Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Kräver Tiberium Wars en monster dator?

Inte om du kör 1vs1

Permalänk
Medlem

Det laggar på hyfsat duktigt när antalet spelare överstiger 3 med mitt system. Men kampanjen är inga som helst problem.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Allting byggs och dör på 1 sekund. Precis som i RA 2, kanske värre. Dessutom är elitenheter överdrivet kraftfulla, iaf mammuttanksen. Sci-fi där alla vapen ersats med laser är bara så tråkigt. Jag föredrar om man blandar istället och låter energivapen vara lite mer exclusivt. Dessutom passar det inte med så mycket laser i cnc. Jag trycker obelisken och avataren är kanske dom ända enheterna hos Nod som borde ha laservapen. Dessutom borde Black Hand trupper ha lasergevär som i Renegade istället för simpla eldkastare. Till och med scrin har för mycket energivapen för min smak. Det är så tråkigt och övergjort med utomjordingar som bara har energivapen.

Det enda jag håller med om är det du säger om elitenheterna, de är för kraftfulla/tar skada dåligt....

Till MephistoisBlind: Nej du behöver ingen monsterdator sålänge du kör allt på low, i stort sett laggfritt då. Klarar 1v1, 2v2 utmärkt med en AMD 1.5ghz, 512mb ram, ati 9600pro grafikkort

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite info om när första "mur-modden" kommer ? :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Ingen som har lite info om när första "mur-modden" kommer ? :>

När dem släpper moddverktyget ^^

Permalänk

Walls n' Gates kommer klart bli den mest populära modden.

Obs. Det finns ingen mod som heter så. Jag hittade bara på ett namn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tja, min dator har inga problem att köra spelet på hyffsat hög grafik med två medspelare och tre AI-spelare på andra laget.... Min allegiance ligger hos Scrin... Planetary Assault Carriers FTW
inget tar 20 PAC
Mammoth tanks är också rätt roliga...
Som alla andra så saknar jag också murarna faktiskt

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tillägga att det flyter på kalas på min maskin i kampanj läge 1280x1024 med antialising på 1 och allt annat på max, utifall någon sitter på en likande maskin och undrar.
Kan sega till någon enstaka gång men inget som gör spelet ospelbart.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Någon lite mer skillad spelare som har lust att dra lite 2vs2 mot folk får gärna adda mig på buddy, JohnDoe08. Börjar bli lite less på när man råkar ut för riktiga stolpskott som partner

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Inaktiv

Jojag med.. Min allie blev Saboteur rushad.. dog på någon minut :P, Vi kanske kan köra ikväll om jag hinner med...

Permalänk

Det är väl fler som har klarat 1on1 mot Brutal eller?
Var ju inte så omöjligt som jag trodde...

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jojag med.. Min allie blev Saboteur rushad.. dog på någon minut :P, Vi kanske kan köra ikväll om jag hinner med...

Hade fullt upp igår men ikväll har jag nog tid med en match eller två

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Inaktiv

okej.. då missade vi varandra.. kan PM:a min msn

Permalänk
Medlem

Bara jag som är väldigt besviken på spelet?
Tycker att Generals är ett många gånger bättre spel.

Man har mycket bättre överblick av gubbarna i generals och att husen bara kommer upp ur marken gillar jag inte heller.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Det är väl fler som har klarat 1on1 mot Brutal eller?
Var ju inte så omöjligt som jag trodde...

Tar dem hur lätt som helst, fast inte på en del banor. Helt sjukt vad skillnad det kan göra berende på vilken karta man väljer.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400

Man har mycket bättre överblick av gubbarna i generals och att husen bara kommer upp ur marken gillar jag inte heller.

Så har det varit i alla spelen som har Orginalets story, de poppar upp istället för att de långsamt byggs upp. Generals är inget äkta C&C, så tyvärr förvänta du dig fel spel

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400

Som klosterkatten säger, generals är inget orginal C&C spel. De ska komma upp ur marken

Permalänk
Avstängd

Command & Conquer är Command & Conquer... det finns bara ett.

Blir så irriterad när man jämt är tvungen o förklara för kompisarna att t.ex. Red Alert är något helt annat... men nåja.

3:an blev jag besviken på med... hoppas att de snart kommer ut med en uppdatering så de får bort obalansen mellan sidorna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Hey everyone,

My apologies in my absence the past few days, wanted to experience the relaxation of a weekend for a change, its been a long while.

That said, Worldbuilder is currently in CQC which means, the final phase of approval. It is possible we will release it this week on our official site, so stay tuned. I think the worst case scenario is an early release next week, but I also feel some good vibes for this week. So, fingers crossed, I know you are all excited for it!

Posted:Apr 18, 2007 8:07 AM

Från det EA´s forum.

Ser bra ut, ska bli kul att göra lite banor

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Kräver Tiberium Wars en monster dator?

Nepp.
Jag kör demot på en Amd Xp +2,1 1GB ram och GF4200 med 128MB ram och jag tycker faktiskt det flyter på. (Självklart all grafik på det allra lägsta) Hur det går med flera spelare i skirmish vet jag inte, då jag bara har demot.
Jag funderar faktiskt på att köpa spelet för att lira det på den här datorn. Grafiken är inte så kass på det lägsta ändå, fast jag är van med 640*480 så det är väl en smaksak. Men är man osäker så dra hem demot och testa på ens burk: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18008

Annars tycker jag C&C3 är en värdig C&C klon, jag känner igen mig mycket från den första.
Det enda problemet jag har haft är att jag är tvungen att avaktivera den andra monitorn, för annars när jag drar muspekaren mot den så går den över till den skärmen. Vilket innebär att det blir väldigt jobbigt att förflytta "skärmbilden" åt det hållet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag vet att husen kommer upp ur marken eftersom jag lirat dom flesta c&c spel men Generals är ett av mina favoritspel just för att de inte riktigt är c&c

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Testpilot

Hej, behöver hjälp på en bana för att jag är så kass på att spela.

Banan heter Croatia (GDI-kampanjen) och i början så har man ingen MCV utan måste skydda sin bas med turrets som man måste slå av och på för att man har för lite el. Jag lyckas klara första delen med att hålla mig levande tills MCV-karavanen kommer dock lyckas jag inte hämta den utan att den går sönder.

Jag har försökt att vänta med att hämta den ett bra tag och bygga upp en armé men det verkar aldrig räcka till att både försvara basen och att hämta MCV:n. Har även försökt att förstöra basen uppe till höger men då förlorade jag min egen bas så det gick inte bra det heller.

Jag är långt ifrån en bra spelare på strategispel men vad gör jag för katastrofala fel när jag inte ens lyckas klara skiten på easy? ska inte easy vara lätt? det är nästan så att jag vill börja fuska för att banan är så tråkig

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Men du behöver väl knappt försvara din bas med enheter? Det är ju bara att se till att rätt turrets är aktiverade hela tiden och laga, laga, laga! Iaf när MCV:n har kommit. Viktigast är att hålla fanatics borta. Jag behövde några tanks där för att hjälpa till så inga turrets dog mot scorpions, men då körde jag på hard. Se även till att laga tanks när de blir skadade och dra tillbaka dem innan de förstörs och laga så du inte slösar pengar. Sen har jag för mig att det första jag gjorde var att bygga en till harvester så man får in lite pengar.

Just det ja, när du hämtar MCV:n är APCs med folk i ovärdeliga! APC med grenadier röjer infanteri och hus. APC med rakettrupper röjer fordon. Se också till att lasta ur folket precis innan APCn går sönder så de inte dör på kuppen. Och bara rakettrupper (utan APC) mot de där lasertornen vid MCVn.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Testpilot

Det kommer massvis med grejer mot min bas, att lämna den helt obevakad har jag redan försökt och då är basen typ död när MCV:n kommer dit (så långt har jag dock aldrig lyckats få MCV:n, den dör alltid av självmordsbombarna).

Granat-snubbarna går inte heller att bygga (står att det krävs Tech center eller nått) så husen med folk tar ett tag att rensa.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det kommer massvis med grejer mot min bas, att lämna den helt obevakad har jag redan försökt och då är basen typ död när MCV:n kommer dit (så långt har jag dock aldrig lyckats få MCV:n, den dör alltid av självmordsbombarna).

Granat-snubbarna går inte heller att bygga (står att det krävs Tech center eller nått) så husen med folk tar ett tag att rensa.

Haha, är du också på den?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Ok, men ta husen med raketsnubbar då, raketsnubbar i APC om det är skyttar i husen och raketgubbar till fots om det är raketgubbar i husen.

Lämna inte basen helt "obevakad", du måste ju hela tiden se till att rätt turrets är aktiverade. Jag brukar stänga av nästan allt luftvärn (utom 1 kanske) för det kan man sätta på när det kommer luft. De turrets som är nedåt och åt vänster tar snubbar va? De nedåt har jag för mig är viktigast, de brukar jag ha på by default och bara stänga av när jag behöver ström nån annanstans. Sen när det krisar med el så kan man ju stänga av baracker och sånt när man inte bygger.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Testpilot

Nu klarade jag den till slut, byggde massvid med tanks och gick till attack med 11 stycken mot basen uppe till höger och då tog jag ut den. Sen byggde jag runt 12 APC:er och fyllde med hälften raket- och hälften gevärssnubbar och körde över till stan på vänster sida och röjde allt där. Sen tyckte jag att mina tanks som jag använt tidigare fick lite tråkigt så jag körde över dom med och ringade in deras bas med enheter så att MCV:n kunde köra säkert hem.

Jag byggde en extra Harvester och då fick jag in pengar mycket snabbare och kunde på så sätt bygga alla mina enheter mycket snabbare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör på normal, och att stoppa in folk med gevär i husen strax norr och nordöst om Nods infanteribas fungerar riktigt bra för mig i alla fall. Ju fler hus desto bättre. Då får man stopp på självmordsbombarna innan de hinner fram till MCV. Men du får vara ganska snabb för Nod skickar Black Hand förr eller senare. Sen när du väl fått MCV till basen är prio ett att bygga ett gäng kraftverk så du har el till alla kanoner. Sen brukar jag alltid bygga sjukt mycket kanoner för att känna mig säker Efter det är det bara att bygga ett tjugotal Predator (se till att de har Railgun från Tech Center, då blir de starkare och dessutom MYCKET effektivare mot infanteri) och spränga bas. Mammutar är visserligen jättekul och jättebra, men då måste du ändå skaffa andra trupper för att ta dig till den sydöstra basen (Mammuten kan inte ropa på taxi). Men se till att skicka med massor av anti-air när du anfaller den sydöstra basen. De brukar ha ett tiotal Venom, och de äter sig igenom dina trupper om du inte har något att sätta emot.

Och självklart ska du alltid ha MINST två Harvester. Jag bygger alltid fyra stycken så fort jag får War Factory. Vilket är direkt i början på det här uppdraget. När du tagit ut nordöstra basen kan du skicka dit en surveyor att bygga Tiberium Refinery så kan dina Harvester hämta tiberium där också.

Sen har jag en fråga (Har tankat spelet men tänker köpa det nu när jag vet att det är värt det). Har Kane Edition några extrafunktioner som gör själva SPELANDET roligare? Vad jag förstår är det bara lite film och några bakgrundsbilder som man ändå inte vill ha. Men på Webhallen står det också "Unit skins for all lthree factions plus five imulitplayer 7 skirmish maps". Dessa "Unit Skins" gör mig lite fundersam. Är det något som bara moddare har nytta av eller?

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Kane edition och vanliga när det gäller "ingame"

http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Är det nya modeller eller bara nya texturer? Har bara spelat Kane Edition...

Och det där extramaterialet har väl ingen ingame-påverkan? Det är väl bara "bakom kulisserna" och bloopers och sånt?