Min sida hos one.com seg som sirap på kvällarna
Nyligen reggat mig hos one.com och allt har funkat kanon. Bra lättillgänglig chat-support dygnet runt, sidan är snabb som attan på dagarna, allt har kännts väldigt prisvärt.
Men så upptäckte jag för några dagar sedan att på kvällen, särskilt mellan kl 19-22 ungefär, så är sidan som sirap.
Jag har en väldigt liten kompakt html-sida, med några bilder på. Runt 100kB per sida på sin höjd, så ingen modemdödare direkt
Dock så tar det, främst mellan ca 19-22 som sagt, ofta upp till 10 sekunder innan varje bild har laddat på sidorna. Ibland laddar det mesta ganska snabbt, men någon bild eller menyknapp, eller den pyttelilla bakgrundsbilden, halkar efter och tar ofta runt 10 sek innan den är klar.
Har en maildiskussion med supporten nu som kikar på det sedan två dagar, och kan ju hända att dom kan fixa det. Dom tyckte först att det måste ha att göra med min ISP, eftersom jag inte har några avancerade script eller annat, men jag förklarade att jag märkt det från andra datorer/ISP's också. Så dom ska leta vidare. Dom hävdar iallafall att dom inte har några överbelastningsproblem, vilket jag tyckte att det kanske kunde vara då det bara händer kvällstid.
Tänkte om några här inne orkar besöka min sida kvällstid, givetvis utan att den redan ligger cashad i browsern, och se hur seg den är innan alla banners/bilder/knappar är framme. Och då även ange vad för ISP ni har, så jag har lite mer kött på benen ifall one skulle trilskas och hävda att felet ändå måste ligga hos de burkar jag testat från. Själv har jag Telia 2Mb ADSL.
Och tycker ni att det är rimligt med väntetider mellan 5-10 sek innan en liten 100kB ren html-sida laddat fullständigt? Det motsvarar ju nästan 56k uppringt....
Mycket tacksam om nån orkar hjälpa lite
Och inget ont om one.com ännu, jag tycker allt funkar kanon, bara dom lyckas lösa det här så är jag mycket nöjd i övrigt. Blir det dock inte löst så får jag nog byta hotell för så seg sida kan jag inte ha tyvärr.
MCP - MCTS - CCNA (expired)