Permalänk
Medlem

kan jag byta grafikkort?

tjena tjena, de e såhär att ja hade tänkt köpa en dator från dell den här gången, är trött på att få byta ut saker hela tiden, det ena passar inte med det andra osv..
Jag har lyckats plocka ihop en någorlunda fräsch dator på dell.se jag saknar bara en sak som dom inte kan erbjuda å de e bra grafikkort!
så ja undrar bara om ja hade kunnat slänga på mitt nuvarande AGP grafikkort på den nya datorn? Eftersom de moderkortet är för PCI -express?, är ganska ny på det .. men som jag har förstått så kan man köra AGP grafikkort i dessa moderkorten??

Är väldigt tacksam för olika svar och funderingar

Ha de bra!

Permalänk

Nej, du kan inte köra ett AGP grafikkort i en PCI-express slot. Moderkortet måste ha en AGP port för att du ska kunna använda ditt AGP Grafikkort.

Permalänk
Medlem

Det var snabbt svarat ! hehe men jag menar inte att jag ska köra agp kortet i pci port utan att moderkort som kan ha pci grafikkort också har agp port??

Permalänk
Medlem

PCI och PCIexpress är skilda saker.
Äldre moderkort har PCI och AGP. AGP-porten ersattes av PCIe(xpress), så moderna moderkort har PCI och PCIe.
Att finna ett moderkort med AGP och PCIe är nästintill omöjligt. Dell har säkerligen aldrig haft några sådana moderkort. Du måste därför välja ett PCIe grafikkort om du skall stå fast vid Dell.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

okej, då fattar jag. Tack så mkt