Permalänk
Medlem

Corsair 450w

Ok, nu vet jag inte om det är en gammal nyhet, men jag såg på komplett idag att dem har Corsair 450w nätagg!
Ja nu blev du allt förvånad va?
Den har tydligen 1 mindre pci-e kontakt och 2 fler Sata kontakter än 520w versionen.
Skiljer 146kr och det är ju knappt nånting
Vet någon hur bra den står sig emot 520w versionen, hur mycket den pallar osv?

Permalänk
Medlem

Shit, mitt budskap har nått EN nätaggs tillverkare!
Fler högkvalitativa 300-400w nätagg!

Borde vara i samma klass som de andra aggen om det kostar så pass mkt.
Ska se om jag kan hitta en recension.

Permalänk
Medlem

En recension av Corsair VX450W http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=125

Bra att corsair vågar att gå mot strömmen och inte släppa ett 1000 /1500Watt
aggregat , utan ett mera "normalt" agg istället.

Det är ju inte alla som använder dubbla/quad GeForce 8800 Ultra osv.

Priset på agget på komplett är satt till 849 kr och det är för högt tycker jag
i recentionen anges "All in a package that should retail for $85 or under"
vilket blir ungefär 85*6,8=578 kr. Sen skiljer sig ju momsen mellan olika länder,
men ändå känns det som priset är för högt.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk

Fy fan vad glad jag blir http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338686

(Nu fattas det en liten prissänkning bara så köper jag det med det samma).

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Fy fan vad glad jag blir http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338686

(Nu fattas det en liten prissänkning bara så köper jag det med det samma).

Mja runt 700kr exkl frakt MAX.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Mja runt 700kr exkl frakt MAX.

Det skulle vara ett helt okej pris En annan sak jag undrar över är om det är ATX 2,0? jag hoppas verkligen att det är det, är det någon här som vet? jag har inte lyckats att hitta någonting om formfaktorn.

Edit: Känns det inte lite onödigt att dom också ger ut en 550W version utav denna VX serie? jag hade mycket häldre sett typ 350W. jag undrar varför dom gör något sådant, och vad är det då för skillnad mellan HX 520W och VX 550W? Vem vet, dom tjänar säkert mer stålar på att ge ut ett till nätaggregat i mellansegmentsklassen än att ge ut ett som är lite mer budget.

Och föresten, det här blev min första övervakade tråd på Sweclockers

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Skillnaden set ut att vara i att VX saknar modulära kablar

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det skulle vara ett helt okej pris En annan sak jag undrar över är om det är ATX 2,0? jag hoppas verkligen att det är det, är det någon här som vet? jag har inte lyckats att hitta någonting om formfaktorn.

Edit: Känns det inte lite onödigt att dom också ger ut en 550W version utav denna VX serie? jag hade mycket häldre sett typ 350W. jag undrar varför dom gör något sådant, och vad är det då för skillnad mellan HX 520W och VX 550W? Vem vet, dom tjänar säkert mer stålar på att ge ut ett till nätaggregat i mellansegmentsklassen än att ge ut ett som är lite mer budget.

Och föresten, det här blev min första övervakade tråd på Sweclockers

MVH laggarbacken

Ja det här agget i 350w hadde varit perfekt, hadde köpt det på stört!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det skulle vara ett helt okej pris En annan sak jag undrar över är om det är ATX 2,0? jag hoppas verkligen att det är det, är det någon här som vet? jag har inte lyckats att hitta någonting om formfaktorn.

Edit: Känns det inte lite onödigt att dom också ger ut en 550W version utav denna VX serie? jag hade mycket häldre sett typ 350W. jag undrar varför dom gör något sådant, och vad är det då för skillnad mellan HX 520W och VX 550W? Vem vet, dom tjänar säkert mer stålar på att ge ut ett till nätaggregat i mellansegmentsklassen än att ge ut ett som är lite mer budget.

Och föresten, det här blev min första övervakade tråd på Sweclockers

MVH laggarbacken

Känner mig hedrad ;D

Skillnaden (jag ser) är att HX är modulära.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Fast jag ska ha 520w eller mer.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Den finns för 655:- på www.shg.biz

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2097957

Verkar vara ett bra ett steg i rätt rikning.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Den finns för 655:- på www.shg.biz

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2097957

Verkar vara ett bra ett steg i rätt rikning.

Jepp, för 655kr så är det ett bra val, synd att jag inte visste det häromdagen när jag beställde från Shg, så att jag kunde fått med ett aggregat i beställningen (har ett 520HX och är grymt nöjd och tänkte byta i min andradator också, men behöver inte mer än 450W, skulle passa som hand i handske)

33A eller 396W på 12V räcker till ett rätt häftigt system. (520HX ligger på 40A och 550VX på 41A)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Shit, mitt budskap har nått EN nätaggs tillverkare!
Fler högkvalitativa 300-400w nätagg!

Borde vara i samma klass som de andra aggen om det kostar så pass mkt.
Ska se om jag kan hitta en recension.

Förutom FSP och Seasonic då, vilket är det som är intressant, de flesta bra märkesaggen på den svenska marknaden är producerade av dessa två. Agget blir inte bättre för att corsair marknadsför och designar det.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Förutom FSP och Seasonic då, vilket är det som är intressant, de flesta bra märkesaggen på den svenska marknaden är producerade av dessa två. Agget blir inte bättre för att corsair marknadsför och designar det.

Nja, det tillverkas av Seasonic, men har tystare fläkt (om de kör samma som på HX. SPCR rankar ju Corsair som tystre än systeragget från Seasonic).

Men det är alltid trevligt om det kommer fler bra agg. till bra pris i 400-450W segmentet, då det i de flesta fall räcker bra till en "normaldator".

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Nja, det tillverkas av Seasonic, men har tystare fläkt

Corsair 450w har samma fläkt som de nya Seasonic II, och den fläkten har fått en del kritik på silentpcreview.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Fy fan vad glad jag blir http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338686

(Nu fattas det en liten prissänkning bara så köper jag det med det samma).

du har missat en del verkar d som XD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111532

samma pris :S wtf komplett e fan dyrt ställe o handla på xD

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
du har missat en del verkar d som XD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111532

samma pris :S wtf komplett e fan dyrt ställe o handla på xD

Mmm... det har du rätt i. http://prisjakt.se/produkt.php?p=206314 Som sagt måste det gå ner lite i pris för att vara värt att köpa. Men det skulle vara kul med en recension bara på corsair aggen, VX VS HX. Om det blir ett nytt nätaggregatstest här på swec skulle det vara passande. Corsair är ju de enda intressanta nätaggregaten just nu (rätta mig om jag har fel, men jag kommer hävda att jag inte har det ).

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Kan dom inte få in VX550watt snart nånstans, vill ju vara miljövänlig och samtidigt ha nog med power till dual gpu

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Priset på shg.biz är ju rätt okay. Priset på komplett känns helt värdelöst, då det bara skiljer 150kr för mer kräm och modulära kablar. Nätagget känns hyfsat intressant för mig då mitt north-q blir väldigt varmt under belastning sen jag bytte ut fläkten i det.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SevenFour
Corsair 450w har samma fläkt som de nya Seasonic II, och den fläkten har fått en del kritik på silentpcreview.com.

Är du säker på det? Enligt JonnyGuru, så är det en ADDA-fläkt snarlik den som används i HX-aggregatet, men med lägre varvtal som används till VX-modellen (och som är ännu tystare än HX-modellens fläkt).

http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=125&page_num=3

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Priset på shg.biz är ju rätt okay. Priset på komplett känns helt värdelöst, då det bara skiljer 150kr för mer kräm och modulära kablar. Nätagget känns hyfsat intressant för mig då mitt north-q blir väldigt varmt under belastning sen jag bytte ut fläkten i det.

Som sagt priset hoss komplett lämnar en del att önska, men vi får hoppas att det blir bättre när fler butiker tar in det i sortimentet. Just nu är det bara två butiker som har det (plus shg.biz) http://prisjakt.se/produkt.php?p=206314 Men prisjakt ska man kanske inte lita fullt ut på.

Är det någon annan som sett fler recensioner? eller sett VX 550W i svensk butik?

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Kan dom inte få in VX550watt snart nånstans, vill ju vara miljövänlig och samtidigt ha nog med power till dual gpu

Måste du ha modulära kablar eller? Annars finns ju Seasonic Energy+ 550.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Är du säker på det? Enligt JonnyGuru, så är det en ADDA-fläkt snarlik den som används i HX-aggregatet, men med lägre varvtal som används till VX-modellen (och som är ännu tystare än HX-modellens fläkt).

http://www.jonnyguru.com/review_details.php?id=125&page_num=3

Jag kan bara återge det jag läser och har ingen praktisk erfarenhet av hur mycket dessa nätaggregat låter. Alla dessa har ADDA-fläktar. HX har HB-modellen, VX och Seasonic II har MB och Seasonic (I) har LB. Sedan så verkar både last och fläktkontroll påverka hur mycket ljud de avger, utöver vilken fläkt som används.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Måste du ha modulära kablar eller? Annars finns ju Seasonic Energy+ 550.

Absolut inte. Det jag gärna vill ha är två PCI-E linor. Det var ett dyrt aggregat, ska fundera på saken ^^

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Silentpcreview ger detta nätaggregatet ett mycket bra betyg:
Corsair VX450W: Quiet Value PSU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SevenFour
Silentpcreview ger detta nätaggregatet ett mycket bra betyg:
Corsair VX450W: Quiet Value PSU

ahh äntligen, ska läsa igenom den senare idag.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jag reklamerade ett tjutande antec-agg (smartpowermodellen man fick med sonata ii) hos komplett och fick ett sånthär i retur.

Skall bli intressant att testa det (här på sweclockers) äckligt hypade märket corsair..

Uppdatering:
Fungerar som väntat - hyffsat tyst och av allt att döma stabilt, men jag kan verkligen inte förstå vad som utmärker det mot ett motsvarande agg från exempelvis FSP för 200-300 kronor mindre. Den svarta färgen?
Det råder ingen tvekan om att dethär är ett kvalitativt nätaggregat, men den enda direkta fördelen jag ser mot konkurrenter är ärligt talat garantin.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

ni som har en vx450. Hur varmt blir det ungefär?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Jag reklamerade ett tjutande antec-agg (smartpowermodellen man fick med sonata ii) hos komplett och fick ett sånthär i retur.

Skall bli intressant att testa det (här på sweclockers) äckligt hypade märket corsair..

Uppdatering:
Fungerar som väntat - hyffsat tyst och av allt att döma stabilt, men jag kan verkligen inte förstå vad som utmärker det mot ett motsvarande agg från exempelvis FSP för 200-300 kronor mindre. Den svarta färgen?
Det råder ingen tvekan om att dethär är ett kvalitativt nätaggregat, men den enda direkta fördelen jag ser mot konkurrenter är ärligt talat garantin.

Garantin och tystnaden. FSP är inga dåliga agg, de är utan bling-bling och därför prissatta som de är.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Jag reklamerade ett tjutande antec-agg (smartpowermodellen man fick med sonata ii) hos komplett och fick ett sånthär i retur.

Skall bli intressant att testa det (här på sweclockers) äckligt hypade märket corsair..

Uppdatering:
Fungerar som väntat - hyffsat tyst och av allt att döma stabilt, men jag kan verkligen inte förstå vad som utmärker det mot ett motsvarande agg från exempelvis FSP för 200-300 kronor mindre. Den svarta färgen?
Det råder ingen tvekan om att dethär är ett kvalitativt nätaggregat, men den enda direkta fördelen jag ser mot konkurrenter är ärligt talat garantin.

ptja det som utmärker är väl att du kan lasta ca 50A på en 12v rail som är på 18A, pga deras finurliga system där railsen avlastar varann vid överload, detta är på 620w modellen, men jag antar att det gäller deras andra agg

Sen att corsair är hypat, visst är det så, deras minnen har ju alltid gjort skäl för hypen och vad jag har läst så gör aggen det oxå..
har själv beställt ett HX620 nyss