Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
gillar skarpt alienware chassit ;)..Det kan man skryta med rejält..

hehhe ...joo

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Avstängd

Tycker att jag känner den unkna doften av gammal hederlig Svensk avundsjuka här.
Låt killen glädjas åt sitt inköp, det var ju en sån han ville ha.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

hur mycket du än försöker så kommer du alldrig upp i den prestandan som min dator ger.. och som dom datorerna som någon länkade till heller för den delen...

du kan klocka vad du vill, hur du vill.. spelar ingen roll

så lite bättre är helt fel.. det ska vara mycket bättre... d;

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Proffsmoddare

Sen när handlade denna kommentarstråden om Pris/Prestanda ? Det är ju helt poänglöst att påpeka gång efter gång att oo min dator är bättre än din och kostade mindre, vem bryr sig? Oavsett vad någon har för prestanda eller vad dom har betalat ändrar ju inte det faktum att ZM har gjort en bra affär.

Hurvida något är en bra affär eller inte ligger ju hos köparen och inte hos någon annan. Zm har köpt den datorn han ville ha till ett pris han tyckte var rimligt alltså är det en bra deal. Personligen gillar jag inte Alienwares design men det spelar ju absolut ingen roll det är ju inte jag som har datorn. Det viktigaste är att ägaren är nöjd och det är han ju bevisligen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

mjo men man kan ju vara realistiska också...?

jag och några till villte bara påpeka att han hadde fått bättre prestanda för samma pengar.. om han hadde byggt den själv...

men han verkar inte bry sig om det.. så får det la vara så då.

men ville bara påpeka. för att han sa att min dator var "bara lite" bättre än hanns. när den är mycket bättre. d;

så inte andra läser denna tråd o går o köper en sådan alienware och tror att man får bättre prestanda osv...

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Proffsmoddare

Mitt inlägg var ju inte riktat speciellt till dig men visst kan man få mer prestanda för den summan. Men jag tror att de flesta vet att när man köper en färdigbyggd dator så är det ju inte bara den rena hårdvaran man betalar för. Man betalar för märket, imagen och för garantier support och det faktum att dom bygger datorn till dig. Är man kunnig nog att bygga sin egen maskin så naturligtvis kan man spara mycket pengar på det.

Jag tänkte mer på det faktum att det kanske inte är så roligt att lägga upp ett galleri och bli bombaderad med kommentarer om hur korkad man var för att man köpte just den datorn.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Alienware är ju ett fränt märke dom har ju reklam i futuremarks program osv. Det extra man betalar för datorn är ju att är en Ailenware i sig, dom har säkert test kört och spelat på den verkligen dubbelt kollat allt med proffs som verkligen vet vad dom gör, man får fet support och garanti och smart design med mera. Men man kan också säga att man har en Alienware vilket är fränt i sig.

* alltså lite badass på ett bra sätt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Tycker att jag känner den unkna doften av gammal hederlig Svensk avundsjuka här.

Joo!...Tack!...Möjligt...eller jag har börjat ana det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sen när handlade denna kommentarstråden om Pris/Prestanda ? Det är ju helt poänglöst att påpeka gång efter gång att oo min dator är bättre än din och kostade mindre, vem bryr sig? Oavsett vad någon har för prestanda eller vad dom har betalat ändrar ju inte det faktum att ZM har gjort en bra affär.

Hurvida något är en bra affär eller inte ligger ju hos köparen och inte hos någon annan. Zm har köpt den datorn han ville ha till ett pris han tyckte var rimligt alltså är det en bra deal. Personligen gillar jag inte Alienwares design men det spelar ju absolut ingen roll det är ju inte jag som har datorn. Det viktigaste är att ägaren är nöjd och det är han ju bevisligen.

Tack!...äntligen någon som förstår mig helt!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuckthelocals
mjo men man kan ju vara realistiska också...?

jag och några till villte bara påpeka att han hadde fått bättre prestanda för samma pengar.. om han hadde byggt den själv...

men han verkar inte bry sig om det.. så får det la vara så då.

men ville bara påpeka. för att han sa att min dator var "bara lite" bättre än hanns. när den är mycket bättre. d;

så inte andra läser denna tråd o går o köper en sådan alienware och tror att man får bättre prestanda osv...

"jag och några till villte bara påpeka att han hadde fått bättre prestanda för samma pengar.. om han hadde byggt den själv...men han verkar inte bry sig om det.. så får det la vara så då." - Fuckthelocals

Nu är det en till som inte har läst vad jag sagt!
Jag har nämligen sagt att alla min andra datorer har jag byggt själv, och visst får du bättre prestanda/pris (som jag faktiskt sagt redan)....men som jag och senare wolverine sa är att detta inte handlar om pris/prestanda (eller nu gör det ju det :S ) ...utan bara att jag ville visa min nya dator!...och att jag var väldigt missnöjd med poängen jag fått tilldelade!

Jag fick den datorn jag ville ha och jag är grymt nöjd...även med prestandan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz Alienware är ju ett fränt märke dom har ju reklam i futuremarks program osv. Det extra man betalar för datorn är ju att är en Ailenware i sig, dom har säkert test kört och spelat på den verkligen dubbelt kollat allt med proffs som verkligen vet vad dom gör, man får fet support och garanti och smart design med mera. Men man kan också säga att man har en Alienware vilket är fränt i sig. * alltså lite badass på ett bra sätt.

Joo det är precis det här jag har försökt att säga...

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Avstängd

Låt killen skryta om han vill det.

Vill han lägga dubbelt så mycket pengar för att få med en slemmig alien på köpet så låt han då göra det.

För mig verkar det nog mest som att han är lite osäker på sin affär och därför vill ha lite feedback.

Personligen så skulle jag aldrig gjort som trådskaparen. För mig är en dator ett arbetsverktyg, ingenting annat.

Inte som att köpa en Lamborghini eller Ferrari och glida omkring i precis.
Tror inte heller den ger speciellt många långa blickar eller snygga brudar.
Men alla har ju sin egna värderingar och det tycker jag man ska ha också, blir mera intressant så.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Låt killen skryta om han vill det.

Vill han lägga dubbelt så mycket pengar för att få med en slemmig alien på köpet så låt han då göra det.

För mig verkar det nog mest som att han är lite osäker på sin affär och därför vill ha lite feedback.

Personligen så skulle jag aldrig gjort som trådskaparen. För mig är en dator ett arbetsverktyg, ingenting annat.

Inte som att köpa en Lamborghini eller Ferrari och glida omkring i precis.
Tror inte heller den ger speciellt många långa blickar eller snygga brudar.
Men alla har ju sin egna värderingar och det tycker jag man ska ha också, blir mera intressant så.

Den kostar ju inte så mkt mer än de ni visat...det är ju en massa bling bling som finns med också...special belysning, vattenkylning, system care och massa annat support "skit" som man kan strunta i...och då hmmnar den ungefär vid samma pris som ere datorer ni visat...fvad är det ni inte fattar!!!.-...så nej jag är inte osäker

...och nej det är självklart inte som en ferrari! ^o)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt ståtlig, hur mycket kostade den måntro?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Autosol
Riktigt ståtlig, hur mycket kostade den måntro?

Med alla tillbehör och belysning, vatten kylning och annat bling bling, service stuff, garantier, system care, support o allt annat som följde med, inräknat så blev det runt 17 000kr inklusive momsen!

Jag tyckte att det var värt det, det kanske är så att man måste se datorn i verkligheten för att förstå hur fiiin den egentligen är...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
gillar skarpt alienware chassit ;)..Det kan man skryta med rejält..

Nja, De håller jag inte med om

Visa signatur

 MacBook Pro 15 i7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jezger
Nja, De håller jag inte med om

Ja man får ju absolut tycka som man vill ;)...själv tycker jag det är fin fint

Visa signatur

Permalänk

Snajsigt Hade verkligen viljat ha en Alienware.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
Snajsigt Hade verkligen viljat ha en Alienware.

köp en då!

Visa signatur

Permalänk

Hade en tidigare men den var inge vidare ^^

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Hade en tidigare men den var inge vidare ^^

Jaha!...vadåra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inget om alienware, men jag har fått för mig att de har de värsta prylarna på marknaden samt eget i sina datorer. Har jag rätt?
För enligt mig finns det mycket bättre cpu och grafikkort. För enligt datum så var 8800 ute på marknaden och en Core 2 extreme hade ju inte varit fel, eller?

Ps: Hur mycket kostade den där datorn? Lite nyfiken på en ny dator till bror min.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nogara
Jag kan inget om alienware, men jag har fått för mig att de har de värsta prylarna på marknaden samt eget i sina datorer. Har jag rätt?
För enligt mig finns det mycket bättre cpu och grafikkort. För enligt datum så var 8800 ute på marknaden och en Core 2 extreme hade ju inte varit fel, eller?

Ps: Hur mycket kostade den där datorn? Lite nyfiken på en ny dator till bror min.

asså min kostade inte så mkt...15-17 tusen om jag minns rätt....men jag valde ju typ den billigaste....

asså alienwares prylar är ju inte bättre än dem du kan köpa i butik eller dem du får i en dell dator...asså en tex e6300 processor är inte bättre i en dell än i en alienware eller tvärtom!...men alienware har mycket att välja på när man konfigurierar den datorn man valt själv!...de har endast det bästa sakerna att välja...kanske va de du syftade på eller?

Sen har dem ju fin design och grymt härligt chassi...det var nog den största faktoren till varför jag köpte en alienware

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt att du tycker om din burk, personligen tycker jag att alienwares chassin är det fulast man kan få tag på, för plastigt och taskig design, såg att någon gillade insdan på chassit vilket är helt ok och det beror på att dom bara satt på plastdetaljer på en lian li chassi.

Sen skulle jag precis som de flesta andra föredra att bygga min egen burk, men allt är ju efter tycke och smak.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667
Trevligt att du tycker om din burk, personligen tycker jag att alienwares chassin är det fulast man kan få tag på, för plastigt och taskig design, såg att någon gillade insdan på chassit vilket är helt ok och det beror på att dom bara satt på plastdetaljer på en lian li chassi.

Sen skulle jag precis som de flesta andra föredra att bygga min egen burk, men allt är ju efter tycke och smak.

joo det är lite plastigt...men jag tycker den e naaajs....och jag gillar lian-li mest!...så det är plus!

och sen så bygger jag ju ett antal datorer sj vis sidan om ...så jag står på samma sida som er....men ibland måste man bara testa en alienware!

...varför bildas det en kö utanför min dörr?

:D...skojja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
asså min kostade inte så mkt...15-17 tusen om jag minns rätt....men jag valde ju typ den billigaste....

asså alienwares prylar är ju inte bättre än dem du kan köpa i butik eller dem du får i en dell dator...asså en tex e6300 processor är inte bättre i en dell än i en alienware eller tvärtom!...men alienware har mycket att välja på när man konfigurierar den datorn man valt själv!...de har endast det bästa sakerna att välja...kanske va de du syftade på eller?

Sen har dem ju fin design och grymt härligt chassi...det var nog den största faktoren till varför jag köpte en alienware

Tack, nu vet jag lite mer, :P.

Permalänk
Avstängd

varsågod! / en alltid ärlig person!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jäkligt schysst dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd

Jäkligt schysst dator, klart man är lite avis.

Permalänk
Medlem

Alienware i sig är precis som vilken annan dator som hellst, HP, Dell etc med skillnaden att deras fokus ligger på prestandadatorer. Dom är dyra och det är lönlöst att försöka argumentera emot det för deras overhead är vansinnig. Deras support är inte heller något vidare, men man får en professionellt designad, byggd och testad dator i antagligen världens snyggaste chassi! Precis som i Sony's Vaio datorer så betalar man för design och märke, och i Alienwares fall är det absolut värt det.

Riktigt fin dator zm!

(Och Alienware's chassin är så vitt jag vet baserade på Chieftec's, inte Liam Li's.)

Visa signatur

Intel C2D E6850 3.6 GHz · Gigabyte GA-P35-DS4 · Crucial Ballistix PC6400 2x1GB · 8800 GTS 640MB (620, 1000) · SB X-Fi Xtreme Gamer · Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Avstängd

Vilken budget masikn, inget soundblaster!
Du kan ju åtmminstonde köpa ett extream music vilket jag har, billigt och okej

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vilken budget masikn, inget soundblaster!
Du kan ju åtmminstonde köpa ett extream music vilket jag har, billigt och okej

lol hahah... jag har ett razer kort... kunde inte välja ett sådant i configgen hos alienware... och eftersom jag har resten av razers serie så verkar det ju smart att koppla ihop det via ljudkortet (mus o tngb genom usb såklart)

just nu ser systemet ut såhär:

Alienware Area-51 Specs:

Operating System: Genuine Windows® XP Professional UK with SP2 - English

Chassis: Alienware® P2 Chassis - Saucer Silver

Chassis Upgrades: Alienware® AlienIce™ 3.0 Video Cooling + AlienFX™ System Lighting + Alienware® High-Performance Liquid Cooling

Power Supply: 700 Watt Alienware® Approved Multi-GPU Power Supply

Motherboard: Alienware® Intel® D975XBX "BADAXE" rev. 305

Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6300 1.86GHz 2MB Cache 1066MHz FSB @2,8GHz

Memory: Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2 DHX E.P.P + Kingston HyperX PC6400 DDR2 2x512 [All In CL4-4-4-12 / 2.1V]

Video Card: 512MB ATI RADEON™ HD2900XT

System Drive One: 2x WD Raptor 36GB 10000RPM 16MB Cache

System Drive Two: (kommer snart) 1xXXXGB 32MB CacheSerial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm with

External Drive: Lacie Brick 250Gb 16MB Cache

Optical Drive One: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Optical Drive Two: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Sound Card: Razer Barracuda AC-1 Gaming Audio Card

Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)

Monitor: HP w19b 5ms, (snart en 22" hp eller samsung)
Second Monitor: Samsung 26" LCD-TV

Mouse: Razer DeathAdder & Copperhead

Keyboard: Razer Tarantula

Headset: Razer Barracuda HP-1

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur fick du tag i det? vad jag vet så kan man bara beställa i canada och USA.

Gillar det röda lysandet.

E vad ja gillar rött lyse o resten svart.

Nu e mitt rummet mest vitt men det ska man ju ändra på

Lite negativt osså.
Va fan e det för gävla skit du har köpt.
Hoppas att du ska skaffa ny processor för om du ska spela ett nytt spel som inte har stöd för dual core så ligger du risigt till även i dom lägsta inställningarna.
Minnena och graffet behöver osså bytas.

Men jag fårstår varför du köppte det, riktigt sexit.

Tips till andra, dom säljer chassiet löst nu för 3-4,5k om det är utseendet som lockar.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Fråga: Hur fick du tag i det? vad jag vet så kan man bara beställa i canada och USA.

Gillar det röda lysandet.

E vad ja gillar rött lyse o resten svart.

Nu e mitt rummet mest vitt men det ska man ju ändra på

Lite negativt osså.
Va fan e det för gävla skit du har köpt.
Hoppas att du ska skaffa ny processor för om du ska spela ett nytt spel som inte har stöd för dual core så ligger du risigt till även i dom lägsta inställningarna.
Minnena och graffet behöver osså bytas.

Men jag fårstår varför du köppte det, riktigt sexit.

Tips till andra, dom säljer chassiet löst nu för 3-4,5k om det är utseendet som lockar.

8) Varför skulle jag behöva byta grafikkort och minne! Det är ju ett hd2900xt och dominator minnen! The BEST!!!!

Och ja jag har väntat på att priserna skulle gå ner.... som sagt så har jag köpt datorn med den billigaste setupen och satt in nästan allt i en annan dator! Köpt andra mkt bättre grejor billigt och satt in i alienwaren!

Och ja, jag har köpt ny processor! En QX6700ES, tror det räcker vaaa?

plus en ny skärm!

Sen kanske du skall ta reda på vad CoolIT Freezone vattenkylning är för kylning!...inte vilken som helst som kyler en alienware!

och alienware datorer beställer du från UK!

Så just nu ser systemet ut såhär:

Power Supply: 700 Watt Hipro5 nätaggregat ( För er som vet vem Hipro5 är! annars gå in på XtremeSystems hemsida!)

Motherboard: Alienware® Intel® D975XBX "BADAXE" rev. 305

Processor: Intel® Core™ 2 Quad QX6700

Memory: Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2 DHX E.P.P @ CL4-4-4-12 2.1V

Video Card: ATI RADEON™ HD2900XT 512MB

System Drive One: 2x WD Raptor 36GB 10000RPM 16MB Cache

System Drive Two: (kommer snart) 1xXXXGB 32MB CacheSerial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm with

External Drive: Lacie Brick 250Gb 16MB Cache

Optical Drive One: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Optical Drive Two: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Sound Card: Razer Barracuda AC-1 Gaming Audio Card

Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)

Monitor: HP w2207

Second Monitor: Samsung 26" LCD-TV

Mouse: Razer DeathAdder & Copperhead

Keyboard: Razer Tarantula

Headset: Razer Barracuda HP-1

Cheers! //mvh. zm

Visa signatur