Unreal Tournament 3 kommer att stödja DirectX 10

Permalänk
Melding Plague

Unreal Tournament 3 kommer att stödja DirectX 10

Nvidia avslöjar att Unreal Tournament 3, som lanseras någon gång nästa halvår, kommer att stödja DirectX 10. Spelföretaget Epic Games placerar då det nya Unreal på den korta listan över spel som hittills har planerat DirectX 10-stöd.

Läs nyheten: Unreal Tournament 3 kommer att stödja DirectX 10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja något annat hade ju varit dåligt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

About damn time!

Permalänk
Medlem

Undrar om det innebär att de inte kommer släppas för Linux/OpenGL som tidigare Unreal-spel, eller om det betyder att Vistas OpenGL-stöd kommer få sig en genomkörare.

Vad jag läst finns inga hinder att utnyttja 3D-kortens DX10-features i OpenGL, men jag är litet osäker på både vilka features som avses, och om man menar att använda dem via OpenGL-extensions när man säger så. Nån som vet?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

känns ju inte direkt oväntat.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

ska det inte vara Unreal engine 3 eller Unreal Tournament 2007?

Permalänk
Medlem

Står det inte stödja det innebär väl inte kräva?

Finns mer att läsa här.

Citat:

In 2005, Unreal Tournament 3, then known as Unreal Tournament 2007, was announced for Windows and PlayStation 3. On January 25, 2007, Midway made an official announcement that the newly renamed game, Unreal Tournament 3, would be released for Windows, PlayStation 3, and Xbox 360.[1] Each version of the game is targeting a release date in the second half of 2007.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Tournament_3

Men här påstås det att det skall släppas senare i år vilket är det jag hört med närmre bestämt aug-sep. någon gång, någon som kan dementera eller bekräfta det?

Finns ännu mer att läsa här!
http://utforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=20

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

om jag håller med om att unreal har varit krävande vet jag inte riktigt det har varit snyggare än vad det kräver när 2004 kom kunde man lira det med en 64 3200+ och 9600xt på high och 9600 var inte direkt något dyrt kort

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
ska det inte vara Unreal engine 3 eller Unreal Tournament 2007?

Det kommer inte heta Unreal Tournament 2007

Permalänk
Medlem

Hur gammalt som helst, typ har snackats om dx10 i minst ett halvår.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag minns PC Gamer från tidiga 1997, där det rapporterades om att Unreal skulle vara det första spelet att utnytja den nya MMX-processorn. Det kom långt över ett år senare och var nog bland det sista spelet att förlita sig på MMX.

Att det är DX10 innebär ju att det är Vista enbart som gäller.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

blev lite förvånad när jag läste nyheten, trodde Unreal Engine 3 va helt kodad för DX10 tills jag läste att det va dx9 som den va kodad för.

Sen stog det att Linux och Mac kommer stödjas av Unreal engine 3.

Kommer bli trevligt att se Unreal Tournament 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Hur gammalt som helst, typ har snackats om dx10 i minst ett halvår.

Ja men det har inte funnits så många spel som stödjer DX10, det var väl det som nyheten handlade om..

Vilka spel finns det som stödjer dx10? (nej microsoft flight räknas inte)

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk

roligt med ett nytt unreal men jag diggar ändå unreal "99" med LMS instantgib iaf.. det enda spelet som faktist alldrig går o tröttna på man kan sätta sig klockan 4 på natten o känna för att lira i 2 dagar utan problem. även camping i UT är rätt okey med

dock har jag blivit besviken på alla andra unreals som kommit jag tycker de känns klumpiga o vapnen känns inte som att man har kontroll över de.

dock surt det här med dx10 gillade opengl därför att grafiken var inte långtifrån den sedvanliga och att spelet gick o köra på många plattformar som inte stödde det ens..

Den dagen man kommer ha vista så köper jag en lisens slänger cd'n o drar hem en bantadversion för allt jävla krafs de drar md i systemet kan man gott dra hem själv om man vill ha!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Hoppas man kan köra det i DirectX 9 läge också, och i OpenGL läge.

OpenGL äger.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Fan vad jag håller med FULLMOON. UT99 är bästa spelet som finns. long live!

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Inaktiv

Skulle gärna ha UT99 i UT2004-grafik

Permalänk
Medlem

Visst är UT99 bra än idag..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Ja men det har inte funnits så många spel som stödjer DX10, det var väl det som nyheten handlade om..

Vilka spel finns det som stödjer dx10? (nej microsoft flight räknas inte)

DOH har snackat i trådar om UT3 det senaste året och att det går köra med dx10..givetvis det jag syftade på..
nub^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Ja men det har inte funnits så många spel som stödjer DX10, det var väl det som nyheten handlade om..

Vilka spel finns det som stödjer dx10? (nej microsoft flight räknas inte)

Supreme Commander stödjer DX10. Även stöd för Dual och Quad Core processorer. Jag skulle vilja säga att Supreme Commander är det spel som utnyttjar dagens hårdvara bäst.

Permalänk
Medlem

UT3 skulle tidigare även stödja PhysX vet inte hur det är med det längre dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
UT3 skulle tidigare även stödja PhysX vet inte hur det är med det längre dock.

Jo det har stöd för physx

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------