Samsung U600, hur är den?

Permalänk
Medlem

Du kan inte byta ut den oranga färgen. Du kan dock som sagt byte till ett vitt färgtema (har inte telefonen här så vet inte exakt var det ligger). Smileys finns, när du skriver ett sms går du på typ Meny -> Infoga -> Smileys (Emotion icons, eller vad det nu heter).

Visa signatur
Permalänk

Smileys finns inbyggda men det är bara med tecken, inte "gula gubben". Inte livsviktigt men nog så irriterande.

Ska leta lite efter vitt färgtema. Pratade med samsung och teman är under utveckling och kommer finnas på deras hemsida, när vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

För mig blir det iaf "gula gubbar", både vid avgående och inkommande sms. Ska kika lite mer ikväll.

Angående teman så är jag väldigt skeptisk till att det kommer, eftersom telefonen inte har stöd för det i nuläget. I så fall kommer det att kräva en firmware-uppgradering.
Men jag tycker att det svarta temat är riktigt snyggt, så mig stör det inte det minsta.

Visa signatur
Permalänk

Men har du U700 el U600? Önskar jag också fick gubbar i telefonen...

Permalänk
Medlem

Går det inte att ladda ner nya tema?? Som den bakgrunden med slottet eller kyrka eller vad det nu är??? Vill ha en annan som ändrar sig efter tid på dygnet och mottagning....

Permalänk
Medlem

Jag fick äntligen min svarta U600 igår, och måste säga att den är betydligt skönare än den blåa jag av misstag fick först. Den blåa var gjord av helt slät (och enligt mig hal) plast, medan den svarta är mer "skrövlig" och gummiaktig, precis som den svarta D900. Dessutom sååå mycket läckrare till utseendet..

Dock har även denna problem med glappande slider, det är lite luft när telefonen är stängd. Det är ganska kasst att Samsung inte har bättre kvalitetskontroll, åtminståne när det gäller deras flaggskepp.

hanna7810: När du skriver ett nytt meddelande, och går in i Options -> Insert (4) och Emoticons (2), får du inte upp en tabell med en massa smileys? Grafiska gula 'gubbar', altså?

Visa signatur
Permalänk

Nej, jag får bara upp tecknen för de gula gubbarna. konstigt att det skiljer från 600 till 700. En sån funktion borde man inte ta bort.

Permalänk
Medlem

Ah, ledsen, såg inte att du hade en U700.. Men det verkar vara en hel del skillnader mellan dom, fördelar och nackdelar med båda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen som provat batteri från den andra modellen?

Permalänk
Medlem

måste bara få höra, är sugen att köpa u600an och vill helst ha den svarta versionen, har den kommit än, och om den nu inte kommit, när kommer den? såg även ett annat batteri till den, dock inte orginal, som ska vara större, har någon testat det batteriet?

Permalänk
Medlem

Kan ni bläddra mellan låtar, bilder osv som ligger på ett minneskort? Låtarna spelas ej upp i mp3spelaren. När man lyssnar på en låt så börjar inte nästa att spela efteråt detta är väldigt irriterande, någon som har en lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Ingen som provat batteri från den andra modellen?

Jo, om du kollat lite i tråden så.

"andra modellen" har samma batteri, så det är
inga konstigheter. Högre mAh ger längre drifttid.

Fungerar mycket bra:
http://cgi.ebay.co.uk/SAMSUNG-X820-U600-BATTERY-1000mAh-Li-io...

Permalänk
Medlem

Kan nu efter någon veckas användande konstatera att min nästa telefon _inte_ kommer att ha touchknappar. Har råkat ringt upp det senaste ringda nummer en gång för mycket nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duzii
Kan ni bläddra mellan låtar, bilder osv som ligger på ett minneskort? Låtarna spelas ej upp i mp3spelaren. När man lyssnar på en låt så börjar inte nästa att spela efteråt detta är väldigt irriterande, någon som har en lösning på detta?

Du måste göra en spelningslista.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Hej, jag har nu haft min u600 i några dagar och de är en skön mobil med sina svagheter som alla andra mobiler också har. Stör mig extra på C knappen som man konstant råkar komma åt så man åker tillbaks hela tiden (är höger hänt o tummen nuddar den konstant), och även att internet/wap knappen inte går att ändra... vill som inte ansluta till internet av misstag helatiden... men somsagt. mke är nog en vane sak som de skrevs. jag har haft ericsson / sony ericsson i bra mga år så allt blir som nytt. men jag stör mig också på att man inte kan ha vibratorn på sms tex.

Så till min fråga, vart kan man hitta uppdateringar till mobilen? firmware osv? har vart inne på samsungs hem sida men allt dom erbjuder är manualer och pc studio.

Permalänk
Medlem

Det sämsta med alla Samsung-mobiler, inklusive U600, är "genidraget" att använda volymknapparna vid sidan om till att ändra KNAPPVOLYMEN. Hur ofta vill man ändra den?

Detta har klagats på i princip sedan sidoknapparna först introducerades, användare vill kunna ändra ringvolymen med volymknapparna, men någon einstein sitter där på Samsung och vägrar acceptera att _ingen_ bryr sig om den jäkla knappvolymen... Så ledsamt.

Telefonen stödjer inte profiler, så ett snabbt sätt att kunna ändra ringvolymen från huvudskärmen skulle förbättra användarvänligheten ordentligt.

Edit: Några buggar/features som stör mig;

När man ställer telefonen i tyst läge genom att hålla nere #-tangenten, och sedan går tillbaka på samma sätt, så återställs ringtypen till bara ljudsignal, även fast jag innan hade den inställd på att vibrera och låta. Detta händer dock inte varje gång, ungeför varannan. Ruggigt irriterande.

Om man avaktiverar ett inställt larm, så nollställs alla inställningar för den, så som tiden, alarm-signalen, snooze-inställningar.. Riktigt kasst.

Gillar möjligheten att visa kalendern på standby-skärmen, men det fungerar bara om man använder de medföljande bakgrundsbilderna. Vem kar kommit på denna geniala spärr? Det fungerade fint på min gamla D900.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men ingen som vet vart man kan uppdatera sin u600 ?

Permalänk
Medlem

Hej, jag har hört att om man använder ett annat batteri till Samsung så kan mobilen explodera?

och min andra viktiga fråga är: ni som köpt den här X820 batteriet hur funkar den? hur länge håller mobilen mer än det originala batteriet? , hur länge ska man ladda det nya batteriet?

tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik_3
Hej, jag har hört att om man använder ett annat batteri till Samsung så kan mobilen explodera?

och min andra viktiga fråga är: ni som köpt den här X820 batteriet hur funkar den? hur länge håller mobilen mer än det originala batteriet? , hur länge ska man ladda det nya batteriet?

tack.

Explodera? Du menar att telefonen känner av att det är pirat och självförstörs efter fem sekunder?.

Batteriet är samma modell som används av flera modeller.
Om batteriet har högre mAh blir driftstiden längre, volten är samma.
Fulladdas på ett par timmar max.

Permalänk
Medlem

jag köpte det, men råkade klicka på andra länkar där och köpte en för lite dyrare, spelar det någon roll?

Brand New BATTERY For SAMSUNG SGH U600/X820 1000 mAh
den köpte jag, hur länge håller det här batteriet då? dagar/veckor? gemfört med den originala?

och hur länge ska man ladda?

Permalänk

Har också funderingar på en U600, har dock inte bestämt mig än.
Alla tips i den här tråden är i alla fall en god hjälp! har alltid kört med samsung, så batteritiden ser inte jag som ett stort problem.

Om man vill lösa "problemet" med knappljudsjustering på sidan, kan man helt enkelt stänga av knappljudet!

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llywellyne
Om man vill lösa "problemet" med knappljudsjustering på sidan, kan man helt enkelt stänga av knappljudet!

Det löser ingenting, volymknapparna justerar fortfarande bara "key volume", även fast inget ljud kommer att höras oavsett volym.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en fråga till alla er u600 ägare, köpte min för nästan en vecka sen, och i början märkte jag inte av det här glappet som ni snackar om. är det normalt att det blir ett glapp, eller är det bara på vissa av dom? min glappar bara nån millimeter, så det är dumt att klaga, men man blir irriterad på det om man håller i den(enligt mig iallafall)

Annars måste jag säga att den är riktigt skön mobil, känns inte i fickan, och har inte ringt upp nån, kör med knapplås

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det löser ingenting, volymknapparna justerar fortfarande bara "key volume", även fast inget ljud kommer att höras oavsett volym.

knapparna justerar den volym som "används" dvs om du har mediaspelaren på så är det den volymen. Om du pratar med nån så är det "talvolymen" osv..
Förstår inte vart du vill komma?

Permalänk
Medlem

Hejsan. Tänkte bara tillägga ännu en fördel med u600. När man åker utomlands så kommer det ett nytt "slott" som bakgrund när man kommer in i ett nytt land. Märkte det när jag var i tyskland och danmark i helgen.... Coolt dsom fan...

Permalänk
Medlem

jag undrar en sak, när man skriver sms, jag gillar o skriva snabbt o sedan rätt till alla fel med T9, måste man radera de ordet man har skrivit bara för o ändra de. för jag tänkte med ericsson tex så bakar man bara så markeras de ordet så kan man trycka upp o ner för o ändra de ordet...

någon som vet ?

Permalänk
Medlem

dayu: Om du flyttar markören till början av ordet du vill rätta till, så kommer listan upp igen efter typ 2 sekunder.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lavvisk
knapparna justerar den volym som "används" dvs om du har mediaspelaren på så är det den volymen. Om du pratar med nån så är det "talvolymen" osv..
Förstår inte vart du vill komma?

Ja, knapparna justerar den volym som 'används', men oftast 'används' just ingenting, och då justerar knapparna knappvolymen. Hur ofta, och när i hela friden vill man ändra den? Det vore ju så mycket mer användbart att kunna påverka ringvolymen, dvs volymen på ringsignalen vid inkommande samtal.

På jobbet vill jag t.ex. inte stänga av ringvolymen helt, utan bara sänga den. Istället för att kunna göra det med volymknapparna så måste jag gräva i inställningarna. Inte direkt genomtänkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phase
dayu: Om du flyttar markören till början av ordet du vill rätta till, så kommer listan upp igen efter typ 2 sekunder.

aaaaaah härligt, då vet jag de. tack så mke

Permalänk
Medlem

Är det någon som har 3.5mm adapter för att använda sina egna lurar? Blev ljudet bättre? Någon som vet vart man kan köpa de förutom eBay?