Permalänk
Medlem

Ta bort lösenord

Min sambo ominstallerade XP igår och fyllde i admin lösenord vid installationen. Nu måste han skriva i lösenord varje gång datorn startars, vilket han inte vill. Hittar inte vart man tar bort detta, någon som vet? Gick in o kollade på "konton" där finns admin kontot och gäst kontot, men jag hittar inte vart man delitar admin passet helt så man slipper det där inlogget. Tack på förhand.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sorry.. heter ngt med userpassword2 eller nåt..

men tyvär är min hdd(brain) skitig och måste rebootas och även rensas
på div. jpg bilder

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte vad du menar med " userpassword2 " ?

Permalänk
Medlem

Har för mig att det bara är att göra fälten blanka, alltså att det inte ska stå någonting under "Skapa ett lösenord". Testat detta?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ta hem ett program från M$ som heter "tweak ui", där kan man ställa in så att det inte behövs skrivas lösenord varje gång. Det är bättre än att inte ha nåt lösen alls.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Om du tar Start > Kör > 'control userpasswords2' > Ok så finns checkboxen "kräv användarnamn och lösenord för att använda den här datorn" nästan längst upp i popupen, bara att kryssa ur och trycka ok så ska det bara vara att starta sen.

Permalänk
Medlem

Har installerat " tweak ui " men vart i programmet ändrar man det? Hittar inte. Testade " control userpasswords2 " oxo via kör, men det blev felmeddelande när han startade om datorn vid inlogget. Bockade ur den rutan.

Permalänk
Medlem

Öppna programmet (tweak ui), under logon/autologon anger du användare och lösenord samt eventuell domän vid behov.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Öppna programmet (tweak ui), under logon/autologon anger du användare och lösenord samt eventuell domän vid behov.

Funkade, tusen tack för hjälpen!