Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Så många "nja" kommentarer. Men så snart HL2 och Crysis nämns så blöter folk ner sina byxor.

Hädare och filistiner!

Äh, jag tycker HL2 är ruskigt överskattat också och har inte ens orkat mig igenom Ep.1 än. Crysis är ju inte tillgängligt än, så det är väl klart att man ser mycket fram emot det med tanke på det man har sett och hört

Bioshock har inte intresserat mig alls innan demot, och jag har inte spelat föregångarna heller. Så detta demot är mitt första intryck, utan några som helst förhoppningar att leva upp till. Min korta recension var hur jag upplevde det, vilket fortförande var positivt även om det fanns några negativa punkter. Du kan ju inte tycka att alla ska älska spelet?

Men vart tusan får ni dessa rollspels-intryck ifrån?! För mig kändes det som en helt vanlig korridor-shooter. Eller har jag missat något?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Men vart tusan får ni dessa rollspels-intryck ifrån?! För mig kändes det som en helt vanlig korridor-shooter. Eller har jag missat något?

Det var kanske inte mycket rollspelande i demot men det var mycket som pekade på att det blir mycket mer än bara en shooter.

1. Du kan samla pengar dvs du kommer kunna köpa grejer sen.
2. Man kan hacka kameror, vapentorn osv...
3. Det finns smågrejer att plocka upp.
4. Man kan söka igenom lådor, papperskorgar osv...
5. Redan från starten får man kontakt med en person som "hjälper" till.

Dvs man lär stöta på andra personer senare i spelet osv.

Man kommer kunna modda sina vapen osv...

Permalänk

Seriöst.. nu laddar den ner i 0,2kbs kommer dom inte lägga upp den på fz?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Samma här. Vad har du för dator?

gammal jävel, säkert det.

AMD 64 4000+ ATI radeon x850xt 2gb ram

trodde iofs inte de skulle köra laggfritt, men i alla fall starta spelet.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Så typiskt. Har väntat på att spela det här fett länge och nu är mitt internet cepe. JAG AVSKYR TELIA. VIDRIGA KLÅPARE! ughhh, sorry, men dom är så dåliga..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Nu när jag kommer att tänka på det så tycker jag mig ha sett samma kommentarer om RS: Vegas. Antingen beror det på Deferred Shading eller att Epic inte har implementerat stöd för AA än.

Förlåt om jag var otydlig, glömde att skriva att AA inte funkar då

ja det du skrivit är korrekt. tycker det är lågt av tim sweeney att inte stödja AA i sin senaste motor :thumbsdown:

Permalänk
Medlem

Blev överaskad över hur snyggt det va, fattade inte att jag var "ingame" ibörjan , stod bara still där

Sen om det skulle vara en vanlig shooter eller inte, jag tycker det blir det man gör det till. Visst du kan springa rätt fram o bara panga ner allt, annars gör man som jag och tar det väldigt lungt o letar detaljer Mycket småsaker som jag tyckte va coolt. Ska inte nämna något här nu eftersom många inte provat än men mitt råd är iaf att spela igenom det med öppna ögon och inte bara springa igenom det!

Lätt det roligaste demot jag provat i år!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Sådär då har man lirat klart demot. Jaa, vad ska man säga.....skysst grafik, trevliga intros/videos, häftig miljö...men inget mer, fan jag har nog trott på det här för mycket. Visst jag ska kanske inte döma spelet efter att bara ha lirat demot, men det är iaf vad jag tycker än så länge. Måste tillägga att jag redan tröttnat på "fienden", fula snubbar/brudar som hoppar fram och börjar slåss eller skjuta (när jag säger fula menar jag inte grafiken utan att de är allmänt fula).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja det du skrivit är korrekt. tycker det är lågt av tim sweeney att inte stödja AA i sin senaste motor :thumbsdown:

Vad var det jag hade rätt om; att motorn använder deferred shading eller att det inte finns stöd för AA än?

EDIT: Lyckades på något konstigt sätt få igång det på min dator(som har ett X800XT) dock med ganska fina artefacter som följd

Såg flammorna efter att man hamnat i vattnet i och med flygplanscraschen, däremot var vattned helt svart med vitt "skum" eller vad det nu är
Ingen himmel, helt kolsvart

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
gammal jävel, säkert det.

AMD 64 4000+ ATI radeon x850xt 2gb ram

trodde iofs inte de skulle köra laggfritt, men i alla fall starta spelet.

Vi har samma grafikkort, säkert det problemet ligger.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat igenom PC demon. Helt ok men jag avfärdar hela horror temat. Jag vill upptäcka en levande stad, eller nåja iaf halvlevande.

Snyggt är det om inte annat. Fast nog tycker jag också det utspelar sig mer som en 1st person shooter än ett RPG.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Någon annan som har ganska varierande framrate? Det flyter på bra men sen segar det ner ganska kraftigt på vissa ställen.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Någon annan som har ganska varierande framrate? Det flyter på bra men sen segar det ner ganska kraftigt på vissa ställen.

Med datorn i sign flyter det på bra, ligger på 40-60 fps ungefär. Det enda som är lite störande, men som ändå passar in på något vis, är uppdateringen av de fysiska föremålen.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos

Jodå det har jag också märkt. Eller jag har väl alltid 40+fps men ibland där det inte händer så mycket kan fps:en stiga till över 120.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ush. Blev så irriterad när jag körde igång demot. Jag hamnade i vattnet, nästan allt är svart, ser bara elden och några pixlar som flyger runt varsom.. Har ett klockat radeon x800GTO. Allt flyter på och så, men ser förjävligt ut!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Flyter på bra på högsta inställningar i 1280x1024, testade även i 1600x1200, men var lite för mkt i vissa situationer.

Jo fysiken var lite rolig, råkade gå på ett vapen, och det flög iväg så utav helvete.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan laddat ner, gör det från: http://speltorrents.se/details.php?id=568

Tankar i 4 Mb/s

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Klarade precis spelet, jävla skön story, underbart slut, ni som tänkt spela det har mkt att se fram emot

...Men 99/100 på gamerankings?! pfff...långt ifrån...

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Avstängd

gardis84, vad har du för uppkoppling? Och vad använder du för program när du använder torrents? Jag använder utorrent men får inte mer än 100kb/s när jag laddar ner från den från piratebay (inte den på speltorrents) Vanligtvis laddar jag ner i ca 100 - 400 kb/s när jag använder torrents. Jag har 24mbit och bor i lägenhet.

Sedan undrar jag om du ändrat några inställningar i ditt torrent program för att få det att gå snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetdjuret
gardis84, vad har du för uppkoppling? Och vad använder du för program när du använder torrents? Jag använder utorrent men får inte mer än 100kb/s när jag laddar ner från den från piratebay (inte den på speltorrents) Vanligtvis laddar jag ner i ca 100 - 400 kb/s när jag använder torrents. Jag har 24mbit och bor i lägenhet.

Sedan undrar jag om du ändrat några inställningar i ditt torrent program för att få det att gå snabbare.

Ta ner från speltorrent. Hastigheten beror på vilka som laddar upp och hur många i jämförelse med hur många som laddar ner. Dvs ju fler som laddar upp desto snababre går det och ju fler som sitter på bättre linor i upload destå snabbare går det. Dvs speltorrent är bra mycket bättre än piratebay. Fortsätt använda utorrent. Den är bra. Några inställningar behöver du inte ändra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetdjuret

Tja först och främst, DSL så krävs det att du cappar din upload ganska fort, ca 80% av din max upload hastighet är lagom att sätta det till, har du 1Mbit så sätt limit på 80 KB/s upload, och ca 10 uppkopplingar upp. Det är bland det viktigaste när man sitter på DSL, Når du 'max' av din hastighet då dödar du din nerladnings hastighet på grund av att varje paket du tankar ner måste oxo en 'revice' paket skickas tebaka, och har du ingen bandbredd att skicka detta så slöas allt ner och du får ingen bra hastighet alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
...Men 99/100 på gamerankings?! pfff...långt ifrån...

Alla kan ju inte vara PC Gamer

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Citat:

Alla kan ju inte vara PC Gamer

vad menas? hehe

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det var kanske inte mycket rollspelande i demot men det var mycket som pekade på att det blir mycket mer än bara en shooter.

1. Du kan samla pengar dvs du kommer kunna köpa grejer sen.
2. Man kan hacka kameror, vapentorn osv...
3. Det finns smågrejer att plocka upp.
4. Man kan söka igenom lådor, papperskorgar osv...
5. Redan från starten får man kontakt med en person som "hjälper" till.

Dvs man lär stöta på andra personer senare i spelet osv.

Man kommer kunna modda sina vapen osv...

Hah, men allt det där kan man ju göra i vilken shooter som helst också, förutom den första punkten då. Så det är knappast något jag förknippar med rollspelande iaf. I min värld handlar det mest om friheten, möjligheten att kunna ta sig vart man vill och hitta sina egna vägar och lösningar. Man ska även ha möjligheten att kunna utveckla karaktären efter sitt spelsätt. Ah, du förstår säkert vad jag menar.

Nu har jag iof hört att det ska finnas gott om vägar att ta omkring i denna undervattens-stad. Men det visar sig väl när man får prova på det själv. Hoppas som sagt på mindre pangpang och mer på spänning och upptäckande/klurande. Demot var tyvärr mindre intressant på den fronten.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymorph
Ush. Blev så irriterad när jag körde igång demot. Jag hamnade i vattnet, nästan allt är svart, ser bara elden och några pixlar som flyger runt varsom.. Har ett klockat radeon x800GTO. Allt flyter på och så, men ser förjävligt ut!

Tyvärr kräver spelet ett grafik-kort med minst PS/SM 3.0, dvs GeForce 6xxx serien eller högre, samt Radeon x1xxx serien eller högre.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker spelet verkar bli precis som dom sagt? Demot var lite trångt kan jag hålla med om men annars är det väl precis som dom sagt och visat på alla filmer

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
vad menas? hehe

De är väldgt noga med sina betyg. Praktiskt så är det nästan omöjligt att få 98-100% i betyg av dem. Ett spel som får 80% av PCG brukar vara väldigt bra.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Hah, men allt det där kan man ju göra i vilken shooter som helst också, förutom den första punkten då. Så det är knappast något jag förknippar med rollspelande iaf. I min värld handlar det mest om friheten, möjligheten att kunna ta sig vart man vill och hitta sina egna vägar och lösningar. Man ska även ha möjligheten att kunna utveckla karaktären efter sitt spelsätt. Ah, du förstår säkert vad jag menar.

Först och främst så är Bioshock ett FPS, inte RPG de har stenhårt gått in på att kalla det FPS och inget annat. Det är bara vissa här som envisas om att det är ett RPG.

I alla fall det du beskrev, aka utveckla karaktärerna, det är precis VAD Bioshock handlar om, och nej detta får du inte se något speciellt i demot. Det handlar om utveckla och modifiera din 'kropp' mer eller mindre, och för det behöver du så kallat ADAM och tja för det behöver du ge dig på de så kallade big daddys och littel sisters för att få tag på dem, så du kan utveckla din karaktär mot det du vill ha. T.ex. telekinesis o.s.v. Välj vad du vill beroende på spelsätt.

Vet dock inte exakt vad man kan välja men det är en av huvud delarna i spelet i alla fall.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag iof hört att det ska finnas gott om vägar att ta omkring i denna undervattens-stad. Men det visar sig väl när man får prova på det själv. Hoppas som sagt på mindre pangpang och mer på spänning och upptäckande/klurande. Demot var tyvärr mindre intressant på den fronten.

Japp vet vad du menar men du beskriver ett RPG spel där faktiskt :). Inte ett FPS med rollspelselement som Bioshock verkar vara. Hoppades också på lite mer tex skräckinslag och det du nämner. Fast de har sagt att demot är lite ändrat också samt det är nog bra mycket mer i spelet som man inte får testa/se i demot så det blir nog bättre i spelet.

Citat:

De är väldgt noga med sina betyg. Praktiskt så är det nästan omöjligt att få 98-100% i betyg av dem. Ett spel som får 80% av PCG brukar vara väldigt bra.

Tänk på att det är olika recensenter som sätter betyg därmed betyder det att ett spel kan få olika betyg beroende på vem som recenserar. Sedan om ett spel får väldigt bra betyg men man inte gillar genren så är det betyget helt verdelös då man ändå inte skulle spela det. Händer också ibland att recensionen inte ens stämmer med betyget. Ett spel som får 85% kan beskrivar som bara positivt utan fel. Varför får den då inte bättre betyg osv...

Så man ska inte stirra sig blint på betyg eller själva recensionen i sig utan man ska försöka få sig en uppfattning om spelet helt enkelt.

Fast när Bioshock får så bra betyg och omdömen överallt måste det bara betyda en sak. Själva spelet är nog mycket mer än det man har fått se i demot.

Permalänk
Medlem

Demot flöt inte så bra på dator i sign, så det blir nog 360 för min del. Vill ha stämningen man får av grafiken..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum