Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

TM: har haft en iriver, duger deras EQ:n? ja alltså, jag körde med orginal lurarna på irivern, kör med orginal lurarna på ipoden. visst hör jag skillnad när man ändrar ljudet i en EQ, men inte så att jag tycker att det blir till det bättre, och inte till det sämre. o då är jag helt allvarlig och kan säga att jag inte tror jag är själv om att tycka detta. det är ju just detta, en del som anser att det o det ä bättre för alla, har svårt att förstå hur man inte kan tycka att EQ är så viktigt. har kompisar som tycker att mp3 isig är dåligt som fan, men de sitter o andra sidan o lyssnar på musik över rörförstärkare och jag får ständigt höra "tycker du inte att det låter bättre" o sanningen är att jag inte kan höra det, hör skillnad javisst, men bättre, nä, varken sämre eller bättre. sen är vi där igen, vad är ljudkvalitet? ett jäkligt subjektivt ämne att diskutera. vad som är bra ljud för en som lyssnar på klassiskt, behöver inte vara bra ljudkvalitet för en som lyssnar på hårdrock. smaksak, smaken är som baken, delad, eller som nån käns person sa, smaken är som baken, vi har alla en egen.

sen så förstår ja inte varför det ska vara acceptabelt att man får skit bara för att det är apple. javisst, en del skriver inte objektivt och en del är inne på att t.ex. ipod är det ända som gäller, MEN det finns minst lika många som skriver liknande om t.ex. iaudio och liknande, men de får inte i närheten av samma skit. detta forum är riktigt anti apple, så äre ju. blir säkert kallad fanboy bara för att jag försvarar apple, eller kanske ser ut så, o det ä jävligt tråkigt. hade det varit iaudio t.ex. så hade det varit okay.
det tråkiga i allt detta, ä inte att folk inte gillar apple, det skiter ja fulständigt i, det tråkiga är att en hel del här inte gillar att man gör det och skriver det.
ännu tråkigare är det att många som t.ex. kritiserar os x, inte har nån större erfarenhet av båda sidor. 10 minuter på onoff ger inte en rättvis grund att kritisera nått egentligen, om du förstår va jag menar.

o sen om sagt, sådan skit kan ju inte apple göra, med tanke på hur många ipods de säljer och hur bra företaget går.

Hela anledningen till att ha en helt egen inställbar EQ är just att man ska kunna ställa in ljudet efter sin egen smak. Om det inte spelar nån roll alls så länge det kommer ljud ur spelaren så ok, bra för dig. Men det finns i alla fall absolut inget negativt att ha den valmöjligheten istället för att enbart ha förinställda EQ som ofta gör att ljudet distar.

Du har fortfarande inte uppfattat vad jag skrev tidigare, det är inte att alla iPodägare som förtjänar att kritiseras, det är en del användare som försöker övertyga andra om dess överlägsenhet utan att egentligen veta vad dom pratar om. Då får man skylla sig själv om folk påpekar att de pratar i nattmössan. Är det tillräckligt klart den här gången? För övrigt finns det inte i närheten lika många som slänger ur sig liknande dumheter för att stödja iAudio eller Iriver som du verkar uppfatta.

Majoriteten vet bäst är ju sällan ett bra argument, det borde ju alla veta som hört talas om t.ex. andra världskriget. Många som köper iPods känner inte ens till att det finns andra fabrikat av mp3-spelare, det är knappast ett bra utgångsläge för att göra ett genomtänkt val innan ett köp.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Hela anledningen till att ha en helt egen inställbar EQ är just att man ska kunna ställa in ljudet efter sin egen smak. Om det inte spelar nån roll alls så länge det kommer ljud ur spelaren så ok, bra för dig. Men det finns i alla fall absolut inget negativt att ha den valmöjligheten istället för att enbart ha förinställda EQ som ofta gör att ljudet distar.

har aldrig sagt att det är negativt med en mer inställningsbar EQ, har bara sagt och sätter mig emot i det du säger är att alla inte bryr sig om det som funktion. alltså om funktionen isig inte är nått jag bryr mig om, som jag ändå aldrig kommer använda, så spelar det ju ingen roll för mig om den finns där eller inte, resultatet blir detsamma, att jag inte använder den. så för mig är inte inställningsbar EQ ett argument till att köpa en produkt, för dig är den kanske det. på dig låter det som om att det är en självklarhet att alla tycker att EQ är viktigt, därför så måste det finnas en bra sådan i alla spelare som är bra, har de inte det, så är de inte bra, inte för nån.
om ja köper en bil t.ex. så säger säljaren till mig att bilen har cigarett tändare, jaha, säger ja, jag röker inte, o han säger då, ja men kan alltid vara bra att ha. jaha, varför då? om jag börjar röka eller? kanske är ett löjligt exempel, men du förstår vad jag menar, hoppas jag i alla fall.
för övrigt tycker ja inte att min ipod distar nått på den musik jag lyssnar på, emn som sagt, smaken ä som baken delad och vi har alla en egen. lyssnar inte heller på så mycket dunka dunka och elektronisk musik, så kanske spelar in. inte för att ja märkt nå skillnad de gånger ja lyssnat på sådan musik heller.

Citat:

Du har fortfarande inte uppfattat vad jag skrev tidigare, det är inte att alla iPodägare som förtjänar att kritiseras, det är en del användare som försöker övertyga andra om dess överlägsenhet utan att egentligen veta vad dom pratar om. Då får man skylla sig själv om folk påpekar att de pratar i nattmössan. Är det tillräckligt klart den här gången? För övrigt finns det inte i närheten lika många som slänger ur sig liknande dumheter för att stödja iAudio eller Iriver som du verkar uppfatta.

hehe, jojo, jag förstår mycket väl vad du säger, men han ju själv upplevt att blivit kallad fanboy bara för att ja argumenterat för olika saker, därav apple. ändå tycker jag att jag har hållit en bra nivå på det hela. jag tycker precis som dig att en del användares inlägg om apple här är lite väl överdrivna, men ja hoppar inte på nån för det.

det där me slänga yr sig saker, visst, kan till viss del hålla med, men väldigt många som har iaudio och iriver t.ex. så väldigt trångsynta så till vida att ipod minsan inte kan vara bättre, oavsett vem det är som är användaren. det tycker då jag är lika mycket "fanboy" som att komma med dåliga argument, att inte kunna acceptera att alla inte tycker likadant.

Citat:

Majoriteten vet bäst är ju sällan ett bra argument, det borde ju alla veta som hört talas om t.ex. andra världskriget. Många som köper iPods känner inte ens till att det finns andra fabrikat av mp3-spelare, det är knappast ett bra utgångsläge för att göra ett genomtänkt val innan ett köp.

sa inte, eller menade snarare inte att ipod skulle vara bättre för alla, bara för att de säljer mycket av den, utan menade att den faller många i smaken, därav kan den inte vara dålig för alla, t.ex. bara för att den saknar en "riktig" EQ utan måste ju falla en hel del i smaken. att sen idiotförklara "vanligt" folk så har nivån blivit låg. du kan inte allvarligt mena att du tror att majoriteten av de som köper ipod gör det i tron att det inte finns andra spelare. det är ju patetiskt sätter en slant på att många mycket väl vet att det finns andra spelare, men köper ipoden ändå, inte för att den spelar mp3 bättre än andra spelare, utan för att den spelar dem bra (därmed inte sagt bäst för alla), har en paketlösning och tilltalar dem estetiskt.

vad har andra världskriget med detta o göra, förklara gärna kan vara intressant o höra vad du menar. menar du att det inte va bra att majoriteten inte höll med tyskarna? är kanske bara jag som inte fattar, är lite trött

kan vi inter återgå till iphone istället? känns om tråden ä på väg åt fel håll. tror vi får starta ny tråd om det här, eller nää, känns som detta rablats en miljon gånger, för varje apple tråd förvandlas ju till detta, smutskastning mot apple.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Det är snarare tvärt om. Det bästa med iPhone är använder gränsnittet annars så är den är halvt medelmåttig telefon med seriösa brister:

*Blutooth kan inte användas för något annat än handfree, med det sagt så kan man inte skicka eller ta emot filer via Bluetooth.
*Att använda mobilen som modem kan man heller inte göra.
*Man kan inte använda musik filer som ringsignal eller för väckarklockan.
*Telefonen saknar stöd för något minneskort vilket är bajs eftersom minneskort är numera väldigt billiga.
*Varje gång du byter SIM så måste telefonen åter-aktiveras innan man kan vända det ny-insatta kortet.
*Man kan varken skicka eller ta emot MMS på telefonen.
*Java-spel kan man heller inte föra över som med andra telefoner.

Steve Jobs har sagt att iPhone är "internet i fickan", vilket man kan ta med en nypa salt.

*Använder namn och lösenord kan inte sparas
*Inget stöd för Flash
*Man kan inte tanka hem musik eller spara filmer.
*Går varken att kopiera eller klista in något.

Som ni ser så är iPhone inte så fantastisk som den har framståt att vara. Allt detta kommer självklart tjats om ännu mer när all hype har lagts sig och akka ägare har lagt märke till alla telefonens begränsningar.

Du räknar upp en hel del som är mjukvarustyrt. Apple kan när som helst fixa Bluetooth, musik som ringsignal, fixa flashstödet, spara användarnamn och lösenord, iTunes Store integration direkt i telefonen samt kopiera och klistra in. Så det kommer antingen Apple eller användarskaran lösa.

Javaspel köper du per enhet och får inte flyttas. Sen vem vill ha spel i segt java? Spelar du spel på Amigan fortfarande?
Minneskort, ja det kan jag se en viss användning för, vem vet hur nästa modeller ser ut?
MMS är dött. Det är inte ens procent av världens mobiltelefonanvändare som använder MMS. Det är promille. Det är dags att gå framåt. Fast det finns ju de som anser stenkakor är det optimala att lyssna på musik ifrån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det kanske du inte ska uttala dig om förrän M8 verkligen har testats. Just nu antar du bara att iPhone är överlägset på den fronten.

Display: 3.32" Touchscreen, 720 x 480 resolution (Widescreen), 16 million colors
OS: Windows CE 6
Processor: Samsung ARM11 533MHZ w/128MB of DDR SDRAM
Supports AVI, MPEG-4, and WMV playback
Bluetooth, WiFi, and GPS
DMB tuner
Two cameras: 0.3MP on front, 3MP on back
GSM, EDGE, and WCDM support
Dimensions: 58 x 105 x 11.8mm

Vem vill ha windows CE som OS? Det är ju riktigt hemskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
^^
Japp jag menade MMS, ändrat inlägget nu. Hade den haft stöd minneskort kunde man bara köpa iPhone 4GB och trycka in en minneskort på 2GB som kostar mindre än 300kr.

Jag är grymt intresserad av telefonen men kommer inte köpa den förän den är komplett och obegränsad. Jag är en power user ffs.

En power user kör ju mail inte stenåldersteknik som MMS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Precis, man är tvungen att vara uppkopplad(vilket inte är unikt för iPhone). Till skillnad från MMS så är man tvungen att teckna dyra abonnemang eller betala för nerladdad data bara för att kunna ta emot mail. Detta blir mindre roligt om man befinner sig utomlands och får betala multum för att läsa 2-3 mail. Det är 100% gratis att ta emot MMS och man kan även göra det om man inte har pengar på telefonen. Desamma kan inte sägas för mail.
Jag håller med dig om att mail är bättre än MMS men förtillfället så är MMS den mer rimliga och smidigare lösning för att skicka bilder mellan mobiltelefoner. Dessutom är det till och med gratis att skicka MMS med vissa operatörer idag. Inte nog med det så kan till och med de allra billigaste telefonerna ta emot MMS.

AT&T har insett att alla vill vara uppkopplade. Det kommer säkert vara deras krav till den operatör som får sälja telefonen i Europa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nja nu har du missuppfattat mig för nog unnar jag dig till att gilla vilka produkter du vill utan att jag ser ner på dig. Gällandes Linux så är jag ingen linuxtomte utan fick fråga en hel del innan jag fick min laptop konfigurerad som jag ville ha den för vad man än kallar Linux så INTE är det användarvänligt MEN däremot kan man ändra oerhört mycket i den BARA man vet hur och vad :).

Sen ang Apples reklam så visst en del är gjort med glimten i ögat men tror däremot inte att det gäller deras försök att positionera deras produkter till folk som har kommit sig uppåt på karriärstegen. Sorry med så är iaf min analys av deras marknadsföring.

Köper inte Apple heller men fick jag en Iphone så visst skulle jag kunna tänka mig att använda den för att se hur den funkar så du Peter @ JAYS du kan väl kanske låna ut en Iphone till mig och så recenserar jag den sedan och jag lovar att den kommer att vara så opartisk som möjligt och i vilket fall som helst så inte kan man säga att jag favoriserar Apples produkter iaf :D.

Nu har du ju helt missat Apples marknadsföring.

Apple vänder sig till de som gör egna val. De som tänker och inte bara följer massan blint.

Kolla på Apple Think diffrent kampanj tex.

Fast jag var som du fram tills i vintras. Jag gillade inte Apple. En massa korkade fördommar. Jag som poweruser trivs mycket mer i Apples miljö än i windows.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
All denna hype som alltid skall omgärda nya prylar. När jag väl fick hem min i990P telefon var all hype över och man fann att allt man hade var en vanlig telefon med pekskärm...

Reklamen lovade en ny telefon när P990i presenterades. Verkligheten var en slö och omodern telefon.

Permalänk
Inaktiv

att sen idiotförklara "vanligt" folk så har nivån blivit låg. du kan inte allvarligt mena att du tror att majoriteten av de som köper ipod gör det i tron att det inte finns andra spelare.
<- Hum det där känns igen... fast i ett annat ämne... vad var det nu... ah OS

Bra skrivet Jens blir fler och fler uppsattser här och håller med (och tänk länge tyst...) dags att återgå till iPhone

Permalänk
Medlem

4 år gammal telefon (funktionsmässigt) med nytt OS och utseende. Sätter mitt hopp till 2:a eller 3:e gen, SE w960i tills dess. Kort och gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Sony Ericsson är inte bättre dom tyvärr...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
4 år gammal telefon (funktionsmässigt) med nytt OS och utseende. Sätter mitt hopp till 2:a eller 3:e gen, SE w960i tills dess. Kort och gott.

Jag har en P990i som det inte ens går att ringa med utan att den startar om, så det kvittar vad de stoppar i telefonen när det står SE eller Nokia på dem. Bättre med en telefon som funkar och som är snabb att använda. Sega SE och Nokia får se upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har aldrig sagt att det är negativt med en mer inställningsbar EQ, har bara sagt och sätter mig emot i det du säger är att alla inte bryr sig om det som funktion. alltså om funktionen isig inte är nått jag bryr mig om, som jag ändå aldrig kommer använda, så spelar det ju ingen roll för mig om den finns där eller inte, resultatet blir detsamma, att jag inte använder den. så för mig är inte inställningsbar EQ ett argument till att köpa en produkt, för dig är den kanske det. på dig låter det som om att det är en självklarhet att alla tycker att EQ är viktigt, därför så måste det finnas en bra sådan i alla spelare som är bra, har de inte det, så är de inte bra, inte för nån.
om ja köper en bil t.ex. så säger säljaren till mig att bilen har cigarett tändare, jaha, säger ja, jag röker inte, o han säger då, ja men kan alltid vara bra att ha. jaha, varför då? om jag börjar röka eller? kanske är ett löjligt exempel, men du förstår vad jag menar, hoppas jag i alla fall.
för övrigt tycker ja inte att min ipod distar nått på den musik jag lyssnar på, emn som sagt, smaken ä som baken delad och vi har alla en egen. lyssnar inte heller på så mycket dunka dunka och elektronisk musik, så kanske spelar in. inte för att ja märkt nå skillnad de gånger ja lyssnat på sådan musik heller.

hehe, jojo, jag förstår mycket väl vad du säger, men han ju själv upplevt att blivit kallad fanboy bara för att ja argumenterat för olika saker, därav apple. ändå tycker jag att jag har hållit en bra nivå på det hela. jag tycker precis som dig att en del användares inlägg om apple här är lite väl överdrivna, men ja hoppar inte på nån för det.

det där me slänga yr sig saker, visst, kan till viss del hålla med, men väldigt många som har iaudio och iriver t.ex. så väldigt trångsynta så till vida att ipod minsan inte kan vara bättre, oavsett vem det är som är användaren. det tycker då jag är lika mycket "fanboy" som att komma med dåliga argument, att inte kunna acceptera att alla inte tycker likadant.

sa inte, eller menade snarare inte att ipod skulle vara bättre för alla, bara för att de säljer mycket av den, utan menade att den faller många i smaken, därav kan den inte vara dålig för alla, t.ex. bara för att den saknar en "riktig" EQ utan måste ju falla en hel del i smaken. att sen idiotförklara "vanligt" folk så har nivån blivit låg. du kan inte allvarligt mena att du tror att majoriteten av de som köper ipod gör det i tron att det inte finns andra spelare. det är ju patetiskt sätter en slant på att många mycket väl vet att det finns andra spelare, men köper ipoden ändå, inte för att den spelar mp3 bättre än andra spelare, utan för att den spelar dem bra (därmed inte sagt bäst för alla), har en paketlösning och tilltalar dem estetiskt.

vad har andra världskriget med detta o göra, förklara gärna kan vara intressant o höra vad du menar. menar du att det inte va bra att majoriteten inte höll med tyskarna? är kanske bara jag som inte fattar, är lite trött

kan vi inter återgå till iphone istället? känns om tråden ä på väg åt fel håll. tror vi får starta ny tråd om det här, eller nää, känns som detta rablats en miljon gånger, för varje apple tråd förvandlas ju till detta, smutskastning mot apple.

Jag tror att ganska många skulle uppskatta en inställbar EQ om de fick prova en bra sådan och hade lite koll på skillnaden mellan 100Hz och 10000Hz. Visst finns det många som inte vet vad hur man ställer in EQ, precis som det finns många som inte vet om att det finns iAudio och Iriver. Det är bara att fråga runt bland folk omkring dig som har en iPod så inser du snabbt att så är fallet. Det är inte idiotförklaring, det är helt enkelt så. Folk köper ofta det dom har hört talas om mest utan att göra ordentliga jämförelser innan, annars skulle hela reklambranschen kunnat läggas ner vid det här laget om de flesta verkligen brydde sig om att jämföra ordentligt innan de köper. För då skulle reklamen spela minimal roll och vi vet båda två att det är långt ifrån sant i dagsläget.

Självklart ska alla få ha sina egna åsikter, men om man ska argumentera för något så gör det i alla fall med åsikter baserad på lite fakta. Jag har läst så mycket egna påhittade data och uppgifter baserad på erfarenheter av "min kompis" från iPodanvändare genom åren att det är skrämmande att se hur djupt påverkade de blivit av reklam och hype.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Du räknar upp en hel del som är mjukvarustyrt.

Vad spelar det för roll om bristerna jag har nämnt är mjukvarustyrda? De är fortfarande brister och ändrar inte iPhone en avsiktigt väldigt begränsad mobil.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Sen vem vill ha spel i segt java? Spelar du spel på Amigan fortfarande?

Spelar du Javaspel från 90talet eller? De Java spelen jag har lirat flyter på bra och är underhållande så jag vet ingen anning om vad du snackar om, du har säkert spelat java spel på din sega sony ericsson från slutet av 90talet. iPhone har knappst några spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
En power user kör ju mail inte stenåldersteknik som MMS.

En blind iPhone fanatiker tjatar om mail och dödsförklarar MMS eftersom han fattar att majoriteten av mobil användarna som existerar idag inte kan ta emot mail i mobilen eller vill teckna dyra abonnemang för kunna ta emot bilder på mobilen.

En power user som mig använder MMS som numera är standard i alla nya mobiler(förutom iPhone) tills mail på mobil har tagit över. Hur roligt är det att vilja skicka bilder till polarna via mail när knappast 1% av dem kan ta emot mail på deras mobil? Inte alls.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

TM: nej, alla bryr sig inte om EQ, där har vi det igen, en som tror att alla andra vill ha nått bara för att man själv tycker att det är en självklarhet. inte mycket bättre själv alltså.
reklam spelar in, annars skulle den inte finnas, precis som du säger, men de flesta vet att det finns andra spelare än ipod, dock kanske inte kan de specefika namnen så som iaudio o iriver, vilket spelar mindre roll då de köper sin ipod o sen är nöjda.

tänker inte komentera det mycket mer me tanke på att ja inser att det bara förstör denna tråd ännu mer, vilket ja i o för sig bidragit en hel del till.sorry. end of store från mig angående ipod.

angående iphone o mms, slutar säkert med att apple petar in det i sin mobil så blire tyst på tjatet om det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
TM: nej, alla bryr sig inte om EQ, där har vi det igen, en som tror att alla andra vill ha nått bara för att man själv tycker att det är en självklarhet. inte mycket bättre själv alltså.
reklam spelar in, annars skulle den inte finnas, precis som du säger, men de flesta vet att det finns andra spelare än ipod, dock kanske inte kan de specefika namnen så som iaudio o iriver, vilket spelar mindre roll då de köper sin ipod o sen är nöjda.

tänker inte komentera det mycket mer me tanke på att ja inser att det bara förstör denna tråd ännu mer, vilket ja i o för sig bidragit en hel del till.sorry. end of store från mig angående ipod.

angående iphone o mms, slutar säkert med att apple petar in det i sin mobil så blire tyst på tjatet om det

Det är ganska synd att du ska vrida mina ord till att betyda nåt som du vill. Jag skrev att jag tror det är många som inte har koll på hur en egen inställd EQ fungerar pga att just iPods med sin marknadsdominans inte har det. Om de skulle testa och lära sig hantera den så skulle en hel del föredra att ha istället för att inte ha den funktionen. Jag skrev inget om att alla måste älska det som du vill få det att låta som.

Det är just där skillnaden ligger, att folk redan köpt iPods innan de vet vad hela marknaden har att erbjuda. Bara för att man är ganska nöjd med det man just köpt betyder det inte att det inte finns något som passar än bättre istället. Många tar sig inte alls tid till att kolla upp sånt, till skillnad från de flesta på sweclockers.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Testpilot

Är inte intresserad av att köpa den men det är ju alltid intressant med nya saker
Här har ni en film där dom plockar isär den direkt utanför affären, är väldigt ingående (halvtimme lång)
http://revision3.com/systm/cracked

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Jag skrev att jag tror det är många som inte har koll på hur en egen inställd EQ fungerar pga att just iPods med sin marknadsdominans inte har det. Om de skulle testa och lära sig hantera den så skulle en hel del föredra att ha istället för att inte ha den funktionen.

Jävligt off topic men alla som har en iPod vet var en parametrisk equalizer är eftersom de har det i iTunes - och där används den inte.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är inte intresserad av att köpa den men det är ju alltid intressant med nya saker
Här har ni en film där dom plockar isär den direkt utanför affären, är väldigt ingående (halvtimme lång)
http://revision3.com/systm/cracked

riktigt kul video, visar oxå kvaliten på displayen, för även om ljus reflekteras i glaset, så syns det helt klart vad som är på displayen. men samtidigt, gör ont i hjärtat att man leker så vårdslöst med en så dyr produkt, t.ex. "jag har ingen så liten skruvmejsel, så jag bänder upp den, oouups, där kortslöt jag batteriet", seriöst gjort

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

TM: "Många tar sig inte alls tid till att kolla upp sånt, till skillnad från de flesta på sweclockers."

Det är ju precis där problemet ligger! Användarna på Swec. är inte vanliga "Svenssons" som enligt dig köper iPod för att alla andra har den. Nä, här är letar de istället upp det som ser bäst ut på pappret.

Problemet är då att de användare här som har valt iPod och är nöjda med den, oftast får mer skit än en iriver-ägare till exempel, då iPoden dels på pappret ser sämre ut. Personligen (detta är vad jag tror, lyncha mig inte för det nu) tror jag även att Apples dominas på vissa områden har skapat ett stort hat här på denna sida. Anledning? Många här på Swec. tycker att iriver lika gärna kunde ha haft den platsen, just för att deras spelare ser bättre ut (än en gång, på pappret).

Problemet med fanboy-frågan är att vissa personer som sagt DIREKT blir kallade för fanboys då de kanske tipsar om iPod eller iTunes i en tråd. Visst, det finns vissa fall av ren fanboyism, men bara för att man går in i en tråd och säger "Nä, jag föredrar faktist iPod+iTunes före denna Creative" då är man inte en fanboy (än en gång, enligt mig i alla fall).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
TM: "Många tar sig inte alls tid till att kolla upp sånt, till skillnad från de flesta på sweclockers."

Det är ju precis där problemet ligger! Användarna på Swec. är inte vanliga "Svenssons" som enligt dig köper iPod för att alla andra har den. Nä, här är letar de istället upp det som ser bäst ut på pappret.

Problemet är då att de användare här som har valt iPod och är nöjda med den, oftast får mer skit än en iriver-ägare till exempel, då iPoden dels på pappret ser sämre ut. Personligen (detta är vad jag tror, lyncha mig inte för det nu) tror jag även att Apples dominas på vissa områden har skapat ett stort hat här på denna sida. Anledning? Många här på Swec. tycker att iriver lika gärna kunde ha haft den platsen, just för att deras spelare ser bättre ut (än en gång, på pappret).

Problemet med fanboy-frågan är att vissa personer som sagt DIREKT blir kallade för fanboys då de kanske tipsar om iPod eller iTunes i en tråd. Visst, det finns vissa fall av ren fanboyism, men bara för att man går in i en tråd och säger "Nä, jag föredrar faktist iPod+iTunes före denna Creative" då är man inte en fanboy (än en gång, enligt mig i alla fall).

Märk väl att jag skrev "de flesta", för med tanke på vad vissa iPodägare skriver på det här forumet så märks det snabbt att de bara hittar på saker för att få sin spelare att framstå som bättre än vad den är, eftersom de saknar tillräcklig kunskap om andra fabrikat. Jag har aldrig hoppat på nån som fört fram sakliga argument för att skaffa iPod och jag har inte sett att det är något ofta förekommande. Men när det dyker upp saker som "iPod har det mest korrekta ljudet, min polare sa det. Vill du ha massa skitbas bara, skaffa en annan spelare då" så lyser fanboylampan för starkt för mig att ignorera.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Frågan är då om det kanske inte är bäst att helt enkelt ignorera de inläggen? För vad uppnår man? Trådar som den här...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Frågan är då om det kanske inte är bäst att helt enkelt ignorera de inläggen? För vad uppnår man? Trådar som den här...

iof dumt att ignorera inlägg som inte har någon fakta bakom sig... då kan andra få fel för sig det tycker jag inte är rätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Vad spelar det för roll om bristerna jag har nämnt är mjukvarustyrda? De är fortfarande brister och ändrar inte iPhone en avsiktigt väldigt begränsad mobil.

Spelar du Javaspel från 90talet eller? De Java spelen jag har lirat flyter på bra och är underhållande så jag vet ingen anning om vad du snackar om, du har säkert spelat java spel på din sega sony ericsson från slutet av 90talet. iPhone har knappst några spel.

En blind iPhone fanatiker tjatar om mail och dödsförklarar MMS eftersom han fattar att majoriteten av mobil användarna som existerar idag inte kan ta emot mail i mobilen eller vill teckna dyra abonnemang för kunna ta emot bilder på mobilen.

En power user som mig använder MMS som numera är standard i alla nya mobiler(förutom iPhone) tills mail på mobil har tagit över. Hur roligt är det att vilja skicka bilder till polarna via mail när knappast 1% av dem kan ta emot mail på deras mobil? Inte alls.

Allt som är mjukvarustyrt går att ändra. Det är bara för apple att koda in de funktionerna. Jag är helt övertygad om att nya funktioner tillkommer under de närmsta månaderna.

Vi producerar en del javaspel här hos oss så jag har en hel del koll på det hela. Till iPoden kan du köpa spel och det kommer säkert till iPhonen med. Java är trögt i förhållande till att koda något på riktigt till den plattform det skall rulla på. Annars hade ju alla spel varit kodade i java.

Vad då inte kan ta emot mail? Då har du ju SMS.

Hur många MMS skickas det i sverige? Hur stor de av alla meddelanden i sverige är MMS? Har du koll på de få promillena så förstår du att power users inte kör med MMS. MMS används knappt idag. Vi talar om under 0,01% av meddelandena som är MMS.

Sist jag kollade så är det runt 40% av dagens telefoner som fixar mail. Den siffran ökar ju för varje dag med. Så varför då använda en gammal och nästan helt död teknik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Allt som är mjukvarustyrt går att ändra. Det är bara för apple att koda in de funktionerna. Jag är helt övertygad om att nya funktioner tillkommer under de närmsta månaderna.

Vi producerar en del javaspel här hos oss så jag har en hel del koll på det hela. Till iPoden kan du köpa spel och det kommer säkert till iPhonen med. Java är trögt i förhållande till att koda något på riktigt till den plattform det skall rulla på. Annars hade ju alla spel varit kodade i java.

Vad då inte kan ta emot mail? Då har du ju SMS.

Hur många MMS skickas det i sverige? Hur stor de av alla meddelanden i sverige är MMS? Har du koll på de få promillena så förstår du att power users inte kör med MMS. MMS används knappt idag. Vi talar om under 0,01% av meddelandena som är MMS.

Sist jag kollade så är det runt 40% av dagens telefoner som fixar mail. Den siffran ökar ju för varje dag med. Så varför då använda en gammal och nästan helt död teknik?

Mail på mobilen? Visst kan många mobiler ta emot mail på mobiler men antalet vanliga människor som tar emot och sänder mail på mobilen är väääääääääldigt få. Självklart är MMS långt ifrån lika popis som MMS men i takt med att priserna för MMS minskar så kommer siffran att öka.

Vad spelar det för roll om Apple "bara kan koda in funktionerna"? Det ändrar fortfarande inte faktum att bristerna existerar. Det hjäper ju mig ingenting om jag som iPhone ägare vet att Apple kan tillåta filöverföring över bluetooth. Det gör mig ännu surare att veta att de medvetet stryper telefonen funktionalitet.
Att Apple kommer åtgärda det mesta är tveksamt eftersom Apple vill hålla deras kosumenter i shack över vad de kan och inte kan göra.

iPods kassa EQ var också mjukvarustyrd och många hoppades på att det skulle åtgärdas. Har Apple gjort det då? Nej

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Citerar aftonbladet, http://www.aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1107257,00.ht... =

" Motsvarande 3 500 kronor för den billigaste modellen plus ett 24-månaders abonnemang för motsvarande 420 kronor i månaden.
Totalt 13 580 kronor för två år.
Lagom till julhandeln beräknas telefonen komma till Sverige."

Priset är i usa dock...vad den kommer kosta i sverige får vi nog veta tids nog

Man är så jävla störd om man betalar det.

UIt är ju smidigt men en typ Nokia N95 lär ju vara bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Man är så jävla störd om man betalar det.

UIt är ju smidigt men en typ Nokia N95 lär ju vara bättre.

uppenbarligen är många störda i usa då

vad kostar 2 års abonumang i sverige om man ska ha obegränsat med data, alltså att du får surfa och maila hur mycket man vill?

inte för att svenska marknaden är lik amerikanska, men ändå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
uppenbarligen är många störda i usa då

vad kostar 2 års abonumang i sverige om man ska ha obegränsat med data, alltså att du får surfa och maila hur mycket man vill?

inte för att svenska marknaden är lik amerikanska, men ändå

Tre har ett tillägg till ditt abonnemang som kostar 199kr/mån där du får surfa obegränsat med 3.6mbit HSDPA. Abonnemanget i sig kostar från 69kr/mån. Så det är inte så dyrt egentligen. Har en kompis som använder det istället för vanligt bredband hemma.

I övrigt lägger jag mig inte i den här debatten...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem

Själv väntar jag tills Apple släpper iFåne för då är jag redo!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Tre har ett tillägg till ditt abonnemang som kostar 199kr/mån där du får surfa obegränsat med 3.6mbit HSDPA. Abonnemanget i sig kostar från 69kr/mån. Så det är inte så dyrt egentligen. Har en kompis som använder det istället för vanligt bredband hemma.

I övrigt lägger jag mig inte i den här debatten...

/hulle.

Sen har ju det billigaste iPhone-abonnemanget 450 fria minuter, 200 fria SMS, 5000 minuter på helger och kvällar. Om man ska ha allt det i sverige kostar det nog nästan mer än 60 dollar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Själv väntar jag tills Apple släpper iFåne för då är jag redo!

Som du sedan kan använda med din Sune ...