Permalänk
Medlem

visual studio?

Tänkte mig sätta mig in lite mer i programmering. så jag undrar lite om två program:
Visaul studio, vadär det som gör visual studio annurlunda från andra compilers/editors?
Devcpp, hur bra är det egentligen? har själv upplevt att det finns problem med att installera en del devpacks

Finns det andra bra program eller compilers?

Vad ska jag använda mig av? Kommer göra diverse saker, kommer nog mest att göra winapps.

Om ni har bra tips på online guider eller böcker så tipsa gärna.

omg, skrev fel i rubriken

Permalänk
Medlem

Visual studio är en IDE, dvs ett helt paket av kompilerare, editor mm som gör det lätt att utveckla program. Det är iof Devcpp oxå. Det som gör Visual studio så bra är inte så lätt att sätta fingret på tycker jag, men om man är på windows är det helt klart den som är bäst eller iaf bland dom bästa.

Så om du är på windows tycker jag Visual Studio är ett utmärkt val, speciellt nu när Express-versionen är gratis. På deras sida finns även video-tutorials som säkert kan vara bra.

Permalänk
Medlem

Nyare Visual Studio har dessutom stöd för Microsofts .Net-framework som gör utvecklandet av Windows applikationer lättare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Debuggning över bluetooth när man utvecklar windows mobile applikationer <3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En snabb fråga när det gäller Visual Studio.

Om jag vill göra windows applicationer med Visual C++ 2005 Express, finns det då något sätt att använda själva "visual" delen? Jag vill alltså ha själva wysiwyg delen, annars är ju Visual C++ som vilket ide som helst.

Permalänk
Medlem

Jag som är en utpräglad open source taliban tycker att Dev-C++ är en mycket trevlig IDE för windows. Men vill du ha jobb i framtiden är det nog lika bra att sätta sig in i Visual C++. Finns väll en gratisversion numera oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cargo
En snabb fråga när det gäller Visual Studio.

Om jag vill göra windows applicationer med Visual C++ 2005 Express, finns det då något sätt att använda själva "visual" delen? Jag vill alltså ha själva wysiwyg delen, annars är ju Visual C++ som vilket ide som helst.

Finns en dialog editor i vanliga versionen (dvs. inte express), men om du vill skapa applikationer med en wysiqyg editor så bör du nog istället byta språk.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Cargo: Det följer med en dialog editor för Windows Form.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deterministic
Cargo: Det följer med en dialog editor för Windows Form.

Vad menar du? Vart nånstans?

Så det blir nog till att byta.. Kan inte tänka mig att professionella win32 utvecklare sitter utan en sorts wysiwyg IDE.

Har kollat lite på wxDevCpp och det funkar ju rätt bra ändå.