Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
JÄKLAR VILKET KANONBRA SPEL...!

Måste ju bli årets spel!

En sak jag undrar hur bygger man Silos?

Du hittar dem under försvarsfliken.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Tyckte inte att det var särskillt bra alls. Vet inte varför, men har spelat 5 uppdrag på GDI kampanjen och får inte den "känslan" av att bara vilja fortsätta spela.

Jag gillade det skarpt! Testade även Supreme Commander men det sög nåt fruktansvärt! Väldigt över "hypat".... Skittråkigt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Fy tusan vad bra det är! Det känns verkligen som man spelar ett C&C spel när man spelar det, och det var vad jag ville känna. Jag hade inte alls förväntat mig något så här bra. Visst trodde jag att det skulle bli hyffsat men det slog faktiskt alla mina förväntningar. Länge leve Kane och C&C.

Jag håller också med dig Meganeoman, Supreme Commander var inte alls så jäkla bra.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker själv att båda spelen är bra, men videorna & storyn i SC är något jag gillade mtk mer än i C&C3. Gameplay? - ungefär lika bra imo - olika slags strategi.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Funkar 100% med Vista 64 bit , står bara 32 bit på asken hmm...skumt

Visa signatur

:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Funkar 100% med Vista 64 bit , står bara 32 bit på asken hmm...skumt

Det har redan tagits upp i tråden. Kolla förgående sida.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Nån som vet var save filerna sparas på hårddisken?
Tänkte ta backup!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

I Mina dokument skulle jag tro.

Ger föresten spelet 8/10. Det är ett par saker jag saknar i spelet:

1: kunnda ge en gubbe order om att försvara X unit samt följa efter den när den rör sig.

2: Kunna styra units till X -> Z -> Y, alltså lägga upp en väg innan dom åker iväg o_O tex runt en bas eller liknande

3: Större APCer!

Riktigt kul spel annars

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
I

2: Kunna styra units till X -> Z -> Y, alltså lägga upp en väg innan dom åker iväg o_O tex runt en bas eller liknande

Tror man kan det, finns en funktion som heter waypoint och en som heter något med planning(tror jag) bland knapparna längst ner.
Och sen kan man alltid hålla ner shift och trycka ut vägen, men det blir ju då efter gubbarna har börjat åka...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
I Mina dokument skulle jag tro.

Ger föresten spelet 8/10. Det är ett par saker jag saknar i spelet:

1: kunnda ge en gubbe order om att försvara X unit samt följa efter den när den rör sig.

2: Kunna styra units till X -> Z -> Y, alltså lägga upp en väg innan dom åker iväg o_O tex runt en bas eller liknande

3: Större APCer!

Riktigt kul spel annars

Håller med om 2: inte fattat hur man gör waypoints själv än.. någon som vet enklaste sättet?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Håller med om 2: inte fattat hur man gör waypoints själv än.. någon som vet enklaste sättet?

?!?! Tryck på streckformade knappen nere i vänstra hörnet.

Permalänk
Entusiast

störande att det inte räcker med att hålla i shift + trycka några gånger vart trupper ska gå.. vilket man är van vid från väldigt massa andra RTS ^_^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
störande att det inte räcker med att hålla i shift + trycka några gånger vart trupper ska gå.. vilket man är van vid från väldigt massa andra RTS ^_^

Håll inne ALT och tryck några gånger så löser det sig nog

Permalänk

Har Gdi och Nod fler enheter och uppgraderingar i spelet än vad som syns i demot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Har Gdi och Nod fler enheter och uppgraderingar i spelet än vad som syns i demot?

Nej.

Permalänk
Medlem

Bah, spelet funkande fint igår och idag, men förra timmen börja jag få .dat krascher helt random i online lobbyn, känns inte särskilt stabilt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Bah, spelet funkande fint igår och idag, men förra timmen börja jag få .dat krascher helt random i online lobbyn, känns inte särskilt stabilt.

Samma för mig, ibland går det fint och ibland krashar spelet när man är i online lobbyn. Efter omstart av datorn så funkar det fint igen.

Någon annan än jag som inte kan logga in nu förresten? När jag ska logga in så får jag connection failed, funkade fint igår..

Edit: Attention, attention!
Patch 1.03 släppt.

Permalänk
Medlem

"Bug Fixes
· Fixed an error that caused players to experience unexpected
disconnections and freezes while in online lobbies and
Automatch search."

\o/

Visa signatur

*-'

Permalänk
Entusiast

Mjo, 1.03 i all ära, men nu kommer jag å min polare inte ens in i online lobbyn.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag får pixelfel efter en stunds spelande, hjälper inte om jag drar upp fläkten på 100%, har maxat allt och kör på 1280x1024, blir väl att köpa ny kylning, men det ska väl inte vara några probs egentligen? coretempen stiger till 70 grader när det blir fel, himla konstigt, har ändå en 120mm fläkt ifram som blåser in luft, har inte klockat kortet nåt heller.

Permalänk
Medlem

Blev så imponerad av C&C3 att jag skapade ett forum för det. Bästa spelet någonsin än så länge

http://www.tiberiumwars-forum.com/

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wally
jag får pixelfel efter en stunds spelande, hjälper inte om jag drar upp fläkten på 100%, har maxat allt och kör på 1280x1024, blir väl att köpa ny kylning, men det ska väl inte vara några probs egentligen? coretempen stiger till 70 grader när det blir fel, himla konstigt, har ändå en 120mm fläkt ifram som blåser in luft, har inte klockat kortet nåt heller.

Har också liknande problem med mitt x1800xt kort. Verkar dock fungera nu efter uppdatering av drivisar. Kan tillägga att jag inte hade problem i något annat spel

Permalänk
Medlem

har inte installerat 1.03 för jag har bara lirat singel, jobbigt om det inte funkar bra i online. Någon som testat med hamachii då? Strular det lika mkt då?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Nån som har köpt spelet från CD-wow och kan säga hur skicket är på det? Är det helt och hållet _perfekt_ skick på det utan repor minsta buckla/ihoptryckning och med fabriskinplastning?
Och är det amerikansk eller europeisk utgåva?

Har nämligen ett köpt redan och har köpt ett till därifrån för att ha ett som samlarex. Men jag vet inte om jag vågar öppna min nuvarande eller vänta tills jag får min från CDwow

PM:a gärna så jag slipper läsa eventuella spoilers

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Nån som har köpt spelet från CD-wow och kan säga hur skicket är på det? Är det helt och hållet _perfekt_ skick på det utan repor minsta buckla/ihoptryckning och med fabriskinplastning?
Och är det amerikansk eller europeisk utgåva?

Har nämligen ett köpt redan och har köpt ett till därifrån för att ha ett som samlarex. Men jag vet inte om jag vågar öppna min nuvarande eller vänta tills jag får min från CDwow

PM:a gärna så jag slipper läsa eventuella spoilers

Jag undrar lite samma sak men kan slänga in leveranstid och "säkerhet" i frågan också. Så PM:a helst mig också eller skriv i tråden.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Provspela precis och min åsikt är det inte är nått vidare. Ungefär som alla andra sånnahär spel, absolut inget nytt. Trist faktiskt.

Permalänk

Jag bara älskar att höra när folk klagar på detta spel. Jag menar det. >:) Jag avskyr EA och jag tycker dom har misslyckats med spelet ända sedan jag såg den första tiberiumkristallen. På deras hemsida kan man varje dag se en tråd där någon drar upp punkter med missnöje över spelet.

Generelt tycker jag dock inte om att klaga på spel. Jag klargar bara om jag tycker att det har misslyckats med vad det var tänkt att erbjuda. (Vilket inte nödvändigtvis innebär att tillfredställa alla spelare.)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag bara älskar att höra när folk klagar på detta spel. Jag menar det. >:) Jag avskyr EA och jag tycker dom har misslyckats med spelet ända sedan jag såg den första tiberiumkristallen. På deras hemsida kan man varje dag se en tråd där någon drar upp punkter med missnöje om spelet.

Har du ens spelat det?

Permalänk

Jag har spelat demot och det var inte bättre än vad jag tänkte mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade inte höga tankar om spelet, men blev väldigt posetivt överaskad :>

Kul att kunna följa matcher live, som man hittar på hemsidan.. Finns alltid massa matcher uppe man kan kolla på om man har lust.

Har precis klarat av GDI-singleplayer uppdragen nu med, riktigt sköna filmer mellan uppdragen

Visa signatur

*-'