Bärbar dator med 20,1-tumsmonitor

Permalänk

Tänkte bara nämna att Malibal inte tillverkar egna datorer, dom köper in chassin från bland annat Clevo och sätter sitt namn på dom.

Veda är en Clevo M590KE
Satori är en Clevo M570U
Samadhi är en Clevo D900K
Series #9 är en Clevo D900T

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Varför Turion 64 X2?
Core 2 Duo är ju bra mycket bättre.

Vad jag vet finns det inga bärbara datorer med SLI för Intels processorer. Anledningen till detta är att Intels busshastighet i bärbara datorer helt enkelt är för långsam för att man ska få ut full effekt av SLI. AMD som kör med HyperTransport på 1600 MHz har inte detta problem. Dessutom är utbudet av Nvidia chipset med SLI för bärbara Intel processorer nästan obefintligt, men det är en effekt av detta.

Ett annat exempel på en bärar dator med SLI är Arima W830-DA (kanske mer känd som Alienware Aurora m9700).

Permalänk
Medlem

Förstår ni inte det fina med dessa datorer.

En sladd!!!

Det enda som krävs för att komma igång är en elsladd!!(okej kanske två om man inte har trådlöst nätverk) Plus att den mycket mindre plats en en genomsnittlig stationär!! Så fort jag har råd så åker min stationära all världens väg.

Permalänk
Medlem

Ja, herregud vad vissa här är trångsynta!

Själv gillar jag detta skarpt!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Trångsynta, ja ja...

Semi-bärbara datorer (eller vad man ska kalla det) är absolut inget nytt koncept utan har länge använts av en rätt smal kundkrets som vill kunna gå runt med en välutrustad arbetsstation under armen. Men den kommer inte att ersätta den stationära datorn under en överskådlig framtid. Varför den inte kommer att göra det har jag redan sagt.

Permalänk

Det här börjar bli löjligt...
Kan någon ge mig ett svar VARFÖR upplösningen har SÄNKTS på alla bildskärmar som säljs idag?
För två år sedan hade vilken tolvtusenkronorsdator som helst med 17-tumsskärm 1920*1200 pixlars upplösning, men nu har tom helt nya svindyra modeller som denna på 20 tum bara 1680*1050?
VARFÖR? När de för en gångs skull kunde göra en högupplöst skärm för första gången, så ger de upp och går ner i upplösning.

Jag förstår inte varför vi ska behöva leva med en upplösning lägre än den för två år sedan...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

den där är ju inte bärbar?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.