Permalänk
Medlem

IP klassad FM-Sändare

Suttit och kikat runt lite efter en FM-Sändare som är >= IP65 klassad så man kan ha den ute i regn och rusk men hittar inte något.
Tips?

Permalänk
Medlem

om jag inte missminner mig så finns det bara IP-klassning på saker med nätspänning.

Permalänk
Medlem

Den behöver inte "formellt" vara klassad, "bara" den är vatten + damm tät...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plorozen
om jag inte missminner mig så finns det bara IP-klassning på saker med nätspänning.

Finns väldigt många ip-klassade bärbara batteri drivna prylar, tex indistruella handdatorer mm.

Permalänk
Medlem

Plastpåser har aldrigsvikigt. Eftersom du kanske bara ändrar frekvens 1 gång så kan du ju dra in den i något snyggt plasthölje. 100kr kostar en fm-sändare värt att testa.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Funderat på detta men tror att nog kommer dö av kondens ganska fort då.....Dessutom blir det knöligt att sprätta upp den varje gång man ska byta batterier.

Permalänk
Medlem

Kondens, neee inte så lägne den ligger i en ficka medans du går ut tex. Och detta gäller endas vinterhalvåret. Sommarn är de hur lungt som helst. Brukar ha min kamera på detta vis.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Att ha den i fickan funkar inte. Kravet är att den ska kunna vara ute i regnet och rusk i sig själv.... ska länka en kommunikationsradio till ett par hörselskydd som idag är hoplänkade med sladd. (inte exakt dessa men exempel: http://www.sordin.se/produkter.asp?rId=176&mId=97&vId=1 )