Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Tråkigt för alla Widescreen användare att spelet inte verkar ha support, se tråden nedan det var ju trist jag som kanske tänkt köpa en skärm senare.

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=4883

Vad spelar det för roll egentligen? Det kan upplevas som en nackdel i multiplayer-spel, men i sp känns det mindre intressant. Jag lade inte märke till det alls när jag spelade (Kör widescreen också). Det är iaf inte en anledning till att inte köpa ws. Vanliga skärmar har ju nackdelen att inte kunna se bredare i de spelen som väl stödjer ws. Så det vore iaf lite larvigt enligt mig då fördelarna jämnar ut sig i slutändan

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Woot, det funkar på högsta med min 2år gamla dator. ^^ (provade demot)

Permalänk
Medlem

Testade med nyaste drivarna från nvidia med moddad inf fil och nu 1GB till ram idag. Och gissa vad? Nu flyter det förvånansvärt bra på nästan allt på högsta. DX10 på, kan det hjälpa? Det gick inte med gamla drivarna.. Och en fråga vad e distortion inställningen?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Detta spel går direkt i soptunnan, demot startade inte ens på grund av att jag använder process explorer, svartlistat av securom (varför i h-e har man securom i ett demo?!), men godkänt av microsoft. Sen att det inte finns vettigt stöd för ws gör ju inte saken bättre, visserligen lär de ha fixat det till release.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tycker grafiken är ganska dålig med tanke på att det är UE3. tycker att shaders fortfarande är plastiga som doom 3. det som är skumt är att quake 4 som byggde på samma motor (om något modifierad) inte ser plastigt ut.

Jag tycker grafiken passar väldigt bra just till detta spel!

Det flyter inte så bra som jag hoppades på min maskin :(. Får se om jag kan få det att flyta bättre. (Kör på medium i 1280x768)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sylt
Med tanke på att de gav HL2 9,7 när det begav sig så ska du inte hoppas för mycket.

Då majoriteten av folk faktiskt tycker att HL2 är ett av världens bästa spel, samt i princip alla recensioner så har spelet fått kanonbetyg, så kanske vi borde ignorera dig. Eller vad tycker du?

Permalänk

aaaahhh.. dem måste skämta har laddat hem den nu i sen igår.. och nu när den äntligen är klar så startar jag installationen så bara svarar inte programmet O.o Inte heller om jag försöker extrahera.. jag kanske gör fel *hoppas.. jag dubbelklickar på "setup" i filen och där står "extrahera" och "kör" =( =(

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Kom fram någon förfrågan på fz som gjorde att skiten starta om.... Sist i kön >:( nu ska den tävla med nån torrent eller googla fram nåt vettigt

*Fanns ju fan på steam "THUMSUPP" det går 600kb/s på 100mbit. Nu 1200kb "rekomenderar."

Permalänk

bara för mig som det knappt är spelbart med 6600GT?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
tycker grafiken är ganska dålig med tanke på att det är UE3. tycker att shaders fortfarande är plastiga som doom 3. det som är skumt är att quake 4 som byggde på samma motor (om något modifierad) inte ser plastigt ut.

Jag hoppas jag missförstår dig här.

Menar du att quake 4 och Bioshock är bygd på samma motor eller att DOOM 3 och Quake 4 är det?

Om du menar att Bioshock och Quake 4 är byggd på samma motor så har du helt fel.

Permalänk
Medlem

Quake 4 ser ju hur plastigt ut som helst!

nog om det, jag vill ha spelet nuuuu! ska tanka demot på jobbet imorrn tror jag.. (modem...här...:/....)

jag tror det kommer äga totalt

Permalänk
Avstängd

spelade demot å det flöt på hur bra som helst. Fast jag kunde inte hitta nån AA inställning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Fast jag kunde inte hitta nån AA inställning

Spelet stöder inte AA eller motorn då, så jaa det kan inte finnas en sådan inställning.. Har stått hur mycket som helst om det i tråden..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mycket kort demo men riktigt underbart lir, flöt riktigt fint på max. Detta spel är beställt!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Puttrade på riktigt bra med fraps också.

Permalänk
Medlem

Jag har då ingen tur med detta demo.
Ljudet hackar något fruktansvärt.

Någon mer som upplever detta?

//MrIbra

Permalänk

MYCKET fint lir. Hade allt på högst och flöt som fan!
FEAR t ex är fulare och flyter som skit.

Tror det bannemig blir ett köp.
Bra känsla, sjuk atmosfär och rätt bra action.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade nyss Forceware till nyaste Bioshock optimerade versionen. Nu flyter demon på fint i 1680x1050 med allt på max. (utom DX10 tjosan) med systemet i sig.

Förresten för er som är sugna på spelet och bara har en PS3:

Citat:

[Console]

;; Console (XBox360, PS3) specific settings

;; StreamingDynamicFloatingLimit:
;; If this is a positive number, then instead of using the fixed per-level
;; limits, the StreamingDynamic resource will use as much memory as is
;; available as long as the total memory allocated by the game is less than
;; the specified number. In other words, StreamingDynamic will grow and
;; shrink to fit to the available memory instead of being locked to a fixed
;; budget
StreamingDynamicFloatingLimit=500

Intressant. Taget från ConfigINI.IBF i Bioshock mappen.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Demot är underbart. Jag blev extremt tänd, hur brutalt fint som helst! Körde på max inställningar med burken i sign. Ingen lagg.

Permalänk
Medlem

Ljudet hackar ibland för mig, men bara när jag kör i Window mode.
Inget störande dock.

Kan också meddela att jag spelat ut demot 4ggr nu

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Ljudet hackar ibland för mig, men bara när jag kör i Window mode.
Inget störande dock.

Kan också meddela att jag spelat ut demot 4ggr nu

//Gorian

Hah. Jag känner att jag vill spela om det, men jag hatar att gå igenom samma sak igen. Känns som om jag på något sätt glömde spara spelet och måste gå igenom en massa gamla saker för att komma till det nya igen.

Permalänk
Medlem

Snyggt? JA!

http://www.youtube.com/watch?v=MZBd22rMuV8 gjorde en film med inte så superb editerat filmade hela tiden så orkade inte dela upp allt.

Permalänk

Skulle vara sjukt fint att se detta spelet med AA.

Permalänk
Medlem

Robbaz: Snygg film där, dock jobbigt klippt.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Robbaz: Snygg film där, dock jobbigt klippt.

//Gorian

Vet, måste göra rätt bara slakt och METAL! Men hur mycket bättre skulle spelet vara med directx10? Igentligen borde alla 8800 användare få ut mycket bättre grafik än xbox360 om det är stor skillnad.

Permalänk

Någon som kan förklara vad "Force global lightning" innebär?

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på DirectX9 och 10 i detta lir? Körde igenom med directx10 och allt annat på max (ej upplösningen dock) det flöt väl bra trodde det skulle flyta skit eftersom man hört så mkt om RB6 Vegas. Lite grötigt under all action bara.

Efter en lång tids speltorka kommer det komma hur många next-gen spel som helst...kommer bli svårt att smälta allt på en gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Någon som kan förklara vad "Force global lightning" innebär?

Jag kan inte förklara det i tekniska termer (för så mycket vet jag inte om det), men det är en annan ljussättning, som är betydligt mer krävande.

Ehm.. ja...

www.google.se eller nåt.. tjena..

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

DAMN va Big daddy'n äger upp killen där en minut ungefär in i filmen.. jävlar va stryk han fick! Kul att se =D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
DAMN va Big daddy'n äger upp killen där en minut ungefär in i filmen.. jävlar va stryk han fick! Kul att se =D

[nynnar] Nu har pappa laddat bössan.. för att hota bort en splicer... *[/nynnar]

Ursäkta OT, men jag kunde inte låta bli. Ursäktar på samma gång för trippelposten jag gjorde för några minuter sedan

Visa signatur

---