Egentligen är jag nog ganska nöjd med listan här. Men, i.o.m. att den inte är till mig så vill jag också ha åsikter av fler. Datorn ska inte spelas med, utan endast användas till att jobba, se film på och surfa. Den ska givetvis klockas, men endast måttligt, säg 3-3.2 , beroende på hur mycke vcore den vill ha.
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=449161&...
Det som jag egentligen väl tvekat kring är:
Nätagget, även om jag nu är säker på att denna kommer räcka. Dock så skulle det väl alltid vara fint att komma undan billigare.
och
Tv-kortet, fan omöjligt att hitta några recensionner eller ens vettiga åsikter om olika kort. MSI varianten hade iaf mest kablar som följde med av dem i samma prisklass.
Moderkortet har jag väl funderat också lite kring, var ju faktiskt sugen att få wifi inbyggt, men verkar inte finnas några billiga och bra alternativ där. En Asus P5N-E SLI med nfore 650 såg ju riktigt fin ut också, men i.o.m. att SLI stödjet absolut inte kommer användas, och jag såg den där problemtråden på ett stooort antal sidor, föll valet ganska enkelt på P5B.
Förresten, vad tror ni om chassit ? Kommer en 250mm fläkt på sidan räcka för tillräcklig luftcirkulation ? Grafikkortet kommer väl inte tillverka så mycket värme, så blir väl mest processorn. Det kommer ju dock bildas ett övertryck i chassin utan något utsug. Hade ju som tänkt att slippa byta kylare på processorn, iaf nu i början, och kompensera genom stoor fläkten i sidan
Som sagt, alla åsikter uppskattas!