Permalänk
Robot

Modd av fult chassi

Jag fick tag i detta chassit för ett tag sen, fast då var det i orginalskick, silvrigt, och med en stor knapp mitt på fronten, plus ett floppy fack. Men med lite spackel, borrar, vinkelslip, m.m, så blev resultatet, detta. Tyvärr så har jag ingen bild på hur det såg ut från början, men men. Anledningen till att jag moddade var att jag behövde mycket mer kylning, (siter och överklockar en P4 prescott, (varm som *#¤%#¤)). Så jag jag ville trycka in så många stora fläktar som möjlig, vilketjg tyckte jag lyckades rätt bra med.

Kommentera gärna

Besök albumet: Modd av fult chassi av dahldahl

Permalänk
Medlem

själva chassiet va ju snyggt men ja fattar inte varför du sätter dit en neon-fläkt och en 60mm fläkt på ovansidan och förstör det totalt, när du skulle kunnat använda två likadana fläktar och sätta dem på lite mer strategiska ställen...

Permalänk

håller med erik,

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Fläktarna förstörde hela skiten annars var det la bra

Permalänk

Är det biltemas krackeleringsfärg du har målat chassit med?

Permalänk
Medlem

gillar den ej 1p

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Suddiga bilder, 1p

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

va har du gjort med lacken ? :S

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Jag tycker faktiskt det var ganska snyggt gjort, inte nån tia, men värt betydligt mer än snittet är nu. (1,5) du får en 6:a av mig i alla fall.

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

läckert och enkelt!

bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Är det biltemas krackeleringsfärg du har målat chassit med?

Jepp biltemas.

Och anledningen till att jag satte en fläkt med dioder på ovan sidan är att jag inte hade fler fläktar, och hade inte råd till fler (väldigt begränsad budget).

och btw det är suddiga bilder eftersm jag inte äger någon digitalkamera, (fottade med mobilen)

och tackar terjes_slav och ondskehem för stödet

Permalänk
Medlem

Funderar på att måla mitt chassi med svart /röd krackeleringsfärg.
Behöver man grund måla med någon färg innan eller räcker det att rugga up ytan lite?
Har nu ett Matrix plexiblue, silver färgat stål chassi med plexglas skiva framför fronten.

Bild på mitt gamla chassi:
http://www.testvinnare.se/index.php?function=details&productI...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Funderar på att måla mitt chassi med svart /röd krackeleringsfärg.
Behöver man grund måla med någon färg innan eller räcker det att rugga up ytan lite?
Har nu ett Matrix plexiblue, silver färgat stål chassi med plexglas skiva framför fronten.

Bild på mitt gamla chassi:
http://www.testvinnare.se/index.php?function=details&productI...

Det tar lite tid att måla så, för det är mer än en färg.

först får du ha en grundfärg
sedan kommer en liten detalj som jag blev jätte förvånad över. Man måste nämligen ha två färger för att få till det. Först en vanlig färg, i ditt fall svart, sedan köper du den svart/röde krakeleringsfärgen, o sprayar det över den svarta ytan. Krackeleringsfärgen i ditt fall, har bara röd färg i sig.