Permalänk
Medlem

Nästa köpråd

Dags för ny spelmaskin men ingen värsting-värstingburk utan för en mer normal ekonomi. Skärm köper jag på ett annat ställe, grafikkort lånar jag av en kompis tills 8600-korten kommer efter nästa löning! Tanken är att kunna överklocka uppåt 50%.

Era tankar och funderingar tack! (Är fortfarande osäker på mobot och hur tyst är PSUn egentligen?) Nåt jag saknar i listan?

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=448367&...

//Adam

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Du saknar inget.
Klockar lätt 3 GHz.
Mobot är mycket bra. (Klockar bra, och har bra funktioner)
PSU:n är knäpptyst.

Det enda jag saknar i listan skulle väl vara en Raptor som systemdisk.

Annars bra val rakt igenom.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Högtalarna är skräp. Skut till ett par hunringar extra och få ett par vettiga.

Permalänk
Medlem

Tack för det pojkar, jag skall ta en titt efter nya högtalare.

Skall lägga ordern ikväll så finns prylarna i Göteborg när jag kommer ner nästa vecka. Min nuvarande bärbara maskin låter som en mindre jetmotor 90% av tiden och tål inte att spela på. Det skall bli så skönt med en ny burk!

Edit: Min vanliga tur... När jag skall till att lägga ordern hos komplett upptäker jag att moderkortet är slut i lager och inte väntas förrän efter påsk. Som grädde på moset har de höjt priset på PSUn med nätta 70% till 1149kr vilket var 500kr mer än jag tänkt mig (675kr tidigare). Nåväl, mobot finns hos databutiken.se på Linnégatan så jag beställer det och PSUn där, den senare 155kr billigare än kompletts nya pris.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.