Permalänk
Robot

P180 Cassiemod by P373R

Efter att ha sett [snq]'s P180 modifikation (<---respect) tänkte jag att det ska jag också göra.

Bygget innehåller 6 hårdiskar, 1 dvd-enhet, 1 diskettstation, 1 usb-kort, 1 ide-raid kort och ett grafikkort... Detaljerad spec på datorn se min signatur.

Rätt nöjd med kabeldragningen faktiskt.

Enjoy!

Besök albumet: P180 Cassiemod by P373R av P373R

Permalänk
Avstängd

Haha kan tänka mej att du svurit endel när du lödde ihop ATX kablarna sen

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3TUS
Haha kan tänka mej att du svurit endel när du lödde ihop ATX kablarna sen

Skojja inte... Det gör jag aldrig om. Men heldre det än att försöka gömma en stor skarvkabel..

Permalänk
Medlem

snyggt lite bökigt skrivbord

Permalänk
Medlem

Det där med tejpen är väl onödigt?

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
snyggt lite bökigt skrivbord

Ha ha ha.. Vad trodde du? Det har ju varit en verkstad här i ett par dagar...
Lovar att städa och ta en till bild. ;P

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, använder du det där tangentbordet på skrivbordet?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

gör som jag, lägg det i bokhyllan ligger fullt med skruvmejslar, skruvar, sladdar och molexkontaker i min bokhylla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Måste bara fråga, använder du det där tangentbordet på skrivbordet?

MVH //Gorian

Ja faktiskt så gör jag det just nu... Det är ett old school Dell tangentbord.
Klockrent klickljud och motståndet är perfekt. Har ett blåtands desktop också men det sitter i min HTPC.

Permalänk
Medlem

mycket bra. alltid trevligt med dessa P180 moddar. Så får man lite tips om hur man ska göra när det är dags för en själv:)

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

hehe jag har åxå förlängt kablarna till ett nätagg å det tog nästan en hel dag:) och det var inte det roligaste.

Permalänk
Medlem

Tejp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creaton
Det där med tejpen är väl onödigt?

Testa dra 5-6 kablar genom något trångt utrymme ska du få se... om man inte tjeparsamman kablarna blir t.ex 5 st vanliga strömkablar 5x4=20 små kablar och ett sjujävla trassel... speciellt om man inte når igenom förhand som t.ex mellan hårdiskar och sånt. But hey, everyone is a critic.. Tack för din feedback.

Permalänk
Medlem

Re: Tejp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Testa dra 5-6 kablar genom något trångt utrymme ska du få se... om man inte tjeparsamman kablarna blir t.ex 5 st vanliga strömkablar 5x4=20 små kablar och ett sjujävla trassel... speciellt om man inte når igenom förhand som t.ex mellan hårdiskar och sånt. But hey, everyone is a critic.. Tack för din feedback.

Hmm om det inte är tejpen på fläcktskyddet han har i åtanke, för jag förstår inte hur det ska kunna minska luftmotståndet genom att göra det mer solidt. Det ända det borde leda till är att öka luftmotståndet.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

han har skurit ut fläktgallret, förstod jag det som iaf. inte byggt ihop det

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1n
han har skurit ut fläktgallret, förstod jag det som iaf. inte byggt ihop det

OK, tjaa det låter logiskt (eftersom jag snar ska göra det på mitt chassi snart) men det finns ingen "efter" bild bara en "före" där han har en massa eltejp på och han har inte skrivit något annat om det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag kan ta din 900 MHz überserver om den ändå ska i papperskorgen^^

Permalänk

Shit. Dunder-"clean" grabben. Minn rigg ser ut som Tjernobyl light i jämförelse, hazardous...

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Det där kallar jag för kabeldragning

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tejp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Hmm om det inte är tejpen på fläcktskyddet han har i åtanke, för jag förstår inte hur det ska kunna minska luftmotståndet genom att göra det mer solidt. Det ända det borde leda till är att öka luftmotståndet.

Rätta mig gärna om jag har fel.

AH! LOL!
Där markerade jag bara vad som skulle bort... Kanske kan ta en bild till för att via hur det blev.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tejp?

Citat:

AH! LOL!
Där markerade jag bara vad som skulle bort... Kanske kan ta en bild till för att via hur det blev.

Ok då är jag med på noterna

Lägg gärna upp en bild på hur det blev, jag e nyfiken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sjukt vacker kabeldragning måste jag säga, tänk om man kunde sån't själv, då skulle mitt P180B också få smaka!

Permalänk
Medlem

Hmmm. Faller i poängen trots bra respons... synd..
Negativ feedback tas gärna emot om den är kreativ.
Go for it... Tala om vad som är fel. Skall uppdatera bilderna senare..
-P373R

-------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiizard
Det där kallar jag för kabeldragning

Tack och bock.

Permalänk

Nice, gjorde samma modefikation på mitt p180b i september förra året. Jag lödde dock inte mina kablar utan har en kopplingsplint på baksidan. Sen tog jag mina hål uppe precis ovanför moderkortet. Var tvungen att göra så för att få plats med min trippelradiator och få ström till moderkortet vars kontakter skyms av radiatorn.

Ser i alla fall bra ut, keep up the good work.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig våga dra ut kablarrna sådär, men jag vet ju heller inget om det 8p

Permalänk
Medlem

Aha, visste inte att du markerade med eltejp för att göra hål

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Citat:

Klockrent klickljud och motståndet är perfekt. Har ett blåtands desktop också men det sitter i min HTPC.

Det där tangentbordet är fan det bästa jag har haft Har ett likadant som är moddat med lite finare färg än original

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, se där.
Ja, "gamla" tangentb. är oftare skönare än modernare, faktiskt!

Keep using it!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Det där tangentbordet är fan det bästa jag har haft Har ett likadant som är moddat med lite finare färg än original

Har du bilder på det???

Permalänk
Citat:

Har du bilder på det???

Näe, men jag kan fixa vartefter. Just nu är det lite körigt för jag ska flytta ut på landsbygden och så tar det ett tag att få internet dit. Men jag kan PM'a dig när jag lagt upp bilderna så får du se

Permalänk

Hur lång vart din atxkabel totalt? funderar väl på o göra något liknande, bäst o skaffa ett nätagg med tillräckligt långa atx-kablar från börjar .. (om det finns)