Permalänk
Robot

Upphängning av HDD

en enkel upphängning av hdd. kommentarer välkomna.

material:

1. 4 st ringar.
2. en antal gummiband att fästa i ringen eller gummi av eget val som inte torkar ut m.m
3. Buntband alt. något hårt som inte böjer sig igenom glipan i chassit

UPDATE*
Cykeldäcksgummi. ca 1 cm bred. Det andra gummibandet torkade snabbare än jag trott.

Besök albumet: Upphängning av HDD av WeiQ

Permalänk
Medlem

Blev det tystare?

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk
Medlem

jo det blev det... minskade vibrationerna i chassit som fortplantade sig i golvet. morsan klagar vardagrummet är under mitt rum. kvar är pumpen att hänga upp

Visa signatur

C2D E8400 @ 3.0 | ASRock G41M-GS3 | Corsair 4GB CL9 1333Mhz XMS3 | Intel 320 80gb SSD & Samsung 250Gb | Gigabyte GTX 460 768mb

Permalänk
Medlem

Du tror inte det beror mer på baslådan än på hårddiskvibrationer?

Lättare lösning är ju att ställa datorn på något mjukt i ditt fall, hehe..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

nja baslådan gör ju vad den ska
datan är bara en liten wannabe

Visa signatur

C2D E8400 @ 3.0 | ASRock G41M-GS3 | Corsair 4GB CL9 1333Mhz XMS3 | Intel 320 80gb SSD & Samsung 250Gb | Gigabyte GTX 460 768mb

Permalänk

Är du inte rädd för att gummibanden kommer att torka ut?

Permalänk
Medlem

nae... pillar alltid med datorn lite då o då...

Visa signatur

Permalänk

Fett Najs!! fattar inte va de andra menar me sina löjliga kommentarer!! Snyggt Jobbat!!

Permalänk
Avstängd

enkelt och men lika så genialt^^

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

tackar det vara ba en tanke som flöt förbi. alla behöver inte tycka om den men som sagt en enkel lösningen för en billig peng.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har använt den här metoden för ett par år sedan och som Krullibull sa så torkar banden med tiden, men om man kollar till de då och då så funkar det nog.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Använd en annan typ av gummiband, t.ex. har jag använt gummi från gamla cykel däck för dessa är av klart bättre kvalitet och håller många år.
Lite krångligare blir det ju eftersom det inte är klara band men men
MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Om ett halvår hör du en liten smäll i burken men tänker inte mer på det. Sen undrar du vart alla vibrationer kommer ifrån.
Då öpnar du burken och till din förvåning har gumisnodarna gåt av.
(väldigt kass kvalite de torkar ut och klarar inte vikten av en HDDs vikt)

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt det där med banden, men en bra idé annars. Tror på Blubbens förslag om en annan typ av gummiband. Kanske någon slags tätningslist kan fungera? Borde inte kosta mycket med en tunn liten gummilist från en byggfirma.

Men i alla fall, fin idé och verkar ju funka tillfälligt i alla fall!

Permalänk
Medlem

jo håller med. annat upphängningsmaterial är väl att tänka på men detta var som sagt bara en tanke som flöt förbi så jag tog vad jag hade och sedan visade att det funkade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

resårband kanske?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

nja kanske d tanken med mina ringar var att jag inte villel stänga in min hdd i gummi eftersom jag har en 120mm som kyler dem. gumme är itne så värme avledande vad jag vet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hade problemet att jag inte fick in min gamla IDE hårddisk i "Hårddisk lådan" så jag schlofsade in det i en "cd" plats elr vad man kallar det