Spel som börjat hacka på ett skumt sätt (WoW)

Permalänk

Spel som börjat hacka på ett skumt sätt (WoW)

Mitt World of Warcraft har för inte så länge sen börjat hacka på ett skumt sätt, ska försöka förklara det så bra som möjligt.

Spelet liksom segar ner, blir slöare, i runt 1 sekund vilket efterföljs av att spelet snabbas upp i 1 sekund som för att ta igen att det segade ner sekunden innan. Samma sak händer när jag vrider kameravinkeln.

Detta kan hända konstant hur länge som helst, och sen bara sluta och försvinna i nån minut för att sedan komma tillbaks. Det brukar inte hända när jag är i t.ex. hus, utan bara när jag är utomhus och ser väldigt långt.

Har testat uppdatera ATI Catalyst control center, även installerat om wow samt testat utan några addons

Har inte testat nått annat spel då jag bara spelar WoW. Har inte märkt nå problem förutom detta i wow.

Håller min dator (grafikkort?) på att förbereda den sista vilan? :/

Permalänk
Medlem

Re: Spel som börjat hacka på ett skumt sätt (WoW)

Har exakt samma problem som uppträtt nyligen. Också på radeonkort.

Permalänk

Hittade denna posten
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=298900555&si...

Ska testa det dem skriver där, återkommer ifall det funkar/inte funkar

EDIT: Inget av det som föreslagits i tråden där har hjälpt mig..

Permalänk
Medlem

Denna problem var en barnsjukdom när tvåkärniga processorer släpptes för spel (AMD's X2) men jag ser att du har ett P4 så jag har tyvärr ingen förklaring. Det enda råd jag kan ge dig nu är att testa avinstallera både grafikkortsdrivrutinen och installera om det. Kolla även tempraturen på grafikkortet när du spelar, om den är för hög kanske du inte har dammat av innuti datorn på väldigt länge (vilket jag verkligen tror), och med andra ord har det samlats så myclet damm att fläkten inte lyckas kyla ner grafikkortet.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Denna problem var en barnsjukdom när tvåkärniga processorer släpptes för spel (AMD's X2) men jag ser att du har ett P4 så jag har tyvärr ingen förklaring. Det enda råd jag kan ge dig nu är att testa avinstallera både grafikkortsdrivrutinen och installera om det. Kolla även tempraturen på grafikkortet när du spelar, om den är för hög kanske du inte har dammat av innuti datorn på väldigt länge (vilket jag verkligen tror), och med andra ord har det samlats så myclet damm att fläkten inte lyckas kyla ner grafikkortet.

Kommer inte ihåg de exakta namnet på min processor men jag vet att den har en logisk processor också, kan ha nått med det och göra?

Blåste ur datorn idag, var väl hyffsat dammig men inte överdrivet, drog även upp chassi och processor fläktar jäkligt mycket så nu låter den som en traktor..

kan ju testa och installera om grafikkortsdrivrutninen.. men tror inte det kommer hjälpa

EDIT: stavning

EDIT igen: installera om ATI CCC, funkade inte.
tankade precis ner SpeedFan (4.32) men jag vet inte riktigt vilken som är grafikkort, om den ens kan läsa av det. nån som kan hjälpa?

står följande iallafall:
Temp1: -37C
Temp2: -38C
Temp3: -38C
HD0: 39C
CPU: 63C
SYS: 37C
PWM2: 44C
PWM1: 44C
Temp1: 20C

Detta är med WoW i bakgrunden (windowed mode) firefox igång med 6 tabbar, mediamonkey, utforskaren, speedfan, msn.