Inget program accosierat med .msi

Permalänk
Medlem

Inget program accosierat med .msi

Märkte nyss att microsoft installer inte är accosierat med .msi filer av nån anledning.. och om jag väljer att den ska öppna med msiexec.exe så kommer det bara upp en ruta om olika parametrar osv..
nån som vet hur jag kan göra? såg att det inte fanns några inställningar för .msi i "mappalternativ" fast jag vet inte vad det ska stå överallt..

Permalänk
Medlem

Du får nog reparera Windows Installer http://support.microsoft.com/kb/315353

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Får felmeddelandet: "En händelse kunde inte anropa en av prenumeranter." vid steg 5

Permalänk
Medlem

Släng in parametern /i så kanske det fungerar. Jag vet dock inte var man kan skriva in det

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Släng in parametern /i så kanske det fungerar. Jag vet dock inte var man kan skriva in det

Testade att göra en genväg och skriva in det där, men samma ruta kom upp ändå

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Prova att installera om http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8894...

Testade att installera det, funkade inte det heller

Permalänk

Prova att gå in i cmd och skriv: net start msiserver

Det bör starta Windows Installer tjänsten.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Prova att gå in i cmd och skriv: net start msiserver

Det bör starta Windows Installer tjänsten.

Det funkade att starta tjänsten, men det funkar inte att öppna .msi filer med msiexec.exe

Jag tror att jag måste skriva in det som fattas i Utforskaren -> Verktyg -> Mappalternativ -> Filtyper, om någon kan kolla det och skriva vad det ska stå överallt

EDIT: fick det att funka genom att gå in på kör, skriva msiexec.exe /i och dra över .msi filen i rutan, men tack för all hjälp