Hemsida för Sweclockers foldinglag

Permalänk
Hedersmedlem

Hemsida för Sweclockers foldinglag

Hej!
Den senaste tiden har det diskuterats i Folding@SweClockers.com-tråden om hur man kan få fler medlemmar här på SweClockers att börja folda.
Resultatet har blivit att vi tänker försöka skapa en egen sida (fristående från sweclockers.com) om just vårat eget foldinglag Folding@SweClockers.com.
Sidan behöver väl mest innehålla ett forum, kanske räcker med enbart ett forum? Idéer är välkomna!

Nu söker vi folk som kan bygga och utveckla sidan. Om någon även vill hosta sidan vore det toppen, men det kan lösas på annan väg om vi måste.

Jag hoppas att några blir intresserade av detta och har idéer och/eller kunskap så det är genomförbart.

Permalänk
Testpilot

Jag skulle kunna hosta den om ni inte hittat nån annan. Har en Linuxserver på en BBB-lina som är stabil och fin. Är väl ingen monstertrafik ni hade tänkt att ha?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag skulle kunna hosta den om ni inte hittat nån annan. Har en Linuxserver på en BBB-lina som är stabil och fin. Är väl ingen monstertrafik ni hade tänkt att ha?

Nej, någon monstertrafik har vi inte tänkt oss. Tanken är väl att det ska finnas en länk på ett väl synligt ställe här på sweclockers. Det bör inte bli mer än lite forumtrafik
Jag kontaktar dig via PM om inte vi hittar något annat. Tackar!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det mest nödvändiga är väl inte forum, utan statistik och guider?

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det mest nödvändiga är väl inte forum, utan statistik och guider?

*Rensad*

Jag tror att ett forum kan vara nödvändigt om man har funderingar om diverse klienter och plattformar. Guider och FAQ bör iaf finnas. Hur hade du tänkt dig statistiken? Liknande den på extremeoverklocking.com?

Permalänk
Medlem

Något litet skulle jag kunna tänka mig att hjälpa till med :). Är visserligen inte jättebra på webbdesign och har ingen bra lina eller nåt sånt så jag kan nog inte hjälpa till så mycket

btw, vem kodar hemsidan? har ni bestämt det för tillfället?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Något litet skulle jag kunna tänka mig att hjälpa till med :). Är visserligen inte jättebra på webbdesign och har ingen bra lina eller nåt sånt så jag kan nog inte hjälpa till så mycket

btw, vem kodar hemsidan? har ni bestämt det för tillfället?

Nej, vi söker fortfarande kodare. Känner du till någon frivillig?
Du är välkommen att komma med idéer!

Permalänk
Medlem

Den enda jag känner är mig själv

Fast jag är ingen überkodare direkt men ha jobbat lite med PHP och HTML.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ändå vilja ha någon form av inslag av foldingen på sweclockers sida. Om nu sweclockers har ett lag borde ju själva swecsidan vara den lämpligaste platsen för reklamation. Jag förstår dock om sweclockers sida redan är fullspeckad med massa reklam och annat viktigt men frågan är om endast en länk till en annan sida vore mer lockande för folk än vad den nuvarande tråden i forumet är.. Är osäker på om det skulle förändra något. Om dem istället fick se en liten del av statistiken och det arbete vi faktiskt gör, live på någon liten plats på sidan? Jag hade själv blivit mer sugen på att utforska vad "dem där statsen" är för någonting om jag fick se lite siffror och namn som ja känner igen från forumen.

Det jag skulle vilja ha om möjligheten fanns vore isåfall ett litet inslag med dem 5 bästa 24hfoldarna + dem 5 nyaste swec-foldarna + eventuellt något mer.

That's my thaughts..

Permalänk
Medlem

Jag tycker att SweClockers ska iallafall ha lite reklam om Folding@Sweclockers. Kanske ha en flik till höger om Medlemskaps fliken, som det har nämnts innan.

StrydeR: Det är en bra idé att ha några få. Men vore det inte bättre att ha Top 10?

De jag tycker är bäst att ha är Total Points och 24hr Avg.
Är det någon mening att ha "De 5 nyaste Swec-foldarna"? Det kommer hela tiden nya medlemmar, men jag skulle tro att en hel del slutar direkt. Jag var en som gjorde det pga. dålig dator. Istället gör jag det med min PS3 nästan dygnet runt (12-18 timmar).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag tycker att SweClockers ska iallafall ha lite reklam om Folding@Sweclockers. Kanske ha en flik till höger om Medlemskaps fliken, som det har nämnts innan.

StrydeR: Det är en bra idé att ha några få. Men vore det inte bättre att ha Top 10?

De jag tycker är bäst att ha är Total Points och 24hr Avg.
Är det någon mening att ha "De 5 nyaste Swec-foldarna"? Det kommer hela tiden nya medlemmar, men jag skulle tro att en hel del slutar direkt. Jag var en som gjorde det pga. dålig dator. Istället gör jag det med min PS3 nästan dygnet runt (12-18 timmar).

top10, sure.. allt i mån av plats.

Man får en bra inblick i hur många nya medlemmar det kommer till om man ser dem nyaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Man får en bra inblick i hur många nya medlemmar det kommer till om man ser dem nyaste.

Jo, iförsej. Det kanske är bra att ha det då. WUs är ingen mening att ha på topplistan eller?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får tag i statistiken från Stanford?

Så kan jag kolla på det och se ifall det blir för avacerat eller inte Kan koda skapligt i PHP HTML och CSS.

Fast det bästa vore ju att ha en flik brevid medlemskap på swec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Någon som vet hur man får tag i statistiken från Stanford?

Så kan jag kolla på det och se ifall det blir för avacerat eller inte Kan koda skapligt i PHP HTML och CSS.

Fast det bästa vore ju att ha en flik brevid medlemskap på swec.

http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=XML

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jo, iförsej. Det kanske är bra att ha det då. WUs är ingen mening att ha på topplistan eller?

Alla WU's är olika stora och ger därmed olika mycket poäng beroende på hur lång tid dem tar att göra (förmodar jag, rätta mig om jag har fel). Känns inte som att det skulle ge någon rättvis bild av hur mycket en viss person foldat.

bongo-apan: bra länk! Hoppas Xaar kan göra något av det.

En annan idé:
För dem som sitter på quakenet skulle man kunna slänga upp en folding@swec-kanal och därmed kanske kunna dra fler folk från övriga quakenet till vårat foldinglag och automatiskt till våran swec-sida.

Vad sägs om det?

Update. För er som är bekanta med irc (www.mirc.com) och som sitter på quakenet har jag skapat kanalen #foldingatsweclockers , välkomna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Alla WU's är olika stora och ger därmed olika mycket poäng beroende på hur lång tid dem tar att göra (förmodar jag, rätta mig om jag har fel). Känns inte som att det skulle ge någon rättvis bild av hur mycket en viss person foldat.

Aha. Jag trodde alla tog lika lång tid och var lika stora men hade bara olika namn.
Jag kan säga att PlayStation 3 är en väldigt bra Folding@Home maskin. Idag har jag använt den i en vecka.

Change, 24hr: Plats 5
Change, 7days: Plats 1
Points, 24hr Avg: Plats 9
Points, Update: Inte med, men det borde jag vara, något måste vara fel.
Points, Today: Plats 6
Points, Week: Plats 9

Detta är platserna jag ligger på i SweClockers och då har jag ändå inte kört den 24/7. Så, jag tycker den är väldigt bra på Folding@Home. Min dator tog typ en vecka att göra klart en WU, tror jag - kommer inte ihåg riktigt.

Permalänk
Inaktiv

Jag kan tänka mig hjälpa till. Kodar lite smått PHP. Lär mig mer och mer för varje dag som kommer.

Permalänk
Medlem

hmm.. har aldrig jobbat med XML förut men jag kan ju ia försöka

Får se nån dag när jag orkar med och har tid så får jag väl sätta mig och pilla lite.

Permalänk
Medlem

måste bara fråga, sitter här å läser å fattar inget

så, va i helvete är "folding" va går detta projekt ut på?

Permalänk
Medlem

Det är väldigt lätt att söka efter Folding@Home på Google och navigera runt på deras hemsida.

http://folding.stanford.edu/

Permalänk

Jag håller med om att ett forum är lite överflödigt och om det behövs i framtiden går det säkert att ordna här på forumet.

Vad jag förstår så är det störta argumentet för att inte lägga sidan som en undersida här att de inte har tid att programmera den... att någon här skriver koden för statistiken och sedan tar administratörerna och integrerar dem till en undersida här på swec?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
Jag håller med om att ett forum är lite överflödigt och om det behövs i framtiden går det säkert att ordna här på forumet.

Vad jag förstår så är det störta argumentet för att inte lägga sidan som en undersida här att de inte har tid att programmera den... att någon här skriver koden för statistiken och sedan tar administratörerna och integrerar dem till en undersida här på swec?

Håller med ovanstående, finns behov av ett foldingforum tycker jag det absolut smidigast och mest logiska vore att skapa ett underforum här till detta.

Permalänk
Medlem

inte klokare på den smörjan som står där, nån som kan förklara på svenska lite snabbt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GozZLeY
inte klokare på den smörjan som står där, nån som kan förklara på svenska lite snabbt?

Projektet går ut på att man donerar beräkningskraft till forskning inom bland annat Alzheimers, Cancer pch Parkinson´s.
Det datorn gör är att den får en sk. Work Unit (WU) som den bearbetar och skickar tillbaka. Datan hjälper forskare att förstå hur proteiner sätts ihop (viks, därav folding). Man bidrar alltså till ökad förståelse för att underlätta sökandet efter potentiella botemedel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Projektet går ut på att man donerar beräkningskraft till forskning inom bland annat Alzheimers, Cancer pch Parkinson´s.
Det datorn gör är att den får en sk. Work Unit (WU) som den bearbetar och skickar tillbaka. Datan hjälper forskare att förstå hur proteiner sätts ihop (viks, därav folding). Man bidrar alltså till ökad förståelse för att underlätta sökandet efter potentiella botemedel.

Jag tänkte bara tillägga att programmet inte upptar någon större CPU-kraft utan körs mestadels när datorn "vilar" (idlar) eller liknande. T.ex. på natten om man nu har datorn på. Själv kör jag folding på tre-fyra maskiner 24/7.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Det körs hela tiden men det tar bara upp den kraften som de andra programmen inte använder. så om alla pragram som körs totalt (utan F@H såklart ) tar upp 80% av CPU kraften så tar F@H upp de resterande 20%.

Permalänk
Hedersmedlem

Åter till topic nu.
Hur går det med snickrandet? Är det någon som kommer någon vart med en sida? Får ni till statsen?

För er som är intresserade och vill snacka mer fritt så har vi en kanal på IRC:
#foldingatsweclockers på quakenet