Försenad order - byta prolle efter 22/7?

Permalänk
Medlem

Försenad order - byta prolle efter 22/7?

Tjena. Jag beställde ett paket (E6700, 8800 GTX, Antec P182, Raptor 74 + Samsung 500, hdd-dämpare, P5B32 E SLI, 4 gigCorsairminnen 800 MHz, Corsair 620-agg bl.a.) och fick många goda råd av er här. Nu fick jag dels reklamera mitt chassi för gångjärnet var trasigt, och minnena har försenats i snart tre veckor och har ännu inte kommit.

Min fråga är, ska jag byta min prolle från SHG och vänta till efter den 22 juli och satsa på en Q6600 för samma pris istället? Risken är väl att det också försenas, och så står jag med grejer jag inte kan använda på ett par månader, coh kunde i slutändan lika gärna väntat med hela ordern, right? Förbeställningar av Q-prollar, tar slut, försenade, whatever menar jag.
Jag får i så fall betala för frakten tillbaka och även frakt för den nya prollen; kanske max 200 spänn.

Vad tycker ni? Värt att vänta och försöka byta, eller vara nöjd med en E6700 i ett par? Jag hade inte brytt mig så mkt om det inte var för att Q6600 är den enda prollen som verkligen blir ett kap efter Intels sänkningar.

Tacksam för råd.

Visa signatur

Mvh Thomas.