Min sida hos one.com seg som sirap på kvällarna

Permalänk
Medlem

Min sida hos one.com seg som sirap på kvällarna

http://sebastianfoto.se/

Nyligen reggat mig hos one.com och allt har funkat kanon. Bra lättillgänglig chat-support dygnet runt, sidan är snabb som attan på dagarna, allt har kännts väldigt prisvärt.

Men så upptäckte jag för några dagar sedan att på kvällen, särskilt mellan kl 19-22 ungefär, så är sidan som sirap.
Jag har en väldigt liten kompakt html-sida, med några bilder på. Runt 100kB per sida på sin höjd, så ingen modemdödare direkt
Dock så tar det, främst mellan ca 19-22 som sagt, ofta upp till 10 sekunder innan varje bild har laddat på sidorna. Ibland laddar det mesta ganska snabbt, men någon bild eller menyknapp, eller den pyttelilla bakgrundsbilden, halkar efter och tar ofta runt 10 sek innan den är klar.

Har en maildiskussion med supporten nu som kikar på det sedan två dagar, och kan ju hända att dom kan fixa det. Dom tyckte först att det måste ha att göra med min ISP, eftersom jag inte har några avancerade script eller annat, men jag förklarade att jag märkt det från andra datorer/ISP's också. Så dom ska leta vidare. Dom hävdar iallafall att dom inte har några överbelastningsproblem, vilket jag tyckte att det kanske kunde vara då det bara händer kvällstid.

Tänkte om några här inne orkar besöka min sida kvällstid, givetvis utan att den redan ligger cashad i browsern, och se hur seg den är innan alla banners/bilder/knappar är framme. Och då även ange vad för ISP ni har, så jag har lite mer kött på benen ifall one skulle trilskas och hävda att felet ändå måste ligga hos de burkar jag testat från. Själv har jag Telia 2Mb ADSL.

Och tycker ni att det är rimligt med väntetider mellan 5-10 sek innan en liten 100kB ren html-sida laddat fullständigt? Det motsvarar ju nästan 56k uppringt....

Mycket tacksam om nån orkar hjälpa lite

Och inget ont om one.com ännu, jag tycker allt funkar kanon, bara dom lyckas lösa det här så är jag mycket nöjd i övrigt. Blir det dock inte löst så får jag nog byta hotell för så seg sida kan jag inte ha tyvärr.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Jag kan tänka mig att en orsak till flaskhalsen är att din webbsida delar server med många andra webbsidor. Webbservern kan bara bearbeta ett visst antal request parallellt vilket gör att när någon vill titta på någon av dina sidor så måste den personen vänta på att andra webbsidor har bearbetats klart.

Det kan dessutom mycket väl finnas webbsidor som drar mycket processorkraft av webbservern vilket gör att det tar lång tid innan webbservern kan beta av requesten från dina besökare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Jag kan tänka mig att en orsak till flaskhalsen är att din webbsida delar server med många andra webbsidor. Webbservern kan bara bearbeta ett visst antal request parallellt vilket gör att när någon vill titta på någon av dina sidor så måste den personen vänta på att andra webbsidor har bearbetats klart.

Det kan dessutom mycket väl finnas webbsidor som drar mycket processorkraft av webbservern vilket gör att det tar lång tid innan webbservern kan beta av requesten från dina besökare.

Jo det kan ju vara något sånt. Känns inte som om själva bandbredden är så fruktansvärt seg tror jag, utan mer att alla objekt på sidan laddar lite sporadiskt, och med ibland över 10 sek fördröjning. Låter som din förklaring skulle kunna vara rimlig.

Men återigen, tycker du, eller nån annan, att detta är rimligt?
Visst, det är ett lågprishotell, men man ska väl kunna stå på sig och kräva att det måste flyta bättre kvällstid? Ok om en liten 100kB sida med några bilder tar 4-5 sek att ladda klart, men 10 sek???

Testa gärna sidan ikväll som sagt, verkar bli som värst efter kl 19:00 ungefär, men kan börja småhacka lite redan vid 17-18. Väldigt bra för mig om fler kan bekräfta, och även vad ni har för ISP ifall det skulle bli nåt sånt tjafs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad förväntar du dig för dom pengar du ger one.com i månaden????

Permalänk
Medlem

Vår backbone är fiberoptisk med redundant infrastruktur. Den samlade bandbredden är för närvarande 2 x 1 Gigabit

"tillväxt och har i dag mer än 325.000 kunder "

Så 2gbit på 325 tusen kunder. smidigt.

hanterar mer än 48.000.000 email och 5.500.000.000 webbsides-träffar varje månad. (januari 2007)

Sen så är det inte bara tomma sidor utan med bilder och mail med bilder osv osv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Less
Vad förväntar du dig för dom pengar du ger one.com i månaden????

Att det ska flyta iallafall en tredjedel så snabbt på kvällarna som det gör på dagarna?
Det tycker jag skulle vara rätt rimligt.
Vill ju inte vänta 10 sekunder på att en liten enkel html-sida ska ha laddat klart, och det tror jag inte man ska behöva tolerera heller. Tror inte one skulle vara så stora om alla deras kunder hade samma problem, så det borde nog lösa sig.

EDIT: Det är ju en sak att man inte kan ha en fet företagssida med hundratals besök varje dag och tunga sidor/script hos ett billigt budgethotell, men man bör kunna ha en vanlig enkel liten html-sida med ett tiotal besökare per dag, och kräva att den ska ladda drägligt snabbt iallafall.
DET förväntar jag mig för de ca 350kr/år jag betalar.

EDIT igen: Lite snabbare ikväll än tidigare, tar typ bara upp till 5 sekunder nu ungefär innan alla bilder etc laddats från sidorna, bara ibland det blir uppåt 10 sek. Nästan halvgodkänt....undrar om dom fixat nåt eller om det är slumpen hur hårt belastade dom är olika kvällar. Vore kul iallafall om nån annan orkar surfa runt ocashat på sidan och notera hur slött det är innan allt laddat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR

DET förväntar jag mig för de ca 350kr/år jag betalar.

Du betalar mindre än 1kr/dag och förväntar dig någon typ av megahosting? Kom igen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Du betalar mindre än 1kr/dag och förväntar dig någon typ av megahosting? Kom igen....

Ja inte fan vet jag. Ingen i alla webhotelltest som finns som nämner nåt om bandbredd eller responstider, det är bästa budgetval hit och dit och enda haken är support, funktioner, utrymme, villkor etc.

Hur skulle jag kunna ha en aning om att sidan skulle korka igen så till den milda grad på kvällarna?

Men men, får se om dom kan fixa det. Tom Telias sunkiga hemsideutrymme är ju betydligt snabbare dygnet runt.
Synd annars, för one är ju snabbt som fan på dagarna iallafall, bara kvällstid det laggar och sidan laddar sporadiskt.

Kanske så det SKA vara som du säger, men i så fall undrar jag vilka som kan vara nöjda med det??? Såna som bara har en ren textsida utan massa bilder eller knappar eller andra objekt som kan lagga.

Synd ingen orkade testa sidan nu på kvällen hur snabbt det går.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testar nu, 22:17 och det går verkligen inte fort. Hade jag inte testat hastigheten på sidan hade jag inte orkar stanna kvar utan surfat vidare. Så illa tycker jag det är!

Men som övriga sagt. one.com är inte kännt för att vara bra. De är billiga och det är det enda de kan skryta med. Spelar ingen roll att de har ordentligt med bandbredd när de trycker in flera 1000 konton på samma server.

Du kommer nog tyvärr att få leva med att det går segt när alla är ute på internet(18-23)

Jag skulle rekommendera dig att kolla in övriga alternativ. Finns gått om billiga lösningar framförallt i Europa och Usa. Kanske inte får någon kvalitét för 350 kr om året, men det går få mycket bättre konton än de hos one.com för en billig peng!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
Testar nu, 22:17 och det går verkligen inte fort. Hade jag inte testat hastigheten på sidan hade jag inte orkar stanna kvar utan surfat vidare. Så illa tycker jag det är!

Men som övriga sagt. one.com är inte kännt för att vara bra. De är billiga och det är det enda de kan skryta med. Spelar ingen roll att de har ordentligt med bandbredd när de trycker in flera 1000 konton på samma server.

Du kommer nog tyvärr att få leva med att det går segt när alla är ute på internet(18-23)

Jag skulle rekommendera dig att kolla in övriga alternativ. Finns gått om billiga lösningar framförallt i Europa och Usa. Kanske inte får någon kvalitét för 350 kr om året, men det går få mycket bättre konton än de hos one.com för en billig peng!

Tack så mycket för att du orkade testa

Kan du dela med dig angående vad för ISP du har?

Det är ju lite synd, om det nu är såhär det SKA vara och supporten inte kan fixa detta, att webhotelltester som tex från Internetworld utnämner dom till bästa budgetval utan att överhuvudtaget nämna något om hastighet eller respons.

Som jag upplever det så är bandbredden ok, det är bara att sidan laddas sporadiskt, och antagligen kämpar med en jäkla massa andra requests på samma server så att det blir en bild då och en bild då tills allt är laddat. Kände du också att det var lite så? Hyfsad bandbredd, men "laggigt".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja du, kan jag tänka mig att de flesta "tester" utförs på dagtid, då folk jobbar då. Då är det inte så konstigt att de inte märker av problemen på samma sätt.

One.com är ju en host för privatpersoner och jag har nog inte helt fel om jag anser att den absolut största belastingen på deras servrar är på kvällstid så privata hemsidor har klart mest trafik. Det märker tyvärr nog inte de som utför tester då de mest troligt testar dessa webbhotell under primärt dagtid, även om de kanske utför supporttester under ett bredare tidsintervall.

Jag har testat från hemmet i Umeå på en 10/10 lina.

Även testat från en server hos ipeer.se med samma resultat. Dock lite snabbare nu, men då är ju också klockan lite mer.

Att det är loadproblem på servern tycker jag är ganska uppebart. Det tar tid innan servern behandlar din request, men sen går det hyfsat snabbt ladda bilderna.

Edit: Vad är det för os de kör på servarna ? Det går beroende på hur de är confade kan man plocka fram loaden. Då får du ju bevis på om så är fallet!

Permalänk
Medlem

0,5-1 sec får jag i laddningstid. Nu är ju klockan iofs efter 22. BBB 2/1.

edit: Sedan kom jag på att jag har Fasterfox addon, det är ju inte så mycket data att hämta så jag kanske surfar på cachen? (prefetch)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja du, kan jag tänka mig att de flesta "tester" utförs på dagtid, då folk jobbar då. Då är det inte så konstigt att de inte märker av problemen på samma sätt.

One.com är ju en host för privatpersoner och jag har nog inte helt fel om jag anser att den absolut största belastingen på deras servrar är på kvällstid så privata hemsidor har klart mest trafik. Det märker tyvärr nog inte de som utför tester då de mest troligt testar dessa webbhotell under primärt dagtid, även om de kanske utför supporttester under ett bredare tidsintervall.

Jag har testat från hemmet i Umeå på en 10/10 lina.

Även testat från en server hos ipeer.se med samma resultat. Dock lite snabbare nu, men då är ju också klockan lite mer.

Att det är loadproblem på servern tycker jag är ganska uppebart. Det tar tid innan servern behandlar din request, men sen går det hyfsat snabbt ladda bilderna.

Edit: Vad är det för os de kör på servarna ? Det går beroende på hur de är confade kan man plocka fram loaden. Då får du ju bevis på om så är fallet!

Ok, tack.

Jo när klockan != 18-23 så är sidan riktigt snabb oftast, men viktigaste tiden är nog just på kvällen och då vill man ju att det ska flyta iallafall drägligt, även om det är ett budgethotell.

Linux står det att dom kör. Jag vet inte om jag har tillgång till någon form av terminal dock....inget telnet/ssh vad jag vet där man kan köra kommandon och kolla load och sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min sida på one.com är också seg som sirap, jag har vart deras kund sedan 2004, har funderat på att byta till något som är lite mer stabilare. Men jag vet inte riktigt hur man gör med flyttning av domän och liknande. Vet inte jag orkar det "pappersarbetet" heller...

Förväntar mig inga underverk heller när det är så jäkla billigt. Man får väl det man betalar för.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Min sida på one.com är också seg som sirap, jag har vart deras kund sedan 2004, har funderat på att byta till något som är lite mer stabilare. Men jag vet inte riktigt hur man gör med flyttning av domän och liknande. Vet inte jag orkar det "pappersarbetet" heller...

Förväntar mig inga underverk heller när det är så jäkla billigt. Man får väl det man betalar för.

Men din sida är också fullt tillräckligt snabb på dagarna?

Jo jag funderar också på hur man gör med domänflyttning osv.
Vet inte om man bara loggar in på IIS och deletar namnservrarna som pekar på one.com där, och så får nya hotellet ta över och lägga in sina där, alternativt om man lägger in dom manuellt.
Men man kanske inte kan/bör gå in där och redigera själv, utan istället kanske one måste flytta åt en och det kanske tar en massa tid att få fixat?

Sen vet man ju inte hur snabbt ett annat hotell är heller. Om man tex vill ha ett stort känt och Svenskt, lagom halvbra, typ Loopia, hur fan ska man veta hur snabba dom är då. Dom kanske också laggar på kvällarna? Blir ju redigt dyrt om man ska punga ut ett helt gäng årsbetalningar i förskott för att testa runt en massa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så länge ni inte registerade dopmänen via one.com är det mycket enkelt byta. Reggade ni den via one.com kan det vara mer strul och kommer ta längre tid, men det går lösa även det!

Du och enbart du bör vara den som ändrar hos iis. Har man sin domän registerad någon annanstans brukar även det vara en barnlek att byta. Problemet kan komma om man har den hos ex one.com och att de sedan vägrar hjälpa till i flytten! Jag tycker aldrig man ska regga domäner via sitt webbhotell, om det inte råkar vara ett extremt stort domänombud som ex loopia.

Vet du om de kör php i safe_mode på one.com? Om inte går det plocka loaden via script!

Permalänk
Medlem
Citat:

Så länge ni inte registerade dopmänen via one.com är det mycket enkelt byta. Reggade ni den via one.com kan det vara mer strul och kommer ta längre tid, men det går lösa även det!

Du och enbart du bör vara den som ändrar hos iis. Har man sin domän registerad någon annanstans brukar även det vara en barnlek att byta. Problemet kan komma om man har den hos ex one.com och att de sedan vägrar hjälpa till i flytten! Jag tycker aldrig man ska regga domäner via sitt webbhotell, om det inte råkar vara ett extremt stort domänombud som ex loopia.

Vet du om de kör php i safe_mode på one.com? Om inte går det plocka loaden via script!

Jo jag reggade hos one i samband med hotellet, trodde det var så man skulle göra för att få allt så smidigt som möjligt.
Men du menar att då kan inte jag själv ändra nåt hos IIS, eller ett eventuellt nytt hotell, utan one måste fixa det åt mig?

Vet inte om php, känns som det kvittar egentligen, det går segt på kvällen och verkar som det gör det för fler än mig. Antingen kan dom fixa det åt mig eller också inte. Kan dom inte så sticker jag nog till Loopia eller nåt annat stort känt, och hoppas det funkar bra att flytta dit och framförallt att dom har iallafall dräglig prestanda även kvällstid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det beror på.

Har du fått inloggningsuppgifter till iis av one.com ? Är den överhuvudtaget registrerarad i ditt namn?

I teorin ska ju du kunna peka domänen på vilka dns som du vill om den är registrerad i ditt namn. Kräver dock att one.com ger dig inloggningsuppgifterna för att ändra.

Du kan ju mycket väl ha din domän hos ex loopia, men använda vilket webbhotell som du vill. Allt du behöver göra varje gång du byter hotell är att peka på det webbhotellets dns:er. Som sagt, en rekommendation för framtiden är att inte registrera domäner hos webbhotellet. Det är precis lika lätt att använda ändå, och det fungerar på precis samma sätt. Skillnaden är att du alltid har full kontroll och kan peka om din domän när du vill. Hört alldeles för många historier om personer som aldrig fått tillbaka sin domän efter att webbhotellet har gått i konkurs, bara försvunnit och det värsta kanske var när ett hotell tog över en domän när de märkte att den tog mycket trafik och började använda den i eget syfte. Självklart utan ägarens tillåtelse!

Med loaden menade jag att om du kan ge dem siffror på att servern är klart överbelastad så kan du enkelt be dem flytta dig till en ny server i alla fall! Men men, de lär säkert köra safe_mode ändå!

Lycka till med letandet efter ett nytt hotell! Det tycker jag absolut du ska göra!

Permalänk
Medlem

Jag har fått inloggningsuppgifter till IIS. Kan logga in där och se att det är reggat i mitt namn, det finns tre one.com DNS'er listade där tex, men jag förstår mig inte så mycket på allt där inne så har inte vågar ändra något.

Vet inte om jag fick det från one dock, tror jag fick mail direkt ifrån IIS samtidigt som jag reggade allt hos one.

Tack för hjälpen, schysst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra, då har du tillgång till att ändra informationen. Vill du någon gång ändra kan du göra det på några sekunder. Sen tar det iof några timmar innan informationen slagit igenom världen över. Men du är i alla fall inte bunden till att one.com support ska behöva göra något!

Permalänk
Medlem

Laddar hela sidan blixt fort bå både ComBort (8/8) och bbb (12/9). kl 00:15

Btw, snygga bilder!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra, då har du tillgång till att ändra informationen. Vill du någon gång ändra kan du göra det på några sekunder. Sen tar det iof några timmar innan informationen slagit igenom världen över. Men du är i alla fall inte bunden till att one.com support ska behöva göra något!

Jupp, verkar så

Är det bara "Ändra namnservrar" jag går in på då, och plockar bort ns1.b-one.nu , ns2.b-one.nu, ns3.b-one.nu?
Och jag skulle tom kunna göra det medans jag är kvar hos one?
Bara sudda dom och skriva in nya namnservrar från loopia eller vilka som helst?

Ingen mening med iofs, men bara undrar om det är helt frikopplat eller om one ändå är inblandade i min domän hos IIS på nåt sätt.

EDIT: s____87 tack för att du kollade. Men som jag skrev, det går blixtsnabbt när klockan inte är mellan 19-22 ungefär. Då är det tydligen, för de flesta, segt som attan.
Kul att du gillade mina foton

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jupp, verkar så

Är det bara "Ändra namnservrar" jag går in på då, och plockar bort ns1.b-one.nu , ns2.b-one.nu, ns3.b-one.nu?
Och jag skulle tom kunna göra det medans jag är kvar hos one?
Bara sudda dom och skriva in nya namnservrar från loopia eller vilka som helst?

Ingen mening med iofs, men bara undrar om det är helt frikopplat eller om one ändå är inblandade i min domän hos IIS på nåt sätt.

Jo, det är bara att ändra.

Du kan se det så här. Detta är mycket enkelt förklarat, men i det stora hela fungerar det så här:

När någon vill åt din hemsida så är det första som händer att den datorn kollar upp var den ska vända sig för att finna information om var din hemsida finns. Den vänder sig då till iis masterdns(*.ns.se Det finns flera servar, men de har alla samma information) Där får den svaret att den ska vända sig till ns1.b-one.nu osv. Hos ns1.b-one.nu får den i sin tur veta var exact din sida ligger hos one.com

Om du skulle skapa ett konto hos ex loopia.se så kan du peka om på deras dns:er direkt. Vad som då händer är att iis svarar alla besökare att de ska vända sig till loopias dns:er för att få reda på var din hemsida finns. One.com är alltså helt borta ur bilden.

Jag kan ju ha min hemsida hos flera 100 webbhotell, men det enda som besökaren komma fram till är det som du pekar på dns:erna på för tillfället. Suddar du dns:erna för one.com händer ingenting med ditt konto där, men du kommer inte kunna nå det innan du anger informationen igen.

Som sagt, enkelt förklarat. Fungerar ju inte riktigt så här på den tekniska nivån, men hoppas du förstår det stora hela.

Permalänk
Medlem

Jag har tre sidor liggandes hos one.com.

Jag har vant mig att de går aningen slött, och så är jag medveten om att jag i princip inte betalar något för det.

Dock känns det som att sidorna går olika fort. Två av dem har forum på sig, och det verkar inte vara någon höjdare att ha hos one.com, seg MySql (?). Även om en av sidorna, med nästan samma forum går snabbare. När jag väl får ordning på sidorna så kommer jag nog byga hotell.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Tack igen tojt

Är lite ringrostig på DNS nu, men nameservrarna som listas på mitt konto hos IIS borde vara NS-records va?

Kan man även ha A-records där? Alltså, istället för att uppslagen hos .se går till en annan nameserver så skulle dom kunna komma direkt till min dator, om jag tex hostar själv hemma. Kan man göra så, eller är det bara andra name-servrar som man kan skriva in hos IIS?

@Andykidden: Känner du som jag att bandbredden egentligen är rätt bra, men att sidorna laddar lite sporadiskt. Halva sidan kan ladda på en sekund, och sen tar det 10 sekunder innan de sista objekten ramlar på plats?
Och på dagarna flyter dina sidor bra antar jag, som för mig?

Fick nytt svar från supporten idag, dom ska fortsätta kika på det....
Svarade med några citat här innefrån, angående teorier om överlastade servrar, samt att sidan är så seg att folk helt enkelt inte orkar vänta utan hellre stänger ner min sida. Kanske kan hjälpa, vem vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack igen tojt

Är lite ringrostig på DNS nu, men nameservrarna som listas på mitt konto hos IIS borde vara NS-records va?

Kan man även ha A-records där? Alltså, istället för att uppslagen hos .se går till en annan nameserver så skulle dom kunna komma direkt till min dator, om jag tex hostar själv hemma. Kan man göra så, eller är det bara andra name-servrar som man kan skriva in hos IIS?

@Andykidden: Känner du som jag att bandbredden egentligen är rätt bra, men att sidorna laddar lite sporadiskt. Halva sidan kan ladda på en sekund, och sen tar det 10 sekunder innan de sista objekten ramlar på plats?
Och på dagarna flyter dina sidor bra antar jag, som för mig?

Fick nytt svar från supporten idag, dom ska fortsätta kika på det....
Svarade med några citat här innefrån, angående teorier om överlastade servrar, samt att sidan är så seg att folk helt enkelt inte orkar vänta utan hellre stänger ner min sida. Kanske kan hjälpa, vem vet.

Jag upplever kanske ungefär samma sak, men har ingen exakt åsikt just nu. Men framförallt så går sidor med databaser långsammare, känns det som iaf.

Men som sagt, när sidorna är färdigutvecklade, blir det nog till att flytta dem.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack igen tojt

Nej tyvärr erbjuder inte iis någon dnstjänst. Så det enda du kan skriva in är vilka dnsservar som ska användas. Inga a-records eller liknande tyvärr. Du kan ju dock självklart köra dns på din egna dator, alternativt använda någon gratistjänst som xname.org eller rollernet.us

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag upplever kanske ungefär samma sak, men har ingen exakt åsikt just nu. Men framförallt så går sidor med databaser långsammare, känns det som iaf.

Men som sagt, när sidorna är färdigutvecklade, blir det nog till att flytta dem.

Hörde nåt om att databasservrarna står i USA, vet inga detaljer eller ens om det är sant dock. Skulle vara en förklaring iaf.

Permalänk
Medlem

Nu har sidan faktiskt flytit på ganska så bra de senaste kvällarna. Typ i värsta fall 4-5 sekunder innan alla objekt laddats på mina små html-sidor.
DET tycker jag är helt ok, men när det tar ibland över 10 sekunder för en liten bild att dyka upp då är det inte som det ska...

Hoppas dom fixat nåt, så det inte bara är slumpen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi har även en hemsida hos one.com www.husetnelmas.se när du märker att din sida är trög, testa då med andra vanliga som svt:s och sedan våran som ligger hos samma webhotell och se om du märker någon skillnad.

OBS!! en del bilder har idioten till syrran lagt upp i fullupplöst storlek men vissar dem bara små på hemsidan. Men denna sida borde motsvarade det du har, dvs 100kb storlek på bilderna: http://husetnelmas.se/bilder_pa_adelstens_kattungar.htm

Själv måste jag rikta riktigt stor kritik mot deras e-mail tjänst. Det går knappt att logga in på den. Sedan kommer det tonvis med reklam. Och deras e-mail tjänst går verkligen segt som sirap. Någon som vet om det går att sluta använda deras e-mail tjänst och se till så all mail skickas till ex gmail lr dylikt?

Testade din hemsida, det fungerade bra med min 10/10 lina ifrån Örnsat. Det var bara en bild som det tog 3sek, annars 0.5-1.