Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Efter ha läst den här tråden undrar jag om apple vill få fler att börja använda mac eller skrämma iväg dem?

Nya Safari betan är ju snabbare än IE och visar sidorna rätt utan fulhack. Så visst vill de locka till sig fler kunder. Sen har man Safari i sin iPhone vill man ha den i sin dator.

Jag har hårdtestat den nya betan och den är grymt stabil. Sidor som IE har problem med fixar Safari. Plus Safari kan hantera CSS som den skall. Underbart!

Permalänk
Medlem

Synd bara att den saknar en vettig mouse gesture lösning. Annars skulle jag kör den förmodligen.
Nu släpps Opera 9.5 snart i veckorna och den verkar ha många bra prestanda lösningar.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Avstängd

Jag tror snarare att det är som så att Apple vill visa att de kan lösa saker snabbt. Det är ju en av deras stora akilleshälar och de har även anställt flera personer för support/problem med deras mjukvaror. Ska man vara lite negativ så skulle det mycket väl kunna vara så att Apple släppte en "beta" som var så dålig att den knappt ens skulle kunna få kallas för tidig alpha och sedan ha färdiga och interntestade uppdateringar redo att pytsas ut inom loppet av några dagar - bara för att visa att de är duktiga. Rena spekulationer men det skulle inte förvåna mig alls om det vore så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tror snarare att det är som så att Apple vill visa att de kan lösa saker snabbt. Det är ju en av deras stora akilleshälar och de har även anställt flera personer för support/problem med deras mjukvaror. Ska man vara lite negativ så skulle det mycket väl kunna vara så att Apple släppte en "beta" som var så dålig att den knappt ens skulle kunna få kallas för tidig alpha och sedan ha färdiga och interntestade uppdateringar redo att pytsas ut inom loppet av några dagar - bara för att visa att de är duktiga. Rena spekulationer men det skulle inte förvåna mig alls om det vore så.

Den stora anledningen till Safari på PC heter iPhone.
Skall du bygga lösningar till iPhone måste du har Safari. Då det fortfarande finns de som utvecklar för webben i windowsmiljö så var det ett måste.

Permalänk
Medlem

Använder safari just nu och tycker att det fungerar skit bra men vet någon om man kan stänga cleartype?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Ny version ute för Safari till Windows.. 3.0.3.

Permalänk
Medlem

safari..

Jag testade idag en stund att surfa runt, jag blev mäkta imponerad av hastigheten och användargränssnitt / design. Diggar mac-stuff för de gör det stilrent.

DOCK, så funkade inte att skriva ett vanligt forumsinlägg, kanske var just för det forumet, men det är ett av de större svenska forumen som borde vara rätt kompatibelt med de mesta browsers.

Sen så var det några javascript-fel hit o dit med ikryssade rutor på nån sajt som gjorde att det ballade ur mm..

Kan bara snubbarna bakom Safari fixa alla buggar som dessa så ska jag langa både IE7 och Firefox i Recycle Bin sen!

Permalänk
Medlem

Jävligt skön webläsare om man bortser från diverse småsaker, tillexempel fungerar det inte för mig att backa och gå frammåt med musknapparna. Det irriterar mig enormt, kan heller inte trycka ner scrollen och dra. Utan dessa funktioner, hejdå(tillsvidare) Safari!

Permalänk
Medlem

För mig fungerar backa och framåt med musknapparna. Men att man inte kan trycka ner scrollen och dra är väldigt irriterande. Stör mig också på cleartype texten...
Grymt snabb i övrigt. Blir nog ett givet val inom en kort framtid.

Permalänk

Vart ställer man in hur mycket den skall Scrolla?

Permalänk

Har också problem med scrollen, det går för långsamt och det går inte att klicka ner scrollen för att glida runt på en sida som man vill. Annars funkar väl Safari rätt bra nu, till skillnad från när den var beta då den var helt värdelös, kraschade för ingenting, och sidorna visades helt knas. Jag gillar vanligtvis kantutjämning till teckensnitten också, men Safaris blir lite för mycket på min TFT-skärm i alla fall, så jag ställde in det till "CRT" i stället. Fortfarande kantutjämning, men den känns mer lagom.

Tycker också att webläsaren är snabb och skön att använda, och framför allt bra gränssnitt, men fasen vad webläsaren slukar RAM. Det är nog den värsta någonsin, då den lätt kan komma upp i 400-600 MB RAM för min del. En del kvar att fixa som sagt. Känns som att Firefox kommer att hänga med i fortsättningen för min del.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Jag vet att denna tråd är gammal men jag måste bara nämna att Safari webläsaren till Windows fungerar riktigt bra, men nu blev man ju mer sugen på mac som vanligt då.

Är denna version av Safari den som finns i mac:en eller är det mycket som saknas?

Permalänk

Nån som gillar version Safari 3.1.2 som nu finns ute då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som gillar version Safari 3.1.2 som nu finns ute då?

Pröva?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

När släpptes Safari 3.1.2?
Jag kör den versionen nu och jag tror jag kört den några dagar...