Permalänk
Robot

Datorriggen :)

Tänkte jag kunde posta några bilder av en av mina datorhörnor Datorn är min stationära och används som filserver hemma. I den finns en blandad kompott av hårddiskar som tillsammans på sammanlagt ca 1.6 TB. I datorn sitter en P4-processor på 2,8 GHz med 512Mb RAM (räcker lagom bra...). Belysningen består av 4 st vita Cold Cathode-lysrör.

Besök albumet: Datorriggen av heartbeat

Permalänk

Jag ger dig 7 poäng för mycket vältagna bilder + att det ser mysigt ut

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut :)!

Permalänk

8p! Sjukt snyggt och vältagna bilder! Men du måste få ont av den där pallen efter ett par timmar i datorljuset?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Avstängd

ser sjukt fult ut liknar, som min garderob

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
8p! Sjukt snyggt och vältagna bilder! Men du måste få ont av den där pallen efter ett par timmar i datorljuset?

Tack!

Du har rätt om pallen Tack och lov så sitter jag inte så mycket vid den stationära datorn. För det mesta halvligger jag i soffan med laptopen i knät.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk

Vad är det för kamera du har tagit bilderna med?

Permalänk

får lite kännsla av en perfektionist psykopat som dödar folk lite hursom.. typ som i american psycho

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Vad är det för kamera du har tagit bilderna med?

Kameran är en Samsung NV7 OPS som köptes för någon vecka sedan. Är verkligen supernöjd med den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickepaby
får lite kännsla av en perfektionist psykopat som dödar folk lite hursom.. typ som i american psycho

Haha Det var kul att få höra... Jag är nog en ganska harmlös person och håller inte på med någon sådant på min fritid.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk
Medlem

En 8:a på den!
Delvis pga att folk gnällde en massa över att jag också hade det för kliniskt vid mitt datorbord, men mest för att jag tycker at det ser väldigt snyggt ut!

Som en liten sidenote kan väl nämnas att vi verkar ha samma datorbord. Dock fick inte min burk plats på "hyllan" som din står på, lite, lite för djup!
http://www.sweclockers.com/album/?id=906

Permalänk
Medlem

du får en 5a för att bilderna var grymmt tagna,

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Är det ett mactangentbord? isf, funkar det bra till en vanlig pc? för jag diggar dom så jävla sjukt snygga

Visa signatur

C2D 2,7ghz (OC från 1,8) 2gb pc6400, 250gb seagate, GF8800GTS 320mb | Canon Eos 400d, Sigma 28-300/3,5-6,3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neZE
Är det ett mactangentbord? isf, funkar det bra till en vanlig pc? för jag diggar dom så jävla sjukt snygga

Jepp det fungerar fint för det mesta. Det som inte fungerar är tangenterna för att höja och sänga volymen. Däremot fungerar "mute"-knappen. Inte heller eject-knappen för cdrom-spelaren fungerar. Istället för Win-knappen används äppelknappen osv... Inga drivrutiner utöver det som finns i Windows behövs.

Jo just ja. Jag saknar att det inte finnns någon Print Screen-tangent.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk

såg väldigt oergonomiskt ut

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
såg väldigt oergonomiskt ut

Det kan man ju se som ett sätt att spendera lite mindre tid framför datorn ;).

Jag tycker att du har en juste stil på riggen och rummet. Ser avslappnat och bra ut! Även datorn är liksom strikt på plats med bra kabeldragning och så.

snyggt!

Permalänk
Medlem

Får en känsla av att hitman kan bo här:P Snyggt ialla fall! 8P. Det skulle se ännu grymare ut med trådlös mus och trådlöst tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

10p för att du har så snygg tapet..

Permalänk

orka sitta på en pall?

Permalänk
Medlem

Kliniskt ren setup, eller hur man ska uttrycka det Väldigt trevligt ljus du hade i burken, vart finns dessa rör att införskaffa?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excellent
orka sitta på en pall?

För det första, så är pallen inte så obekväm som du kanske tror. För det andra så används datorn mestadels bara som filserver och jag sitter väldigt sällan vid den. Den dator jag använder mest är min Macbook Pro och med den sitter jag mestades i soffan eller vid köksbordet typ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Kliniskt ren setup, eller hur man ska uttrycka det Väldigt trevligt ljus du hade i burken, vart finns dessa rör att införskaffa?

Mm, jag är nog ganska noggrann av mig Gillar inte att ha det så stöigt med massa prylar och grejer liggandes över hela skrivbordet. Belysningen i datorn är vanliga vita CCFL-rör som jag köpt på datorbutiken.com. Det sitter fyra stycken i datorn nu. Något som man inte märker så mycket på just de här bilderna är att jag även satt en LED-belysning ovanför tangentbordet. Där sitter fyra stycken LED-spots riktade neråt.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk

10 p för att du har en sån fin filt på pallen och för att läsfotöljen är orange...

Permalänk
Medlem

Jag satt på en pall med en kudde i 1månad det var skönt som fan tills man ville luta sig mot nåt.

Permalänk

Får du inte jävligt ONT i ryggen med den pallen????????

Visa signatur

FAKTOID:6800 medArctic Cooling Accelero Twin Turbo . AMD Athlon64 X2 5000+ 2.6Ghz med Cooler Master Gemini II. Gigabyte Socket AM2+.480w nätagg. 9st Revoltech Fläktar. Logitech G15 V2.Logitech MX 5500.LG 32".