Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jag sålde mitt Wii med vinst precis och köpte en 360 på Elgiganten för två dagar sedan, fick en Samsungläsare.

Coolt att man skall kunna köra H.264 och MPEG4 efter nästa uppdatering!

/hulle.

Vart står det att man ska kunna köra h.264 och mpeg4?

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem
Citat:

# Added H.264 video support: Up to 10 Mbps peak, Baseline, Main, and High profiles with 2 channel AAC LC.
# Added MPEG-4 Part 2 video support: Up to 5 Mbps peak, Simple Profile with 2 channel AAC LC.

från microsoft

tro bara inte att den klarar av divx/xvid för det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinnn
från microsoft

tro bara inte att den klarar av divx/xvid för det...

De borde fixa det, iaf nu är PS3 stöder det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
De borde fixa det, iaf nu är PS3 stöder det.

PS3 stöder inte xvid eller divx, 360 ligger en bra bit före PS3 när det gäller media.

Permalänk
Avstängd

Ps3:an stödjer bara sådana format via Linux, då är det bättre än xbox media center på 360, men det kräver att man vill installera linux.

Media Center fungerar bra på 360. Men avsaknaden av codecs suger, streama suger också imo.
Tvivlar tyvär på att ms vill lägga in stöd för det, då dom bara ser till sitt "eget" och inte till andra områden.

Xbox1 är en billig och mycket bra media center enhet, chippad då såklart.

"ligger en bra bit före" jo på ett sätt, men sen stödjer den bara typ ett format, tycker inte det är att ligga så långt fram direkt, och kan fortfarande inte lägga in egna saker på hdn.

Ps3 ligger längre fram om du tar linux på ps3. Då du kan lägga in filmer, köra extern, köra alla format osv.

Permalänk
Medlem

Halo 3-beta 16:e maj till 6:e juni för oss som köpt Crackdown!

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&link=MPB...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinnn
från microsoft

tro bara inte att den klarar av divx/xvid för det...

Med tanken på att divx, xvid är mpeg4 så.... Men jag tror de syftar på filformatet mp4, och att den stödjer h264 igenom det.

Tuvärr använder de flästa matroska som container dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Halo 3-beta 16:e maj till 6:e juni för oss som köpt Crackdown!

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&link=MPB...

Så det är inte längre. Då är det inte värt att köpa Crackdown då!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Så det är inte längre. Då är det inte värt att köpa Crackdown då!

21 dagar, ja det känns lite väl kort. Hade gärna velat testa det en månad eller två.

Crackdown är ju ett überspel, definitivt ett av de bättre spelen till 360.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om någon vill spela något av följande över Xbox Live så säg till:

Gears of War
Ghost Recon AW2
Test Drive Unltd
NHL2k7
[valfritt arcade-spel]

Edit: Några som kör DoA4 här?
Har spelat demot under helgen och måste bara köpa fullversionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken

Edit: Några som kör DoA4 här?
Har spelat demot under helgen och måste bara köpa fullversionen.

Jaag spelar DoA4. Har haft det sen realease och kommer aldrig tröttna på det ^^. Heter Majkey på xbox live om du vill spela när du skaffat det

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Har addat dig, Majkey.
Ser att du har lirat "Hexic HD", hur tankade du det? Jag hittar inte det i Live Arcade, bara några jäkla bilder som man måste betala för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Har addat dig, Majkey.
Ser att du har lirat "Hexic HD", hur tankade du det? Jag hittar inte det i Live Arcade, bara några jäkla bilder som man måste betala för...

Fick med det på hårddisken ^^. Köpte Core i december 05 när 360 släpptes för premium var slut. Köpte sedan till hårddisk nån månad senare. Och där låg det

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ja, jag köpte nyss och HexicHD ligger på HD'n tillsammans med ett demo på PGR3 och lite fotbollsfilmer.

Spelade Gears of War idag för första gången... jäklar vad coolt det är!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Ja, jag köpte nyss och HexicHD ligger på HD'n tillsammans med ett demo på PGR3 och lite fotbollsfilmer.

Spelade Gears of War idag för första gången... jäklar vad coolt det är!

/hulle.

Gears of War är riktigt ballt, synd att det är så kort bara.
Multiplayerdelen skall enligt xbox-folket vara riktigt bra, har dock ingen egen erfarenhet av det.

Någon som vet om det går att tanka Hexic HD om man inte har det förinstallerat?
Ni som har det, ligger det bland de andra arcade-spelen eller hittar man det någon annanstans?

Permalänk
Medlem

Det ligger bland alla andra arkad spelen ja, har du det inte så måste du köpa det. Det följer liksom bara med Premium.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det ligger bland alla andra arkad spelen ja, har du det inte så måste du köpa det. Det följer liksom bara med Premium.

Jag har premium, men inte Hexic HD, jag försöker hitta Hexic HD att tanka, men hittar bara ett Hexic HD-theme.

Permalänk
Medlem

Hmm, var det inte så att Hexic HD böts ut mot Doom istället på nyare konsolerna? Tycker det är konstigt att Hexic HD har plockats ner från XBLA, måste undersöka sen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Min xbox360 skall in på lagning i Tyskland , puhh hur skall jag klara mig utan Gears of War, hehhe. Ville bara kommentera supporten för x360 riktigt trevliga är dom.

Nopp hoppas de kan fixa mitt problem i tyskland så snappt som möjligt, annars blir det så segt här hemma hehe, med det är klart kan ju alltid spela mitt wii.

har en fråga till er som kör på xboxlive jag är riktigt sugen på att koppla upp min mot internet (heh pinsamt att jag inte gjort det än tanke på att jag köpte min x360 på premier dagen i sverige) Men hur funkar det att spela Gears of war mot andra? Och dead or alive, fungerar det bra över live?

Sedan är jag inte riktigt med på guld o silver , har läst om det lite över internet men de anger det inte så tydligt förútom att guld ingår det mer, någon som vet ?

det jag är merst intresserad är i fall man börjar köra på silver ifall man kan möta alla man vill på olika spel eller blir det mer begränsat?

mvh jens hjerpe

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Men hur funkar det att spela Gears of war mot andra? Och dead or alive, fungerar det bra över live?

Sedan är jag inte riktigt med på guld o silver , har läst om det lite över internet men de anger det inte så tydligt förútom att guld ingår det mer, någon som vet ?

det jag är merst intresserad är i fall man börjar köra på silver ifall man kan möta alla man vill på olika spel eller blir det mer begränsat?

mvh jens hjerpe

Med silver kan du inte spela alls. Du måste ha guld för det.

Gears of war är 4vs4 på olika kartor. Det finns några olika spelsätt, warzone, annex, execution och assassination.

Warzone är att man ska döda alla fiender och man kan döda dom från alla avstånd.
Execution så måste du gå fram och döda dom, kanske en curbstomp. Downade kan även reviva sig själva.
Assassination så ska du döda fiendens ledare.
Annex, då ska du ta och hålla olika punkter på banorna.

Det finns inga respawns, förutom i Annex, så var rädd om dig!:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Med silver kan du inte spela alls. Du måste ha guld för det.

Gears of war är 4vs4 på olika kartor. Det finns några olika spelsätt, warzone, annex, execution och assassination.

Warzone är att man ska döda alla fiender och man kan döda dom från alla avstånd.
Execution så måste du gå fram och döda dom, kanske en curbstomp. Downade kan även reviva sig själva.
Assassination så ska du döda fiendens ledare.
Annex, då ska du ta och hålla olika punkter på banorna.

Det finns inga respawns, förutom i Annex, så var rädd om dig!:P

hheheh fan vad kul det låter , kommer nog att bli guld för mig (när väl min x360 kommit hem från lagningen segt)
Hade man inte typ 1 månads gratis guld medlemmskap när man köpte x360 ? Tror att så var fallet för i så fall kan jag känna på det, ifall det är värt det heh men det verkar så.

Någon som kollat in The Darkness (som är utvecklast av ett svenska spel utvecklare)?
Den verkar bli riktig grym ser framemot den, vem vet detta spelet kanske gör att sverige blir mer kännda som spel utvecklare, vem vet. Hoppas på det

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Boom boom rocket finns på marketplace nu!

skitroligt arcade spel av typen rytmspel.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Hur gör jag denna rörelse i Dead or Alive 4?

Permalänk

Någon som vet vart jag hittar Southpark avsnittet i HD på Live? Har letat överallt men hittar det inte, har de tagit ner det?

Permalänk
Medlem

tjena..

har någon annan här märkt om er xbox repar skivor?

hade precis lite problem med ett spel, det stannar upp lite emellanåt och verkar almännt segt.. Då såg jag att skivan var full av repor. Är säker på att jag inte har repat den själv..

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Någon som vet vart jag hittar Southpark avsnittet i HD på Live? Har letat överallt men hittar det inte, har de tagit ner det?

Yeas.

Jänkarna kör en liknande grej varje vecka, då man kan ladda ner olika avsnitt utav diverse TV serier gratis. EFtersom tjänsten inte är aktiv i Sverige tippar jag på att dom skiter i det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Lite dåligt att dom tog bort SP avsnittet här.
Fattar inte varför, riktigt dåligt :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Lite dåligt att dom tog bort SP avsnittet här.
Fattar inte varför, riktigt dåligt :/

Tidsbegränsat erbjudande, om inte annat så vill väll inte Viacom lägga utav deras bästäljadnde serier gratis. De har ju funnits tonvis med annat godis som har försvunnit ifrån Marketplace, främst demos då.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hallo

Är det någon av er som lämmnat er xbox360 på lagning ?
Ni som har det hur långt tid tog det i så fall?
Jo förstår att det beror på problemet men intressant att veta är så sugen på spela Gears of War hehhe.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii