Permalänk

Åsikter innan beställning

Egentligen är jag nog ganska nöjd med listan här. Men, i.o.m. att den inte är till mig så vill jag också ha åsikter av fler. Datorn ska inte spelas med, utan endast användas till att jobba, se film på och surfa. Den ska givetvis klockas, men endast måttligt, säg 3-3.2 , beroende på hur mycke vcore den vill ha.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=449161&...

Det som jag egentligen väl tvekat kring är:

Nätagget, även om jag nu är säker på att denna kommer räcka. Dock så skulle det väl alltid vara fint att komma undan billigare.
och
Tv-kortet, fan omöjligt att hitta några recensionner eller ens vettiga åsikter om olika kort. MSI varianten hade iaf mest kablar som följde med av dem i samma prisklass.

Moderkortet har jag väl funderat också lite kring, var ju faktiskt sugen att få wifi inbyggt, men verkar inte finnas några billiga och bra alternativ där. En Asus P5N-E SLI med nfore 650 såg ju riktigt fin ut också, men i.o.m. att SLI stödjet absolut inte kommer användas, och jag såg den där problemtråden på ett stooort antal sidor, föll valet ganska enkelt på P5B.

Förresten, vad tror ni om chassit ? Kommer en 250mm fläkt på sidan räcka för tillräcklig luftcirkulation ? Grafikkortet kommer väl inte tillverka så mycket värme, så blir väl mest processorn. Det kommer ju dock bildas ett övertryck i chassin utan något utsug. Hade ju som tänkt att slippa byta kylare på processorn, iaf nu i början, och kompensera genom stoor fläkten i sidan

Som sagt, alla åsikter uppskattas!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut det där. Ska du klocka måste du ha en bättre kylare och jag rekommendera en Scythe kylare.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

det där chasit är inge vidare, sätter fast hdd/cd och pci(e)/agp med plast grejer som är väldigt dåliga, fläkten blåser typ inget

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Ok, hur pass lite blåser fläkten ? Borde väl iaf vara bättre kylning än ett chassi utan fläkt eller med typ endast en 120mm eller 80mm fläkt ?

Om man inte klockar så vansinnigt högt så borde man väl klara sig med stock kylaren ? Hade ju faktiskt min e6600 tidigare i 3.2ghz med endast stock kylaren, utan att gå upp i helt vansinniga temps. Lite as5 ska ju appliceras också

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.