meddelande: du har använt din key får många gånger?? wtf

Permalänk
Medlem

meddelande: du har använt din key får många gånger?? wtf

Hej! Har köpt ett windows xp 32bit oem för en stund sedan, installerat om det ett par gnr.

Formaterade om datorn och installerade det nyss. När jag ska aktivera windows så kommer det upp en ruta: Du har använt din produkt nyckel för många gånger.

Betyder detta att jag måste köpa en ny windows xp ? ja/nej ?

Permalänk
Medlem

Ring

Du har väl använt den 25ggr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Nej detta hände efter ombyte av moderkort glömde jag säga.

aja beställde en ny windows

borde lösa problemet eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Hej!

Nej detta hände efter ombyte av moderkort glömde jag säga.

aja beställde en ny windows

borde lösa problemet eller ?

En OEM licens är bunden till hårdvaran, rättare sagt moderkortet så om man uppgraderar systemet genom att köpa ett nytt moderkort så räknas det som att det är en ny dator, vilket kräver en ny licens.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

skit samma det vet ju inte dom att du bytt hårdvara... bara ring och förnya licensen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hjälpsam

Du måste väl kunna installera om även om ditt gamla moderkort går sönder.
Det borde inte vara några problem så länge man inte byter typ av moderkort, tex Athlon32 -> AM2.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hej, det verkar vara det för mig, inte installerat windows xp key kanske max 2 gnnr, sedan fick jag ny moderkort o installerade - direkt problem. Så har verkligen inte använt min key 25gnnr.

Sen kostar det att förnya licens, man kan köpa en licens pack kostar typ lika mycket som ett nytt windows.

Så jag har beställt ett nytt iaf.

Permalänk
Medlem

Det va ju onödigt, hade bara vart att ringa MS så hade de fixat det gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Det va ju onödigt, hade bara vart att ringa MS så hade de fixat det gratis.

wöörd

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk
Medlem

Jag hatar microsoft aktivering =P. När jag skulle installera Vista Premium så aktiverade jag datorn så fort jag installerat vista, sen installerade jag drivers, då var jag tvungen att aktivera igen. sen överklockade jag datorn, då var jag tvungen att aktivera igen xD.
Sen när jag drog ner klockningen så var jag tvungen att aktivera igen =(. Då efter tredje gången jag ringde in och bevisade att det var på en dator (allt hände samma dag), så fick jag en konstig aktiveringskod med bokstäver och siffror? Och jag behöver inte aktivera längre ^^!

Det var samma person jag pretatde med hela tiden!

Permalänk
Medlem

haha okej.

Men det borde väl lösas med en ny windows?

ja/nej ? Även om det är onödigt.

Permalänk
Avstängd

det räcker med ny nyckel....

Permalänk
Medlem

jo, men nu är det så att jag har redan BESTÄLLT ny windows xp och betalt, och det spelar ingen roll, min fråga är endast kommer det att fungera med en ny windows xp

Permalänk

Ja!

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
En OEM licens är bunden till hårdvaran, rättare sagt moderkortet så om man uppgraderar systemet genom att köpa ett nytt moderkort så räknas det som att det är en ny dator, vilket kräver en ny licens.

Fel det är fortfarande installerat på en dator har själv bytt mobbo och hela kittet och fortfarande samma vista oem licens installerat

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet för affärer att sälja OEM licenser för sig sådär?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

ja det är klart? köpte min oem license från webhallen i december

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Man måste oftast köpa någon hårdvara som tex. en hårddisk för att kunna köpa en OEM-licens.
Det går oftast inte att enbart köpa OEM.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Man måste oftast köpa någon hårdvara som tex. en hårddisk för att kunna köpa en OEM-licens.
Det går oftast inte att enbart köpa OEM.

Det är vad man tror ja jag köpte min OEM löst utan hårdvara känns bra att företag fuskar...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Man behöver inte köpa hårvara för att få köpa OEM-licens längre. De har ändrat reglerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Man behöver inte köpa hårvara för att få köpa OEM-licens längre. De har ändrat reglerna.

Inofficiellt eller officiellt? Nästintill hundra på att det fanns en "Not to be sold seperalty" lapp på min 32 bits Vista för en månad sedan. Visserligen köpte jag den tillsammans med en o-monterad dator. Eller är det helt enkelt så att dom ser mellan fingrarna, i vilket fall är det en win win situation för alla parter.

Permalänk
Medlem

Ja på windows skivorna o manual står det att det får endast bli sålt tillsamans med en ny dator.

Men har altid köpt windows xp oem från komplett.se utan hårdvara och funkkar kanon!