Permalänk
Medlem

Jag vill ha Rune till Wii!

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har uppdaterat sitt opera på wii till full version än?

Btw skriver från wii

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Någon mer än jag som har uppdaterat sitt opera på wii till full version än?

Btw skriver från wii

Japp. Funkar fint!

Permalänk

Ooh, uppdaterar nu. spännande! Får hoppas att mitt SSX Blur kommer idag med, så blir det en riktigt nice dag!

Permalänk
Medlem

jajjemen, klart att man uppdaterat till den nya... skriver från den nu med, tycker den funkar super faktiskt

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag brukar spela själv och jag tycker det är väldig kul och jag har väl haft den i två månader. Visst är det roligt att spela flera men jag har inte tröttnat än iaf.

Jag och min sambo köpte ju varsin konsol nästan samtidigt. Hon köpte wii (jag köpte zelda till det) och jag köpte även en 360. Efter att jag spelat ut zelda så verkar det inte finnas så mycket matnyttigt i spelväg till wii just nu så jag spelar egentligen bara xbox360.

Det som kanske är mera anmärkningsvärt är att även min sambo nästan helt gått över till att spela xbox360. Hon lirar Hexic samt har hon köpt luminens via xboxlive och sitter å nöter dem. Nu senast köpte hon faktiskt även guitarr hero2 till 360.

Hon/vi spelar fortfarande wii men det är enbart i samband med fester eller när kompisar kommer över.

Men wii behöver verkligen släppa tittlar som underhåller även den ensamma spelaren.

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem

Super Paper Mario verkar ballt och det lär gå aldeles utmärkt att spela själv.
Jag har endel spel och de är i mitt tycke väldigt kul att spela dem själv men självklart är det roligare om man är fler.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som Super Paper Mario kommer till europa detta kvartalet.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Man kan ju chippa och beställa från staterna eller annars.
Dyrt? Javisst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Man kan ju chippa och beställa från staterna eller annars.
Dyrt? Javisst!

Nej det kan du inte, då spelet kräver updatering av firmwaren och skriver över den europeiske firmwaren, vilket gör wii:n endast användbar som pappersvikt.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
vilket gör wii:n endast användbar som pappersvikt.

...om man inte har senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Nej det kan du inte, då spelet kräver updatering av firmwaren och skriver över den europeiske firmwaren, vilket gör wii:n endast användbar som pappersvikt.

Går som sagt utmärkt så länge man har senaste versionen i sin Wii.

Permalänk
Medlem

Nån som har testat att köra med den senaste uppdateringen och sedan slänga in SPM skivan och se ifall det fortfarande uppgraderar konsolen?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nån som har testat att köra med den senaste uppdateringen och sedan slänga in SPM skivan och se ifall det fortfarande uppgraderar konsolen?

Grejen är att det där är ett väldigt känsligt ämne eftersom att svaret måste komma ifrån någon som har importerat spelet från USA. Det finns många andra forum där det diskuteras öppet om det där och där står det att spelet ändå vill uppgradera trots att man har den senaste versionen som kom ut nyss.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
i apr/maj ska det finnas enheter till alla. Man ska med andra ord kunna gå in på en butik och köpa ett ex utan att boka.

Tror man fortfarande att det blir så i framåt maj?

De ringde nämnligen från Game idag medan jag sov och meddelade att mitt Wii kommit in (som jag bokade nån vecka innan jul), och jag vete fan hur jag ska göra nu...
Har inte kännt något större behov nu då jag redan har andra spel jag lirar och har redan svårt att finna tid att spela alla jag vill ^^
Sen så verkar det bara vara Zelda som är något att ha för tillfället, men är även intresserad av MP: Corruption sen när det kommer...

Det är dock surt om jag tackar nej och får vänta massa månader för att lyckas få tag på ett Wii om jag skulle ångra mig igen...
att tacka nej nu och veta att jag lätt kommer kunna få tag på ett Wii inom 1-2 månader skulle kännas bättre...

Vad tycker ni som haft Wii ett tag, är det fortfarande lika bra och roligt? Något som jag bör satsa på nu, eller är det ingen större miss om jag skulle vänta någon månad?

Hur tycker ni kontrollen fungerar? Jag menare, reagerar den bra när det gäller rörelser eller kan man ofta uppleva att "inget händer", och hur skulle ni tippa på att det fungerar på ett FPS? (syftar mer specifikt på MP: Corruption.) Tror ni siktet skulle göra småhack när man för den över skärmen, eller med en jämn och "flytande" rörelse?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Wii sedan release och lirar fortfarande ganska mycket. Dock har man tröttnat lite på Wii sports, väntar på ett det ska komma ut något mer avancerat tennis spel typ Mario tennis

Men som sagt, lirar ganska mkt fortfarande typ Wario ware, klarade dock spelet igår ;p

Men jag tror inte direkt att du missar något om du köper ett Wii om 2 månader, då det kommit ut fler spel och du kanske får det en slant billigare också.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Vad tycker ni som haft Wii ett tag, är det fortfarande lika bra och roligt? Något som jag bör satsa på nu, eller är det ingen större miss om jag skulle vänta någon månad?

Hur tycker ni kontrollen fungerar? Jag menare, reagerar den bra när det gäller rörelser eller kan man ofta uppleva att "inget händer", och hur skulle ni tippa på att det fungerar på ett FPS? (syftar mer specifikt på MP: Corruption.) Tror ni siktet skulle göra småhack när man för den över skärmen, eller med en jämn och "flytande" rörelse?

Ja, det tycker jag. Jag spelar när jag får tid. Inte ofta alltså.
Jag skulle satsa men det är ju jag.

Kontrollen funkar fint och är läskigt känslig. Det är spelen som inte riktigt har stöd för kontrollen men det blir bättre och bättre. Troligen så kommer siktet att röra sig med en jämn och flytande rörelse. Om man nu använder kontrollen så i just det spelet. Det är som att använda musen till datorn fast du håller ju i kontrollen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Jag har haft min Wii sedan release och lirar fortfarande ganska mycket. Dock har man tröttnat lite på Wii sports, väntar på ett det ska komma ut något mer avancerat tennis spel typ Mario tennis

Men som sagt, lirar ganska mkt fortfarande typ Wario ware, klarade dock spelet igår ;p

Men jag tror inte direkt att du missar något om du köper ett Wii om 2 månader, då det kommit ut fler spel och du kanske får det en slant billigare också.

Okey... De ringde precis igen, frågade om de kunde hålla den över helgen så bestämmer jag mig sen, men de ville bli av med dem så fort som möjligt då de tydligen inte får fler Wii förens samtliga är köpta. Snubben sade att det annars finns möjlighet till att han ist skriver upp mig på nästa leverans så körde på det ist då...
Onödigt att köpa för köpandets skull, känner ju inget direkt behov just nu
Kanske ångrar mig sen när jag väl skaffat det att jag inte gjorde det tidigare, men får ta den smällen sen då

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ja, det tycker jag. Jag spelar när jag får tid. Inte ofta alltså.
Jag skulle satsa men det är ju jag.

Kontrollen funkar fint och är läskigt känslig. Det är spelen som inte riktigt har stöd för kontrollen men det blir bättre och bättre. Troligen så kommer siktet att röra sig med en jämn och flytande rörelse. Om man nu använder kontrollen så i just det spelet. Det är som att använda musen till datorn fast du håller ju i kontrollen.

Man kan ju alltid ställa ner känsligheten på options ifall man vill. Själv kör jag känsligaste.
"Siktet" flyter alltid mjukt, i alla fall för mig.
Om det hoppar och knycker sitter personen i fråga antagligen för långt ifrån sensor baren.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Man kan ju alltid ställa ner känsligheten på options ifall man vill. Själv kör jag känsligaste.
"Siktet" flyter alltid mjukt, i alla fall för mig.
Om det hoppar och knycker sitter personen i fråga antagligen för långt ifrån sensor baren.

Ja, jag har då inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

Känsligheten har ju bara att göra med känsligheten för ljus på IR-sensorn.
Ju högre känslighet ju längre kan du sitta från tv men desto större risk att den ser något annan ljuskälla som en "sensorbar".

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem heller, det är väl mest mina kompisar som inte är så jättehaj på att sikta med kontrollen, då dem gör för stora rörelser så det hoppar ur bild

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Själv har siktet hoppat en del på mitt Wii, men det är som sagt för att man sitter lite för långt bort, även om jag faktiskt inte sitter så långt bort.
Fast jag kör bara på medelkänslighet. Får kanske testa på det högsta.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Testpilot

Nu kanske den här frågan redan har ställts men det är så många sidor att bläddra igenom för att hitta nått vettigt. Orkar ni inte svara så länka gärna till ett tidigare inlägg.

Det jag undrar är över hur det funkar med att importera ett Wii från USA, var på Game tidigare och där är det världens kö och när man väl får det så måste man betala 2700 spänn. Har sett att man på eBay kan komma ner till typ 2000 bara, är det nån som köpt därifrån? hur mycket blir det egentligen med frakt till Sverige? tjänar man nånting på det alls?

Problem när man väl har den blir väl att man måste fixa en svensk nätadapter men det kan väl inte vara så farligt dyrt? sen måste man ju självklart importera spel eller chippa den om man vill kunna köpa spel här.

Nån som har en bra historia om import att berätta? går bra via PM med om ni inte vill skriva i tråden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tjena ladda ner opera funkar bra heheh uppdaterade till votes också inte orkat förens nu , kul facktis.

I fall någon är sugen att snacka så här är mitt console nummér
0573 9399 8297 9035

skulle vara kul, har inte funkat för mig förens nu skulle vara ballt att se hur det är.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nu kanske den här frågan redan har ställts men det är så många sidor att bläddra igenom för att hitta nått vettigt. Orkar ni inte svara så länka gärna till ett tidigare inlägg.

Det jag undrar är över hur det funkar med att importera ett Wii från USA, var på Game tidigare och där är det världens kö och när man väl får det så måste man betala 2700 spänn. Har sett att man på eBay kan komma ner till typ 2000 bara, är det nån som köpt därifrån? hur mycket blir det egentligen med frakt till Sverige? tjänar man nånting på det alls?

Problem när man väl har den blir väl att man måste fixa en svensk nätadapter men det kan väl inte vara så farligt dyrt? sen måste man ju självklart importera spel eller chippa den om man vill kunna köpa spel här.

Nån som har en bra historia om import att berätta? går bra via PM med om ni inte vill skriva i tråden.

Problemet är att tullen lägger på 25% i moms plus tullavgift = lönar sig inte.
Det spelar ingen roll om man skriver GIFT på paketet. Tullen är inte dum.

Leta i annat EU-land istället såsom i Tyskland.

Permalänk
Avstängd

Många beställde ju från amazon.de innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Många beställde ju från amazon.de innan.

Ja den är ju t o m i lager där nu verkar det som. 250 euro.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Problemet är att tullen lägger på 25% i moms plus tullavgift = lönar sig inte.
Det spelar ingen roll om man skriver GIFT på paketet. Tullen är inte dum.

Leta i annat EU-land istället såsom i Tyskland.

Så man kan inte ha "tur" och slippa den?
Aja, får väl leta begagnat kanske då

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Nej det har du inte eftersom alla som skickar ett sådant stort paket internationellt skickar med dhl och sådant vilket måste tullas.

Om du inte köper på ebay, där kan du dock ha tur att få igenom den.

Kolla i tyskland på amazon.de etc, inget fel att beställa där ifrån.