Permalänk
Medlem

ny dator - råd om delar

jag ska köpa ny delar till burken och funderade på om det finns något jag bör ändra på. ska mest spela men även modellera i CAD och 3Dstudio.

delarna hitintills är följande

moderkort: Asus commando
CPU : Intel Core 2 Duo E6420 (2.13GHz)
minne : GeIL 2048MB DDR2 800MHz
GPU : Sapphire Radeon HD2900XT 512MB GDDR3
ljud : Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer
PSU : Zalman PowerSupply 360W
HDD : Western Digital Raptor 36GB SATA 10000RPM

tilläggas måste också att jag redan har 3x320Gb HDD som jag sätter in i burken, ska bara ha C: disken på Raptorn

så är det nått som ser fel ut eller verkar det någorlunda bra? totalt kostar det ca 12000kr och det känns som en rimlig summa.

har funderat på grafik kortet själv och valt detta för att det är jämn starkt med sina nuvarande DirectX 10 konkurrenter men förmodligen förmodligen kommer höja sin prestanda med ca 30% enligt pålitliga källor.

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Hedersmedlem

lite kraftigare nätagg kanske? Har inte riktigt koll på sakerna men C2D och HD2900XT lär väl dra en del?

Permalänk
Medlem

jo då glömde visst skriva.. jag tänkte mig två nätagg. det blir billigare och tystare.

om man kör HD2900XT oklockat vill den ha en vanlig 6-pins men ska man klocka kortet så vill den ha 8 pinnar (båda kontakterna finns på kortet)

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Re: ny dator - råd om delar

En perfekt Crysis-dator.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

skönt hoppades att den skulle klara det fint.

är lite noob på dator delar men har tittat runt endel och dom här verkar vara bra, fått bra resultat i tester och så.

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Verkligen ett starkare nätagg, och jag tycker idén som du förklarade för mig tidigare att du skulle köra två nätagg i ditt chassi..... nej det är dumt!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

ok, got dat

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

kör på ett corsair hx520 och sen kanske du ska ta en 74gb raptor?
ifall du ska ha vista sen som tar upp x antal gb och då blir det inte mycket kvar till spel

Permalänk
Medlem

är vista så stort? oj.. då ska jag ändra det.

har ett Hiper Type-R 530W och det kanske räcker?

Visa signatur

innocence proves nothing