Permalänk
Medlem

BIOS-inställningar?

Hejhej, har nyligen köpt E6750, gigabyte p35 DS4, samt 2x 1024mb corsair 6400 cl4 minnen.

Behöver jag fixa några inställningar i bios för denna rigg?

//Johan

Permalänk
Medlem

Ja, det Behöver du, och du finner dem i denna tråden. Där moderkortet diskuteras livligt. Och där också det finns en massa råd om vad/hur/varför man ändrar i bioset på GA-P35-DS4

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Klipper in det primära åt dig, sedan är det "bara" att klocka

"Glöm inte att trycka Ctrl+F1
För att få upp de utökade inställningarna.

"Limit CPUID Max. to 3 skall vara Disabled.
No-Execute Memory protect skall vara Disabled.
CPU Enhanced Halt (C1E) skall vara Disabled.
CPU Thermal Monitor 2 (TM2) skall vara Enabled.
CPU EIST Function skall vara Disabled.
Virtualization Technology skall vara Disabled.
CPU Warning Temperature tycker jag bör vara 80 grader.
CPU Fan Fail Warning bör också vara Enabled.
Smart FAN Control Method skall vara Disabled.
PCI Express Frequency skall vara satta till 100 MHz (Absolut inte Auto när du överklockar.)
C.I.A.2 skall vara satt till Disabled"

Vidare tycker Jag nog att du skall sätta volten själv...den kan annars vara lite knepig...
Mitt system satt volten automatiskt till 1.8Volt på minnena, kör igång EasyTune5 och kolla vad den säger om din volt."

Lycka till!

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett liknande system med undantag att jag har GA-P35-DS3, som jag förstått är det rätt lika. Så går det bra om jag använder samma inställningar som Subrosa listat ovanför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fridman
Jag sitter med ett liknande system med undantag att jag har GA-P35-DS3, som jag förstått är det rätt lika. Så går det bra om jag använder samma inställningar som Subrosa listat ovanför?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|