Permalänk
Medlem

Bilder till botten av en div

Jag har två bilder som ska stå över varandra i botten av en div. Men jag lyckas inte få till det. htmlen se ut så här:
<div id="left">
<div id="left_menu">
<ul>
<li>länk</li>
<li>länk</li>
</ul>
</div>

<div id="left_contioner">
<p> <<sponsorer>> </p>
<p>
bild 1
bild 2
</p>
</div>
</div>

Och cssen ser ut så här:
#left {
float: left;
width: 190px;
padding: 0px;
}

#left_contioner {
margin-top:100%;
text-align:center;
color:#fff;
}

/*** LEFT MENU ***/
#left_menu {
margin-top: -3px;
padding: 0px;
list-style: none;
width: 190px;
background: url(../images/gif/bg_left_meny.gif) repeat;
}

#left_menu li {
list-style: none;
text-align: center;
margin: 8px;
}

#left_menu ul {
margin: 0px;
padding: 10px;
line-height: 90%;
}

Med margin-top:100%; i #left_contioner. Hamnar bilderna längst ner. Förutom att den sista bilden trycker ner hela sidan lika mycke som den är hög. Och om sidan skulle bli väldigt lång så stannar bilderna kvar någon stans i mitten.

Så jag bytte ut margin-top:100%; i #left_contioner till position: absolute; bottom 0;. Och la till position: relative i #left. Men då hamnar bilderna över menyn. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Någon snäll person här som kan hjälpa mig? Och förklara hur jag ska göra.

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem

Du vill alltså att bilderna alltid ska ligga längst ner på sidan oavsett hur mycket innehåll det finns på den?

Permalänk
Medlem

Skapa en till div som är position: absolute; och har bottom: 0px; så bprde det väll funka att lägga bilder i den?... jag är usel på sånt här och kan ha fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garret
Du vill alltså att bilderna alltid ska ligga längst ner på sidan oavsett hur mycket innehåll det finns på den?

Ja det är precis så som jag vill ha det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonsas
Skapa en till div som är position: absolute; och har bottom: 0px; så bprde det väll funka att lägga bilder i den?... jag är usel på sånt här och kan ha fel

Jag skrev i mitt inlägg att jag hadde testat det. Men att det ej funkade så bra. Men tack ändå.

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem