LaCie Ethernet 1TB vs WD World Edition II 1TB

Permalänk
Medlem

LaCie Ethernet 1TB vs WD World Edition II 1TB

LaCie Ethernet Disk Big Disk Gigabit 1TB (USB 2.0 / LAN)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=74761

Western Digital My Book World Edition II 1TB NAS
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332166&view=detailed

Vilken ska man välja utav dessa?
Vad har ni för erfarenheter av dem?

Klarar diskarna att anslutas till en router och samtidigt till en dator via USB?
Är de mycket slöa att arbeta med när man bara sitter på en 10/100 router?

Permalänk
Medlem

Hej!

My Book kan enbart anslutas via ethernet. Vad det gäller LaCie så tror jag den har samma begränsning, dock är jag osäker på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0x
Hej!

My Book kan enbart anslutas via ethernet. Vad det gäller LaCie så tror jag den har samma begränsning, dock är jag osäker på det.

LaCie kan anslutas via USB 2.0 eller LAN

Permalänk

Har läst att många klagar på LaCie:s hdd, har dock inte testat LaCie själv men har en WD My Book 500gb och är extremt nöjd med den än så länge, så jag rekommenderar WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilspawn
Har läst att många klagar på LaCie:s hdd, har dock inte testat LaCie själv men har en WD My Book 500gb och är extremt nöjd med den än så länge, så jag rekommenderar WD

Mesta gnällandet rörande LaCie är deras Porsche-diskar som
går rätt varma.
Min Seagate känns rätt varm också. Plast och utan fläkt är
inte optmalt.
LaCie d2-serien håller betydligt högre kvalité och har stränggjutet
skal.

Sen verkar en hel del ha problem med WD my book också i diverse forum.
Men ju fler som säljs desto fler som har problem, och det är oftast de som skriver.

Har själv en 3-år gammal LaCie big disk 1TB och en
LaCinema premiär och har inget att klaga på.

Permalänk
Medlem

MyBooken verkar markant tjockare och jag gissar på två diskar i den istället för en disk. LaCie verkar lite tunnare och jag gissar på 1 stor disk.

Jag skulle föredra 1 stor disk, dels tar det mer plats med en fet låda och är större risk att 1 pajar av 2.

Är själv ingen fan av LaCie direkt (företagsidén verkar vara att köpa upp billiga diskar från alla andra, stoppa i en ful låda och kränga iväg) men här kanske den verkar bra.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.