Permalänk
Medlem

Frågor och svar om Zepto Zenote 6224W

Jag tänkte vi kanske skulle skapa en tråd där vi som har 6224W kan komma med kommentarer och svara på frågor från de som funderar på att köpa en.

Jag fick min 6224W igår och det var flera dagar före planerad leverans så jag är minst sagt nöjd

Nu har jag inte precis hunnit med att testa så mycket, men jag återkommer lite med mer info och svara på frågor om jag kan

min spec är:

Zepto Znote 6224W - Power
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
Geforce 8600M GT/512MB
160GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
DVD-RW Dual Layer (passar 6X1x o. 2x15 )
6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
SE Tangentbord 6X14W - svart
MS Windows Vista Home Premium SE
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Inbyggt Bluetooth

Permalänk
Medlem

Fick också min igår, fick dock lite problem efter att jag installerat XP idag. Nu kan man inte skriva p, o, l och lite andra bokstäver i det området av tangentbordet. Istället får jag siffror. Funkade fint i vista men där fungerade inte alla program jag ville ha.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

En fråga till er som äger dessa, eller kanske mer utav en befallning. Testa någon Linux dist och rapportera hur det gick!

Permalänk

jag vill veta värmen och hur ni upplever batteritiden!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Bilder vill vi ju ha också.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Fick också min igår, fick dock lite problem efter att jag installerat XP idag. Nu kan man inte skriva p, o, l och lite andra bokstäver i det området av tangentbordet. Istället får jag siffror. Funkade fint i vista men där fungerade inte alla program jag ville ha.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

numlock

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
jag vill veta värmen och hur ni upplever batteritiden!

Jag skulle vilja säga att datorn blir ganska het efter ett par timmar, speciellt undersidan blir väldigt varm. Även där man vilar handlederna på när man skriver blir ganska varma, men inte så det är obehagligt eller så. Det är ju otroligt mycket kraft i ett litet packet så att det blir lite varmt kan jag förstå

Jag har bara 6 cells standardbatteri så batteritiden är ju inte direkt någon höjdare, men jag tänkte testa lite bättre nu under helgen hur mycket tid jag får ut. Då tänkte jag även testa lite spel och se hur varm den blir då.

Permalänk

Okej, ballt!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Nu vill jag ha en liten recension:D Kan ni med 6224W skriva lite om den?

MvH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Nu vill jag ha en liten recension:D Kan ni med 6224W skriva lite om den?

MvH

Jag beställde min idag (igår, beroende på hur man ser på det) så det kanske tar ett tag innan jag får den, men när jag har den så skriver jag gärna några rader.
BTW kan någon rekomendera en bra och billig trådlös accesspunkt?

Visa signatur

With no sacrifice, there can be no victory

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Fick också min igår, fick dock lite problem efter att jag installerat XP idag. Nu kan man inte skriva p, o, l och lite andra bokstäver i det området av tangentbordet. Istället får jag siffror. Funkade fint i vista men där fungerade inte alla program jag ville ha.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Hihi det är alltid lika roligt, jag gjorde också så någon gång när min laptop var ny.

Det är numlock. Du trycker oftast bort det genom Fn + någon knapp där det står numlock på.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Kan inte någon skriva lite nu då?:P var den lätt att instalera? funka XP på den? är den behändig att ta med dig? låter de mycket? Vill ha svar nu!

MvH Tobias!

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört lite under helgen på min älskade lilla 6224w

Jag är grymt nöjd med mitt köp, det enda strul jag haft är att många prg inte fungerar i Vista men det är ju Vistas fel hehe.

Jag har burken med mig varje dag till jobbet och den är liten och behandlig att släpa runt på och grymt snygg med sitt svarta hölje och de kollegor som jag visat den för är alla imponerade av både utseende, prestanda och pris

Det som är lite irriterande är att styrplattan saknar "gränser", den är inte nersänkt så man känner inte vart man är på den när man drar med fingret och ibland hamnar man bredvid hehe

Detta är min första laptop så jag vet inte hur tyst den är jämfört med andra, dock surrar fläkten inte så mycket så det stör och jag skulle väl tro att den kan ses som relativt tyst av sig.

Det kommer dröja ett tag innan jag kan testa lite mer krävande spel och se på vad datorn orkar med i spelväg.

Permalänk
Medlem

Går det klocka ner gpu/sänka volt? Blir väl 6224w i höst när den kommer med hdmi. Har inte tänkt spela utan enda kravet är vista och uppspelning av 720p. Räcker det med intels 3000X då tro? Det står ju i dess white papers att det stöder hd-uppspelning etc. Det är iofs knappt ingen prisskillnad på intels och nvidias - konstigt nog?

Batteritiden ökar ju markant med intels chip - men som sagt, vad finns det för möjligheter att spara ström med nvidias kort.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

This thread is worthless without pictures!

Nej, men seriöst funderar jag med på den här datorn (den vita varianten). Ser löjligt snygg ut på presskorten men vore kul med bilder på lite skavanker om det finns så och kanske några bara lite överlag hur den ser ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eik
This thread is worthless without pictures!

Nej, men seriöst funderar jag med på den här datorn (den vita varianten). Ser löjligt snygg ut på presskorten men vore kul med bilder på lite skavanker om det finns så och kanske några bara lite överlag hur den ser ut.

http://forums.notebookreview.com/showthread.php?t=134549&page...

Där har du lite skavanker. ;P

Permalänk

hela datorn känns ju bugdetkvalite...

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
http://forums.notebookreview.com/showthread.php?t=134549&page...

Där har du lite skavanker. ;P

Redan läst om dom. Skärm grejen har flera laptops problem med. En fråga är ju dock om Zepto åtgärdar problemet om man får det på sitt ex då det borde vara något litet byggfel.

Fläktarna säger många olika om men det är klart det nog låter lite med dom komponenterna i en liten dator så det hade jag tänkt leva med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
hela datorn känns ju bugdetkvalite...

Du verkar onekligen bara klaga i alla zeptotrådar, trots att ditt eget inköp inte verkar fungera så väldigt bra heller om man kollar i en annan tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Fick också min igår, fick dock lite problem efter att jag installerat XP idag. Nu kan man inte skriva p, o, l och lite andra bokstäver i det området av tangentbordet. Istället får jag siffror. Funkade fint i vista men där fungerade inte alla program jag ville ha.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Har samma dator... det "NumLK" längst upp i höger som är i tryckt

Visa signatur

| intel i5 | 4GB | Radeon 4890 1GB | 1.5TB | Win7 Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

Försöker hitta uppgifter på viktskillnader mellan 3000X respektive alternativet med nvidia. Någon som vet?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Tjo! nu har jag fått min 6224W, den snyggaste dator jag någonsin sett! Helt enastående! Jag är redan kär i den! Hela Datorn är stabil och solid så det bara stinker om det, det lyser kvalité om den! Har XP på de nu, instalationen gick klockrent! Inga problem någonstans, överaskad på hur väl den fungerar eftersom många klagat på drivisarna från zepto. men inga problem här inte! VGA, Wireless och audio drivisarna drog jag ner,d e andra tog jag från cd:n och det bara funkar helt enkelt!

Ska snart köra lite 3dmark 06, men faöst måste NOD32 uppdatera sig (tar år!!! gammal version i o för sej) Men sedan kommer resultaten för 6224W med xp körandes, 2 GB ram (ps5300) 2.0 ghz och 120 GB 7200 rmp (vet det låter konstigt men det var vad det stod på mitt kvitto som kom med paketet).

Men tills dess, VILKEN DATOR!!!!!! helt sjukt grym är den!

MvH Tobias

PS: bilder kommer kanske upp idag

Permalänk
Medlem

Hur kommer man in i BIOS på denna dator?

Permalänk
Medlem

LeifSandvik: F2 när ZEPTO kommer upp.

En annan fråga. DVDn är det en - eller + ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en 6224W och jag undrar om det krånglar mycket när man ska instalera OS själv, fungerar drivrutinerna som följer med och är det något särskilt man ska tänka på när man instalerar OS själv?

Jag har redan en Vista skiva och det känns onödigt att lägga ut 1000kr på en till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrburm
Jag funderar på att köpa en 6224W och jag undrar om det krånglar mycket när man ska instalera OS själv, fungerar drivrutinerna som följer med och är det något särskilt man ska tänka på när man instalerar OS själv?

Jag har redan en Vista skiva och det känns onödigt att lägga ut 1000kr på en till.

har installerat både xp och vista på min 6224, gick helt smärtfritt. Dock tankade jag ner de flesta drivrutinerna från zeptos ftp för att få de senaste och grafikdrivrutinerna från laptopvideo2go. Det ända som var lite jobbigt var att touchpadden inte fungerade under xp installationen, utan man fick tabba sig fram, men den började fungera av sig självt när installationen var klar.

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Jag installade XP utan problem.
Använde drivrutinerna från CDn man fick med.
Lite jobbigt att installera varje sak var för sig men gick ganska snabbt.

Jag råkade trycka på knappen så att touchpadden inaktiverades.
Blev lite rädd när den helt plötsligt slutade fungerade

Inget speciellt att tänka på. Ställ in att boota från DVD/CD i bios (F2 i uppstarten när ZEPTO kommer upp). I med skivan och sen är det bara att köra !

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen på denna? Glansig? Bra färger?

Vad har den för utgångar, ljud och bildmässigt? DVI, SPDIF etc?
När exakt kommer den med HDMI?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av denna modell!
Men vad skiljer den dvd-brännaren som sitter standard i konfigurationen mot den som är "slot-in" ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Att man skjuter in DVD/CD:n istället för att man trycker ut en "mun" som man brukar som man lägger den på.