S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vodkaman
Det är bättre att hålla Kruglov vid liv när ni gör mätningarna. Efteråt blir ni belönade med en grym skyddsväst, bättre än SEVA och många andra. Plus att om ni har gjort nåt uppdrag åt forskarna får ni en Whinchester 1300 shotgun

Synd, de dog allihop när jag var inne i den där stadsdelen vid the bar där de är under attack vid en helikopter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
mmm suiten man får är okej
typ som seva lite mer på vissa ställen
enda jag inte gillar är att man msåte offra ghostsuiten

Ghostsuit? Fan vad jag har missat saker känns det som

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Det var inte riktat till dig utan det var en allmän uppmaning till alla i tråden.

jaha ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Ghostsuit? Fan vad jag har missat saker känns det som

Minor spoiler kanske

den man tar från ghost inne i X16 labbet

Permalänk
Medlem
Citat:

Minor spoiler kanske

Ah... alltså en bra bit efter att man hjälpt forskaren göra mätningarna

Permalänk
Medlem

en stund efter

Permalänk
Medlem

Fin fint spel!

Permalänk
Medlem

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=5251

This small mod adds full reflection vector calculations, better bump mapping, real specular effects! All this detail improvement costs nothing in framerate and you will get 20% better framerate than before if not more! Shadows are soft and no longer jagged and the overall graphical quality has been vastly improved.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=5251

This small mod adds full reflection vector calculations, better bump mapping, real specular effects! All this detail improvement costs nothing in framerate and you will get 20% better framerate than before if not more! Shadows are soft and no longer jagged and the overall graphical quality has been vastly improved.

Det låter lite för bra för att vara sant men man får väl ge det ett försök iaf

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Har precis börjat spela och kommit till andra området (garbage?), problem är att jag har fått massa saker med mig och fick medleandet att jag inte kunde bära mer. vet inte om det finns någon som man kan sälja till i det nya området så jag började gå tillbaka till start area. Men när jag loadar den så hamnar jag i huset som självklart är fullt med bandits vilket gör att jag är helt fast, hur ska jag göra för att komma runt detta?

Permalänk
Medlem

När du kommer till baren så kan du sälja. Men släpp saker som extra vapen, överflödig ammo osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Har precis börjat spela och kommit till andra området (garbage?), problem är att jag har fått massa saker med mig och fick medleandet att jag inte kunde bära mer. vet inte om det finns någon som man kan sälja till i det nya området så jag började gå tillbaka till start area. Men när jag loadar den så hamnar jag i huset som självklart är fullt med bandits vilket gör att jag är helt fast, hur ska jag göra för att komma runt detta?

Hitta en lik och packa bråte på honom och sedan dra med kadavret efter dig.. spelet har gränns på hur mycket man kan bära, men missat hur mycket man kan släpa

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har kommit till uppdraget där man ska hjälpa forskarna med mätningar.
Problemet är att när man kommer tillbaka och pratar med han som ger uppdraget kraschar spelet.

Fick just reda på att det finns en patch (1.0001) och den borde ju ha fixat problemet.
Men man måste ju börja om från början av spelet då gamla sparningar slutar fungera

Så jag undrar:

Är det någon som har en sparning nära eller i början på det uppdraget, spelat genom patch 1.0001 ?

Permalänk
Medlem

jag har en men den är kanske inte så bra

Permalänk
Medlem

Blev överaskad när de som var på min sida i en eldstrid gick omkring och avrättade fiendesoldater som låg skadade på marken. STALKER känns mer brutalt verklighetstroget än många andra spel jag spelat. Man får verkligen Mad Max vibbar av den ruggiga och skitiga atmosfären. Helt klart ett kanonspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Problemet är att när man kommer tillbaka och pratar med han som ger uppdraget kraschar spelet.

Fick just reda på att det finns en patch (1.0001) och den borde ju ha fixat problemet.
Men man måste ju börja om från början av spelet då gamla sparningar slutar fungera

Så jag undrar:

Är det någon som har en sparning nära eller i början på det uppdraget, spelat genom patch 1.0001 ?

fick samma problem innan, du måste hjälpa snubben som följde med dig precis efter blackouten, han måste överleva..

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk

Så jag undrar:

skicka ett pm så får du den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
fick samma problem innan, du måste hjälpa snubben som följde med dig precis efter blackouten, han måste överleva..

Läs lite tidigare, spelar ingen roll om han lever eller dör.
Ända skilnaden är att om han lever så får man en värdelös hagelsprakare med 10m räckvid och lite maffigare Seva suit..
Men gör man andra uppdrag som man annars skulle göra senare så hittar man det "ultimata" exoskeleton suit som får Seva verka som en pyjamas.

Dock så finns exo-suit på lite olika ställen, vissa hittar den i "stash", får som belöning för uppdrag eller som jag från en trälåda.. fast den suger lite skit med, ända fördelen är att man kan gå snabbare med mycket packning men kan absolut inte springa

Fast du kanske menade att han måste överleva för att spelet inte ska crasha

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

idoit frågor angående spelet...

efte några timmer så träffade jag "mole" och gick in i tunnelsystemet.

Hur få man en bättre suit/dräkt?

Om jag ta någons gevär / sprutpistol var finns ammunition till den? Jag bära runt massor olika typ av ammunitionslådor men när gevären är slut så måste jag kasta den!! Går det att sätter in en ny lådan?

HAr jag missat nåt

I tunnel system jag har precis dödade bandits och finns det olika väg igenom systemet?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

ööööö nån som orkade omkoda det?

Permalänk
Medlem

Spelat lite nu, rätt kul spel..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

whatever!!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

skitspel imo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serenity64
skitspel imo

okej, varför? du har väl knappast spelat det när du bara slänger ur dig några ord.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
idoit frågor angående spelet...

efte några timmer så träffade jag "mole" och gick in i tunnelsystemet.

Hur få man en bättre suit/dräkt?

Om jag ta någons gevär / sprutpistol var finns ammunition till den? Jag bära runt massor olika typ av ammunitionslådor men när gevären är slut så måste jag kasta den!! Går det att sätter in en ny lådan?

HAr jag missat nåt

I tunnel system jag har precis dödade bandits och finns det olika väg igenom systemet?

Det finns olika ammonutions typer till samma vapen. Titta i förklaringen på ammonutionen (stavning?) så ser du vilka den passar till. Och släpp överflödig ammonution. Har du 500kulor till pistolen, släpp 400kulor, 100 räcker för din pistol.

Permalänk
Medlem

testa att spela spelet i mer än 5 minuter och kör det på högre än lägsta
och som det verkar så har du knappt spelat stalker utan bara kommit in och pikade det för at du dog på första uppdraget vid bandit camp

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

och det bevisar att du är en omogen 14-15 årig kille som sitter och smygrunkar dagarna ut och testat s.t.a.l.k.e.r i 5 min på lägsta

och ditt inlägg bevisar vad? Fler inlägg i den där stilen och du får en varning

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

nästa patch ska enligt en forumpost på GSC komma ut imorgon morgon nån gång rysk tid.

Permalänk
Medlem

bra med en ny patch
hoppas bara att man inte måste börja om igen för då skippar ajg patchen

Permalänk
Medlem

Jag har nyss fått uppdraget med x18 labbet av bar killen men man kan ju inte gå dit på grund av strålingen?

Permalänk
Medlem

gör uppdrag åt forskarna