Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
tack
Äntligen någon som svarade ^^

inga probs!

Permalänk
Medlem

Hopp, när beställningen är färdig så dör givetvis mitt samtal.
60:- igenom mobilen :/
Vilket jävla skämt xD
Men snacka om att jag fick tjata på henne. Hade inge tur med att få någon fin present heller

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Hopp, när beställningen är färdig så dör givetvis mitt samtal.
60:- igenom mobilen :/
Vilket jävla skämt xD
Men snacka om att jag fick tjata på henne. Hade inge tur med att få någon fin present heller

Jag pratade med en kille, tog 3 minuter att förklara och beställa,
present däremot fick jag inte heller...

Permalänk
Medlem

3 minuter!!
tog fanimig 7 minuter att snacka förstånd med henne, sedan sitta tyst i 4 minuter medan hon snackar för sig själv medans hon fyller i uppgifter.
Precis då hon säger att de skulle ta si o så många arbets dagar så sa det klick
Men de förtjänar hon kanske, hopplös var hon xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
3 minuter!!
tog fanimig 7 minuter att snacka förstånd med henne, sedan sitta tyst i 4 minuter medan hon snackar för sig själv medans hon fyller i uppgifter.
Precis då hon säger att de skulle ta si o så många arbets dagar så sa det klick
Men de förtjänar hon kanske, hopplös var hon xD

Fick du ett bekräftelse?
Jag fick ett mail med mitt ärendenummer,
fick du inte det så är det inte säkert att hon skickar skivan...

Permalänk
Medlem

Jo, har ett mail i lådan. Så de blev precis ^^
Men jag klickar på en länk för att kolla vad som står.
Blir bara förvirrad, jag har ju ett konto. Jag loggar in.
Näe du har inte lagt till adress i profilen, men vafan de finns ju där. På alla ställen man kan skriva alltså :/
Dom skickar väl iallafall.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att installera XP ist. för Visa Business. Tyckte inte alls om Vista.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

men jaa det funkar...varför inte ?
skaffa nlite, leta genom datorn efter drivrutiner alt./+
ladda ner dom från deras hemsida, gör en egen xpcd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Hur fungerar det att installera XP ist. för Visa Business. Tyckte inte alls om Vista.

Utmärkt.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Xp fungerar hur bra som helst faktiskt, men jag föredrar faktiskt vista. Datorn är rappare på någe sätt. Sedan så får jag inte den jobbiga buggen.
Stänga locket och sedan vill den inte visa mer buggen
Den finns faktiskt inte i vista.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Xp fungerar hur bra som helst faktiskt, men jag föredrar faktiskt vista. Datorn är rappare på någe sätt. Sedan så får jag inte den jobbiga buggen.
Stänga locket och sedan vill den inte visa mer buggen
Den finns faktiskt inte i vista.

Upplever inga problem med det o jag har XP. Men det låter ju trevligt att Vista funkar fint med.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

idag fick jag mina skivor, en recovery och två med WIN XP, på svenska och på finska.... men de skickade XP PRO istället för HOME.
kommer säker skrika att det är fel nyckel... får väl ringa och be de om en nyckel til PRO oxå... hehe
skivorna var skickade från UNGERN!

MVH
Nortym

Permalänk
Medlem

Fick höra av min rumskompis att jag hade ett paket från england
Samma som du nortym, men om de blev Xp pro vetta tusan då jag är 26 mil från lägenheten xD
Att dom ger dig en xp pro nyckel tror jag inte mycket på, men man vet aldrig ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem utöver det vanliga då det gäller min nx9420.

Jag har en Lcd tv en samsung, som jag vill koppla in via vga, har gjort detta tidigare på min stationära dator så jag vet att det funkar.

Men kruxet är att varenda gång jag kopplar in vga kablen i tv och sen i datorn så dör datorn, den slocknar, och trycker jag på power on knappen händer det inte ens så mkt som noll.

Är det ngn som vet hur man kan åtgärda detta eller vad det handlar om?

Visa signatur

Gamen

Permalänk
Medlem

Hejsan alla

Jag skrev tidigare itråden här om att min usb kontakt gått sönder när jag drog ut min usb sticka till musen , så ja rinde till hp inga problem dom kommer att hämtar den och de stämde dom hämtade den , men sedan tog de lite tid så jag rinde dom och undrade vart den tagit vägen då sa dom att jag skulle betala för att jag brukat den med våld när jag dragit ut usb kontakten så att en lite plastbit följt med och de har gjort att moderkortet
pajat säger dom + att de stod att ac power adapter is to low for this computer innan dator slocknade , nu har jag mejlat in kvittot och dom ska göra en ny förfrågan om gratis garantireparation , ringde idag till KO som kommer att dra detta vidare till ARN om dom nekar Vilket strul för en dator som är 3 mån gammal

lång tråd men var tvungen att skriva av mig lite

Aldrig mer HP

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Är det bara min Nx9420 eller är det så att dom börjar låta mer med tiden?

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Kan vara ide att göra rent den från damm...
Min är lika tyst och läcker som då jag köpte den (runt då denna tråd skapades)

Suverän laptop måste tilläggas --- inge strul, bara kul! ---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fleem
Jag har ett problem utöver det vanliga då det gäller min nx9420.

Jag har en Lcd tv en samsung, som jag vill koppla in via vga, har gjort detta tidigare på min stationära dator så jag vet att det funkar.

Men kruxet är att varenda gång jag kopplar in vga kablen i tv och sen i datorn så dör datorn, den slocknar, och trycker jag på power on knappen händer det inte ens så mkt som noll.

Är det ngn som vet hur man kan åtgärda detta eller vad det handlar om?

Japp det vet jag, vi har samma problem på jobbet med HP-burkar som slocknar då man försöker koppla dom till en projektor. Dom orkar helt enkelt inte lämna så stark signal över VGA-porten som krävs. Det kan vara för att din vga-sladd är för lång eller liknande. Testa med en kort sladd.

Permalänk
Medlem

Min vga port fungerar bra kan jag säga, en samsung 19" skärm av någon sort
ploppar upp direkt. Har inte haft någe problem än
Men däremot så låter hårddisken lite mer än vanligt, typ som ett lite dovt ljud annars så är den lika härlig.

Jo, jag har fått en massa ljus insläpp på min skärm. Jag såg ingenting av det ibörjan medans ju så ser jag det klart o tydligt vid vissa hörn.
Och är det någon som vågat skruva isär sin älskling?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Om man har en "orginal" version av Vista måste man hålla på och mecka med n-lite eller funkar det då smärtfritt att installera.

Permalänk
Medlem

fungerar smärtfritt
Bara att sätta igång att installera edvul

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

"original" som köpt, OEM eller nerladdad???

är det en recovery skiva måste du inte, i andra fall aa e möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Min vga port fungerar bra kan jag säga, en samsung 19" skärm av någon sort
ploppar upp direkt. Har inte haft någe problem än
Men däremot så låter hårddisken lite mer än vanligt, typ som ett lite dovt ljud annars så är den lika härlig.

Jo, jag har fått en massa ljus insläpp på min skärm. Jag såg ingenting av det ibörjan medans ju så ser jag det klart o tydligt vid vissa hörn.
Och är det någon som vågat skruva isär sin älskling?

Japp och det gör alla andras också, men när man använder lite längre VGA-kablar så funkar det inte som det ska, eller om det eventuellt är vissa projektormodeller som kräver lite starkare signal.

Permalänk
Medlem

då ska jag testa skolans projektor sen ifall om det stämmer att vissa inte fungerar ^^
Annars så är det lite sniket :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Är de bara ja som har problem med brännaren?
DVD skivor går bra, men vanliga musikskivor fungerar inte alls, testat olika program o sånt, återställde den med skivorna, hjälpte inte heller.
Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

´Jag hade problem att bränna mp3 till vanlig audio i Nero, det blev ryckigt som f*n.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

heyzues och agh39, vilka skivor har ni provat med? För mig har alla bränningar lyckats utan problem. Jag använder mig av Fujifilm-skivor och bränner nästan enbart med CD Burner XP. (rekommenderas för övrigt)

Permalänk

Ær det någon førutom mig som inte kan installera de nya drivrutinerna till ati? Har v 7.3 som kom før installerade men de nya accepteras ej. Det står någonting typ i stillen finns att det ej finns kompatible hårdvara eller godkænnt operativsystem.
Tacksam før råd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pennywise013
Ær det någon førutom mig som inte kan installera de nya drivrutinerna till ati? Har v 7.3 som kom før installerade men de nya accepteras ej. Det står någonting typ i stillen finns att det ej finns kompatible hårdvara eller godkænnt operativsystem.
Tacksam før råd

HP har egna och ATIs egna fungerar inte, står på ATIs hemsida

Permalänk
Medlem

Modtool fixar problemet med ATI-drivrutinerna. http://www.driverheaven.net/modtool/