Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

väldigt riskabelt att fuska nu för tiden med warden som körs och scannar efter fusk. jag kör 100% original filer (inga fusk eller nåt) eftersom jag inte riskerar det jag har samlat på mig under 3 år..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr lee
hmm ok. men inget annat då?

Som sagt: ingen idé att fuska. Alla försök att göra hacksen osynliga gentemot warden har mer eller mindre misslyckats.

Permalänk
Medlem

Har 3 st offensive pala skillers till salu!

1 clean
1 med 2-4 cold dmg
1 med +2 maximum dmg

Edit: Vill helst ha java grejjer!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Har 3 st offensive pala skillers till salu!

1 clean
1 med 2-4 cold dmg
1 med +2 maximum dmg

Edit: Vill helst ha java grejjer!

Inga vill ha offensive skillers. Jag brukar slänga dem.

Permalänk
Medlem

Har även en hoto 37...vad är den värd ungefär?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

var rykten om en ny patch för ett tag sedan, vad hände med den? rann den ut i sanden?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Vad säger ni om det här då?

Inte dåligt för en väldigt "casual" D2-spelare om jag får säga det själv. Denna droppades av Baal då jag nyligen varvade Diablo 2 för första gången med min Hammerdin. När jag upptäckte hur grym denna var startade jag tvärt min första whirlwind-barbar, som är level 39 nu och jobbar uppåt. Jag tackar hjärtligt för tipsen för hur man överför prylar mellan karaktärer, hade jag mist denna så hade jag gråtit

Nu undrar jag vad ni tycker jag ska socketa yxan med, ska jag köra nåt runeword (aldrig provat det innan) och behöver jag kanske rentav lägga i fler sockets?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det går ej att göra runord i unika grejer. Och det gå heller inte att lägga till en socket till. Tyvärr. Har dock ingen aning vad du ska sätta i den.

Permalänk
Medlem

Ett par runor/gems med lifesteal gör nog susen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Vad säger ni om det här då?
http://img255.imageshack.us/img255/7136/screenshot031mu2.th.j...

Inte dåligt för en väldigt "casual" D2-spelare om jag får säga det själv. Denna droppades av Baal då jag nyligen varvade Diablo 2 för första gången med min Hammerdin. När jag upptäckte hur grym denna var startade jag tvärt min första whirlwind-barbar, som är level 39 nu och jobbar uppåt. Jag tackar hjärtligt för tipsen för hur man överför prylar mellan karaktärer, hade jag mist denna så hade jag gråtit

Nu undrar jag vad ni tycker jag ska socketa yxan med, ska jag köra nåt runeword (aldrig provat det innan) och behöver jag kanske rentav lägga i fler sockets?

Tacksam för svar!

hmm, lägg life leach grejer på den. Coolt med att man byter skepnad med.

Permalänk

Fan vad gött att man inte kan göra runewords eller lägga till sockets. Då slipper jag oroa mig för det
Jag fick väldigt bra framslumpade värden på min Tomb Reaver, till exempel kan det vara 1-3 sockets i den och jag fick 3!

Förresten, var hittar man de bästa runorna? Kan man springa runt i The Pit och hitta dem eller finns det ställen med större chans att droppa runor?
Känns som att jag väldigt väldigt sällan hittar bra runor.

Permalänk
Medlem

Jag är något avis på dig!

Borde man inte sätta i 1 lifesteal runa/gem och sen 2 enhanced dmg jewels? Äh, jag är ingen expert.

Lycka till med barbaren, han kommer nog bli fet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Fan vad gött att man inte kan göra runewords eller lägga till sockets. Då slipper jag oroa mig för det
Jag fick väldigt bra framslumpade värden på min Tomb Reaver, till exempel kan det vara 1-3 sockets i den och jag fick 3!

Förresten, var hittar man de bästa runorna? Kan man springa runt i The Pit och hitta dem eller finns det ställen med större chans att droppa runor?
Känns som att jag väldigt väldigt sällan hittar bra runor.

Det är ingen idé att söka efter runor; chansen att Pindel/Baal m.fl. droppar Jah, Zod [...] är extrem liten (löjligt liten!). Under mina år som Diablo II-spelare (är dessutom toppelit, eller har varit det innan man lagt av skiten) har jag endast "naturligt", dvs utan att bruka bottar, hittat en enda very high-runa, vilket var Jah, som droppade av en kossa ur secret cow-level. Sedan har man visserligen hittat ett par IST och GUL. Dock har "ekonomin" på Diablo varit ständigt under attack av diverse onaturliga interventioner (som dupande) som i sin tur har drivit upp inflationen vilket gör att IST och GUL är föga värd något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasCunt
Jag är något avis på dig!

Borde man inte sätta i 1 lifesteal runa/gem och sen 2 enhanced dmg jewels? Äh, jag är ingen expert.

Lycka till med barbaren, han kommer nog bli fet.

Den barben blir PK:ad direkt utan några som helst svårigheter. Även PvM-miljö, speciellt på Hell-nivå, kommer han att råka ut för problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasCunt
Jag är något avis på dig!

Borde man inte sätta i 1 lifesteal runa/gem och sen 2 enhanced dmg jewels? Äh, jag är ingen expert.

Lycka till med barbaren, han kommer nog bli fet.

Man tackar!

Jag får ta och avvakta med vad jag stoppar i min yxa, se vad jag hittar för runor.

DiAMONDBACK: Pvp är jag inte så intresserad av, och pvm tror jag nog kan gå bra i Hell. Min Hammerdin klarar sig inte utmärkt men ganska bra där, och barbaren kommer ha sjukt mycket mer i liv och även mer resists (även då min Hammerdin har på sin salvation-aura faktiskt) så jag har höga förhoppningar. Då talar jag om games med 1 person i dock, det kanske inte du gör

Permalänk
Medlem

Har en hoto 37. Vill helst ha något för amma (dock varken sköld armor eller vapen)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Alla som gillar Diablo ska testa Hell Unleashed Mod till D2 som är himla ball när det är lite skillnad på svårighetsgrad, är reset snart så vore skoj om det kom lite nytt folk!

http://arimyth.planetdiablo.gamespy.com/hell.htm

Permalänk
Medlem

ingen som använder jsp för trades? d2jsp är stället där alla elit pvp duellers samlas! d2jsp--> pvp eu section forumet

jsp är mkt bra trade forum där man köper och säljer me items vs items och items vs forum gold.....jsp är överlägset största diablo forumet

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Troy
ingen som använder jsp för trades? d2jsp är stället där alla elit pvp duellers samlas! d2jsp--> pvp eu section forumet

jsp är mkt bra trade forum där man köper och säljer me items vs items och items vs forum gold.....jsp är överlägset största diablo forumet

Jaha, där ser man... En url kanske underlättar?

Permalänk
Medlem

http://www.d2jsp.org/ Använde det själv när jag spelade. Funkar skit bra.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

Nån som har Occulus och Lideless för bytes? Ladder Europe.

edit: FIXAT

Permalänk
Avstängd

Hur gjorde man för att kunna se hur stor chans man hade i procent, att kunna träffa just det monster man slår på? har glömt bort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

håll musmarkören över din Attack rating så ser du %.

Permalänk
Avstängd

Ok, ska kolla det sedan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Nu behöver jag sorc light skillers. Säg vad du needar! (ladder Europe).
Behöver också frostburn.

EDIT: Offrar IST/Fire skiller för en Lightskiller!

Permalänk

Hej. Tagit upp Diablo II lirandet igen. Skulle verkligen uppskatta någon som boostar. Tagit mig igenom normal fram till act5 nu och behöver någon som kan boosta mig. Tjänsten kommer naturligtvis återgäldas.

SNÄLLA!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Drog igång lod igen förra veckan och drog upp en Frenzy barb till 49 då jag upptäckte hur fruktansvärt dålig han blev. Så jag gjorde en ny och har nu en 85 barbar full ik-set, raven frost, dual ali bab'as när jag mfar (uppe i 330% eller något) och lite annat billigt skoj. Kul med ett spel som inte kräver lika mycket tid som Wow, och som fortfarande lever efter så många år Riktigt kul.

Vad bjuder du för occu diamondback? En polare hittade nyss en.

Har också Marrowwalk, trang's belt, blackhorn's face, och lite sk amus druid/nec om någon är sugen att köpa.

EDIT : Hittade precis lidless dock bara 180%, har frostburn också.

Hejs!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Drog igång lod igen förra veckan och drog upp en Frenzy barb till 49 då jag upptäckte hur fruktansvärt dålig han blev. Så jag gjorde en ny och har nu en 85 barbar full ik-set, raven frost, dual ali bab'as när jag mfar (uppe i 330% eller något) och lite annat billigt skoj. Kul med ett spel som inte kräver lika mycket tid som Wow, och som fortfarande lever efter så många år Riktigt kul.

Vad bjuder du för occu diamondback? En polare hittade nyss en.

Har också Marrowwalk, trang's belt, blackhorn's face, och lite sk amus druid/nec om någon är sugen att köpa.

EDIT : Hittade precis lidless dock bara 180%, har frostburn också.

Hejs!

Fixat allt tyvärr. SweC är inte den bästa sidan för trade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Fixat allt tyvärr. SweC är inte den bästa sidan för trade

Hehe, nja går ofta ganska snabbt att tradea i spelet, annars använder jag mig utav diabloii.net's forum, tycker det är rätt okej.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Avstängd

Hatar att alla monseter dyker upp igen när man stängt av (eller nåt annat), var nästan färdig på första episoden med en Druid. Fick strömavbrott över en stor del av staden, så det blir att börja om igen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

http://d2blazingfire.com/ där spelar ja nu, helt ommoddad server, nya skills och allt. lvl upp till 200. Tyckte de var lätt att komma igång, ägde efter några dagar nästan:P vill ha mer svenskar och folk som kan köra duel! nästan ingen nå mer för ingen vågar köra duel mot mig^^
Har tyvärr vart lite lag nu på sista.. men de funkar ändå, annars är de inte så farlig delay, bättre än apocalypse..
/m *deejv ifall ni fixar:)

edit: kommer även ny patch snart me massa nya skills, 70 nya tror jag, en helt ny skilltab för alla chars alltså.