sålt en enda konsol så de har fem kvar.

Permalänk

Var på Media Markt igår och där fanns det ett flertal Ps3 kvar och priset där är 5700 kr, man får då med en trådlös handkontroll. Hade jag själv varit villig att betala närmare 6000 tusen för en konsol hade jag helt klart köpt en utan spel eftersom inget av paketen jag sett är värd att lägga 7500 kronor på. Visserligen så skulle ett av mina första spel bli Virtua Fighter 5 men att då hosta upp 8695 kronor (som OnOff tar för det), knappast. Media Markt är enda stället jag sett som säljer enbart konsolen utan spel eller film under 5700 kr, alltså blir det mer pengar över för att själv välja sina spel/filmer:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Hur låter era PS3or? Min börjar knäpptyst, fläkten börjar gå igång efter typ 10 min och sen kör den på högvarv efter en stund. Omboot, så är den tyst igen en stund etc. Spelar ingen roll om den står i XMB och tuggar, eller om jag spelar. Det verkar dock inte vara några fel på den, och den har gott om ventilation runt om.

Direkt vid boot låter den igen och om jag låter den stå still och inte arbeta så händer igent men så fort jag kör igång ett spel går det uppp(nähä?!) Men inget jag stör mig av alls, riktigt nice att den är så tyst.

När jag stänger av spel och surfar eller bara låter den stil i XMB så taggar den enr sig igen och blir knäpptyst :D! Me love my PS3.

Verkar som majoriteten verklar gilla sina PS3:or ;D nice och gratz ffs! Specielt till Fredag.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Bara älskar min PS3a! Motorstorm, hur kul som helst! CoD3, asball... men väntar med FPS spelen tills denna kommit ut:
http://media.gear.ign.com/articles/769/769529/img_4364244.htm...

Kan bara inte med FPS spel med handkontroll... :/

Och denna vill jag ha innan jag köper RFoM... för det spelet verkar jäkligt bra faktiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Bara älskar min PS3a! Motorstorm, hur kul som helst! CoD3, asball... men väntar med FPS spelen tills denna kommit ut:
http://media.gear.ign.com/articles/769/769529/img_4364244.htm...

Kan bara inte med FPS spel med handkontroll... :/

Och denna vill jag ha innan jag köper RFoM... för det spelet verkar jäkligt bra faktiskt

Unreal skall ju ha stöd för vanligt tgb+mus, får hoppas att fler tar efter den funktionen. Den där splitfish känns inte 100% Musen verkar ju inte vara den skönaste på marknaden av bilderna att dömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Unreal skall ju ha stöd för vanligt tgb+mus, får hoppas att fler tar efter den funktionen. Den där splitfish känns inte 100% Musen verkar ju inte vara den skönaste på marknaden av bilderna att dömma.

Att den inte ser ut att va den skönaste musen kan jag hålla med om... men vad göra, om man vill spela CoD3 och RFom på sitt sätt?