S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nu när jag spelar andra gången och tar verkligen tid på utforska spelet så hittar man mycket, T ex. i byn där man börjar och ska snacka med snubben vid huset.. det står en stege till vinden, där hittar man inte mycket men klättra till taket och hoppa över till nästa hustak(når bara ett tak så det är inte svårt att veta vilken), längst bort så är det hål och där är det en trälåda, skjut sönder och plocka på dig den första "Stalker suit" värd 14.000-15.000RU.

är där nu. hur klättrar du till taket? stegen går bara till vinden och där inifrån kommer jag ingen vart?

edit: kom upp. för den som undrar går man inte in på vinden utan smyger runt på utsidan. däremot kommer jag inte in i andra huset, inte ens från "andra" sidan där största hålet finns. jag har provat dubbel-klicks-krypningen.

edit2: ok, lyckades nu. man ska inte in i andra huset heller utan skjuta lådan och nå suiten utifrån. trägen vinner hehe. höll på att ge upp

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Skitjobbigt deluxe att hitta den första dräkten, jag höll på minst en halvtimme för att hitta dräkten. Vem är det som får för sig att leta efter sådant?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Har nu klarat spelet för första gången. Det tog nog uppskattningsvis 70-75 timmar. En lång tid men jag tycker inte att jag överdirivet spelat sakta utan bara utforskat allt jag finner intresse av och inte springer igenom något. Tidigare har jag hållit Half-life högst på tronen men nu vettefan. En stämning och inlevelse för mig som spelare framstod många gånger som jag inte upplevt sedan Half-life. Grafik och då främst grafikernas arbete bidrog mycket till detta. Alltså inte enbart tekniskt fantastiskt snyggt med skuggor och ljus utan också färger tex och bra balansering i spelsätt och karaktär. Kul att se något fantastiskt snyggt som inte ser ut som Doom3 och alla andra fps också.

Delad plats med Half-Life om världens bästa spel!

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Har nu klarat spelet för första gången. Det tog nog uppskattningsvis 70-75 timmar. En lång tid men jag tycker inte att jag överdirivet spelat sakta utan bara utforskat allt jag finner intresse av och inte springer igenom något. Tidigare har jag hållit Half-life högst på tronen men nu vettefan. En stämning och inlevelse för mig som spelare framstod många gånger som jag inte upplevt sedan Half-life. Grafik och då främst grafikernas arbete bidrog mycket till detta. Alltså inte enbart tekniskt fantastiskt snyggt med skuggor och ljus utan också färger tex och bra balansering i spelsätt och karaktär. Kul att se något fantastiskt snyggt som inte ser ut som Doom3 och alla andra fps också.

Delad plats med Half-Life om världens bästa spel!

Jag kan bara hålla med, det är i hög och säregen klass detta spel.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Spelar igenom för andra gången jag med. I Army Warehouses området finns det en liten by med ett vattentorn. Längst upp där hittade jag en fin artifact som gav 30%+ Impact och inga nackdelar. Givet!

Akta er för Bloodsuckers dock, dom var överallt...

Permalänk
Inaktiv

Jag får inget ljud.. Kör windows 64 bits och allt annat fungerar bra

Permalänk

störig grej, jag slogs i arenan vid baren. då försvinner all utrustning för att det ska vara på lika villkor antar jag. efter tre fajter fick jag inte fortsätta för att jag är för kass än. men jag fick inte tillbaks mina grejor.. sparade precis innan så det är ingen fara men hur gör man för att behålla sin surt förvärvade utrustning efter arena-fajter?

Visa signatur

Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
störig grej, jag slogs i arenan vid baren. då försvinner all utrustning för att det ska vara på lika villkor antar jag. efter tre fajter fick jag inte fortsätta för att jag är för kass än. men jag fick inte tillbaks mina grejor.. sparade precis innan så det är ingen fara men hur gör man för att behålla sin surt förvärvade utrustning efter arena-fajter?

dom ligger i en låda alldeles till höger om dig precis efter att du har klarat av arenastriden

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jag får inget ljud.. Kör windows 64 bits och allt annat fungerar bra

Nog bättre om du frågar här:

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...
GSC Game World - Community

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Köpte S.T.A.L.K.E.R. idag utan att veta så mycket om det , jag hade ju hört något om det innan det skulle släppas och så , och efter mycket som jag läst i den här tråden bestämde jag mig för att skaffa det

Och WOW , tummen upp! Inte spelat ett så här roligt spel på väldigt länge , har suttit helt klistrad... nä , åter in i spelvärlden

Permalänk
Medlem

Har faktiskt också suttit klistrad hela eftermiddagen... Spelet är nog det mest "filmiska" jag någonsin spelat. Hade en shootout i en trappuppgång förut, då jag letade febrilt efter fienden som skjöt efter mig två våningar ovanför. Till slut skjöt jag honom, trodde jag, men det var bara hans skugga. då har spelet lyckats!

Permalänk
Inaktiv

Läste att jag skulle sänka Hårdavaruacceleration på ljudkortet till normal :S var hittar jag det?

Permalänk
Medlem

Startmenyn -> Kör. Skriv "dxdiag". Kommer fram ett fönster. Klicka på ljud-fliken. Där ändrar du hårdvaruaccelerationen. Den står antagligen på "full acceleration"

Permalänk
Inaktiv

Tack.. skall se om det fungerar

EDIT: Det fungerade inte.. nu ger ja upp

Permalänk
Medlem

Nej jag tänkte väl det. Den lösningen har aldrig fungerat för mig heller, på andra spel. :/

Frågade du på forumen eller? Skapa en tråd å säg som det är, för det kanske finns alternativa lösningar.

Permalänk
Medlem

Har en fråga , har stuckit från The Garbage och är påväg till The Bar , men när jag är i garbage och ska in i the bar utsätts jag för radioaktivitet hela tiden , samma när jag är i the bar.

Har testat äta , dricka vodka, använt en grej som tar väck radioaktivitet men jag forsätter förlora hp

Permalänk
Medlem

Låter som en insekt.

Permalänk
Inaktiv

Äh då måste jag regga mig.. men det får man väl göra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Låter som en insekt.

Vad menas ?

Permalänk
Avstängd

en bug menar han nog

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Spelar igenom för andra gången jag med. I Army Warehouses området finns det en liten by med ett vattentorn. Längst upp där hittade jag en fin artifact som gav 30%+ Impact och inga nackdelar. Givet!

Akta er för Bloodsuckers dock, dom var överallt...

mje mje mjeeee dom är juh roliga, ena stunden är dom här (synliga) andra stunden BORTA (?) (osynliga) sedan POFF är dom bakomen och flåsar!! då är de bara att hoppa som en galning och skjuta febrilt mot den ^^ får alltid liika stor kick när ja möter dom ^^.

speciellt när det är mörkt regnar och åskar ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kolla in Carrymod om ni vill kunna bära runt fler prylar, så som djur, lådor, tunnor, låd- och metallskrot.

http://www.stalker-game.se/07forum/viewtopic.php?p=4038#4038

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

har du moddat till dig en liten carry mod så trevligt

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
mje mje mjeeee dom är juh roliga, ena stunden är dom här (synliga) andra stunden BORTA (?) (osynliga) sedan POFF är dom bakomen och flåsar!! då är de bara att hoppa som en galning och skjuta febrilt mot den ^^ får alltid liika stor kick när ja möter dom ^^.

speciellt när det är mörkt regnar och åskar ^^

Sant. Helt klart så tär de på nerverna de där jävla Bloodsuckers. Men man blir glad när man lyckas fälla en med bara några skott. Då känner man sig duktig!

Permalänk
Medlem

Riktigt synd att dom inte lyckades fixa coop. Hade garanterat höjt spelupplevelsen. Har dessvärre svårt för att få motivation till att spela detta spel då jag inte tycker storyn är mycket att hänga i granen. Känns mest som "gör några uppdrag här och fortsätt till nästa zon sen".

Permalänk
Medlem

nån som har lyckats få på en granatkastare på GP 37
då syftar jag på M203 granatkastaren som det står uttryckligen att den ska passa det vapnet men det går fan inte att få på.
Bara på det vapnet, Dom andra som det ska passa till går fint

Permalänk
Medlem

nån som har lyckats få på en granatkastare på GP 37
då syftar jag på M203 granatkastaren som det står uttryckligen att den ska passa det vapnet men det går fan inte att få på.
Bara på det vapnet, Dom andra som det ska passa till går fint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
dom ligger i en låda alldeles till höger om dig precis efter att du har klarat av arenastriden

hehe visst låg de där. tackar! kollade i den stashen innan fajten och avfärdade den som ännu en i raden av tomma lådor som finns utspridda överallt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Riktigt synd att dom inte lyckades fixa coop. Hade garanterat höjt spelupplevelsen. Har dessvärre svårt för att få motivation till att spela detta spel då jag inte tycker storyn är mycket att hänga i granen. Känns mest som "gör några uppdrag här och fortsätt till nästa zon sen".

Tycker också uppdragen är nåt av spelets största minus, man ska bara kuta hit, hämta x döda han etc etc och vill man gå lite offside och utforska så är det bara stängsel eller enormt hög radioaktivitet så den där friheten de talade om har de begränsat rejält.. man får aldrig riktig nån bonus för alla quests man gör, pengarna som man samlar på sig är som sagt värdelösa osv.. blir som du säger man gör samma saker hela tiden..