Permalänk

Vilken skall jag välja?!?

Tjenare alla!

Jag står inför det svåra valet att välja dator.
Jag har bestämt mig för att köpa en 12 " alt. en 14".
De två datorner jag nu står och väger mellan är HP Pavilion TX1250 eller Acer TravelMate 6291.

Acer:n = Bättre processor, Billigare

Hp:n = Fjärrkontroll, Skärmfunktionen, Bättre grafikkort, Extra batteri ingår (drar ström som fan), blir varm

Jag bör lägga till att jag inte har något direkt behov av snabbthet och styra utan skall ha datorn till studier och musik/film. Inget direkt annat mer. Sen att jag är SJUK sugen på att ha en dator med sådan touchscreen/vändbarskärm som hp:n har.

Så jag undrar om alla Ni snälla läsare kan skriva ner dålig kritik om någon av dem. Ifall ni haft någon och vet vad som slitts snabbt eller vad ni är missnöjda med hittar ni någon annan 12" eller 14" bärbardator för 8 000 kr till 10 000 kr, skriv gärna ner det med.

Tack på förhand!
Martin

Permalänk
Medlem

jag hade kört på HP.n
Acer har inte fått bra omdöme, deras datorer är kända för att paja och sen så tror jag de har kass support.

Permalänk
Medlem

På vilka punkter har Acer dåligt omdöme?
Jag är också sugen på 6291 fast utöka minnet till 2gb, då ligger den fortfarande 600:- billigare än en HP TX1250 som har TL-56 processor. Hur pass mycket sämre är denna än Acer´ns T5600 C2D propp?

Kommer enbart använda datorn till bildredigering, surf, chatt, skriv etc. Föredrar längre batteritid och en svalare dator än en som går att spela på.

// Björn

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.