Permalänk
Medlem

Virus?

Har ett problem, när jag tex. trycker på tangenten p på min laptop så skriver daton ut *. En del tangenter funkar som dom ska. När jag loggar in i Windows med mitt lösenord funkar det. Men skulle jag skriva lösenordet i tex word blir det något helt annat. Så verkar som Windows ändrar något.

Någon som har nån erfarenhet av mitt problem ?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Du har inte bara ändrat tangentbordsprofilen till något annat land?

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr inte det funkar med ett externt tangentbord. Men endå så skummt att det funkar att skriva in lösenordet i inloggning så verkar ju inte som det är trasigt.

Permalänk

Du har nog fått igång den numeriska delen av tangenbordet. Prova fn + num lock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Du har nog fått igång den numeriska delen av tangenbordet. Prova fn + num lock.

Detta är med all säkerhet den rätta lösningen, ser här att jag har * på p-knappen här på min macbook.

Lycka till grabben

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Tackar för all hjälp. Shift numlock gjorde susen. Såg även nu att det va små siffror under tangenterna.