Permalänk
Medlem

Hjälp mig i denna jungel av laptops

Ja som topicen lyder så är jag helt lost i denna jungel av laptops....är på jakt efter en ny laptop i 2kg klassen med i alla fall 4-5 timmar helst mer! i batteri tid vid normal användning typ ordbehandling programering. Kostnad = allt mellan 10 000 - 20 000 beror helt på utbudet.

Tack på förhand!

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Permalänk

MacBook Pro www.apple.com/macbookpro

(xhtml-geek är snål )

Permalänk

Dell 630

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
MacBook Pro www.apple.com/macbookpro

(xhtml-geek är snål )

Jag måste erkänna jag glömt den nya låga priset. Köp en MacBook Pro. Den är riktigt bra för sitt pris!

Permalänk
Medlem

kan man leva med apple bara så.. ^^

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
kan man leva med apple bara så.. ^^

Bara?

Har just nu igång Mac OX X, Windows XP samt Ubuntu. Så full frihet snarare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Jag måste erkänna jag glömt den nya låga priset. Köp en MacBook Pro. Den är riktigt bra för sitt pris!

Nog för att vi är oense om Illustrators användningsområde så är vi sjukt ense om just detta fakta.

Permalänk
Avstängd

Finns ju laptops med bättre batteritid än både Macbook och Macbook Pro, jag såg någon med 10 timmar som jag postade i Macbook-katagorin på 99.se/mac under prisvärdheten på macbook.

Macbook tycker jag inte är så prisvärd just nu, men jag vill ju ha os x och då är den ju helt ok. Macbook pro är lite väl dyr den med men med diverse rabatter blir den inte oskäligt dyr och man får ju os x även på denna.

Om man inte bryr sig ett skit om OS X finns det ju säkert prisvärdare modeller där ute, och om man inte heller vill spela kan man ju få mycket smidigare laptops.

Så ja, ser du OS X som ett eventuellt plus? Kommer du spela? Hur viktigt är portabilitet?

Permalänk

Vanliga macbooken har usel grafik och macbookpro är för klumpig att bära på.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Det som är viktigast är batteritid och portablitet....har en laptop nu med ett radeon 9700 och det tar mer ström och blir varmt än vad jag har haft glädje att kunna spela så spel är inget viktigt om det gör att batteritid och värmeutveckling blir mycket lidande.

Då jag inte är en MAC användare och mer eller mindre är bunden till Windows så är tyvärr macbook inget allternativ .... inte heller macbook pro då skärmstorleken MAX får va 14"

Kollade in lite på dell d620 d630.....nån som vet vad dom övergripande skillnaderna är på dessa?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniLink
Tack för alla svar.

Det som är viktigast är batteritid och portablitet....har en laptop nu med ett radeon 9700 och det tar mer ström och blir varmt än vad jag har haft glädje att kunna spela så spel är inget viktigt om det gör att batteritid och värmeutveckling blir mycket lidande.

Då jag inte är en MAC användare och mer eller mindre är bunden till Windows så är tyvärr macbook inget allternativ .... inte heller macbook pro då skärmstorleken MAX får va 14"

Kollade in lite på dell d620 d630.....nån som vet vad dom övergripande skillnaderna är på dessa?

D630 är nyare varianten. Finns ett par tester:
http://www.notebookreview.com/price/default.asp?productID=192...

Permalänk
Medlem

HP NC6400? 14" skärm, runt 2.2kg och 4-5h batteritid som med extrabatteri går att utöka till sådär 10-15h. Kostar 15-18k beroende på vad du vill ha i den.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.