Den ultimata bärbara telefon/musik/spel-lösningen?

Permalänk
Medlem

Den ultimata bärbara telefon/musik/spel-lösningen?

Ska snart ut på långresa med långa väntetider och bussresor. Behöver en ny mobil och spel/musik-pryl. Som jag ser det just nu finns det två bra alternativ:

1. Dyr mobil (typ SE w610)
Pris: 2400 kr
Pro: bra mobil, smidig, bra mp3 ljud, kamera
Con: inte så bra spel, dyr att sumpa

2. Billig mobil (Nokia 1112) + spel/musik-pryl (Nintendo DS Lite)
Pris: 2300 kr
Pro: bra spel, godkänd att kolla film på, mobilen billig att sumpa
Con: klumpigt, dålig mobil, vet inte riktigt hur bra ljudet för mp3 kommer bli

Frågor:

Vad skulle ni välja?

Hur bra är mobilspel? Är de ljusår sämre än DS-spel?

Permalänk
Medlem

Java speken är det, spelen till smartphonesen är rätt nära DS spelen men inte riktigt, speciellt inte när det komemr till att kontrollerna.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Hur bra är mobilspel? Är de ljusår sämre än DS-spel?
> Ja.
Det största problemet med spel till telefoner är kontrollerna som inte är gjorda för ändamålet. På DS är det precis tvärt om.
Om du verkligen ska spela spel på mobilen får du köpa en dyr mobil på riktigt, typ htc 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Ska snart ut på långresa med långa väntetider och bussresor. Behöver en ny mobil och spel/musik-pryl. Som jag ser det just nu finns det två bra alternativ:

1. Dyr mobil (typ SE w610)
Pris: 2400 kr
Pro: bra mobil, smidig, bra mp3 ljud, kamera
Con: inte så bra spel, dyr att sumpa

2. Billig mobil (Nokia 1112) + spel/musik-pryl (Nintendo DS Lite)
Pris: 2300 kr
Pro: bra spel, godkänd att kolla film på, mobilen billig att sumpa
Con: klumpigt, dålig mobil, vet inte riktigt hur bra ljudet för mp3 kommer bli

Frågor:

Vad skulle ni välja?

Hur bra är mobilspel? Är de ljusår sämre än DS-spel?

själv har jag en Nokia N73 och en mp3-spelare eftersom headset till mobiler har för vana att gå sönder, så då tänkte jag att det var bättre att släpa runt på en liten Iriver Clix som har mer minne och bättre ljud. går sen hörlurarna sönder så är det dels lätt att hitta och relativt billigt (beroende på vad man ska ha för ljud.

när det kommer till spel så skulle jag hellre säga playstation PSP än nintendo DS, men jag antar att jag är mer av en sony-människa.

angående mobilspelen så tycker jag att i stort sett ALLA mobilspel suger. taskig uppdateringsfrekvens, taskig grafik, oftast ingen poäng och generellt tråkiga spel.

jag säger Nokia 3310, Sony PSP och en mp3-spelare

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
angående mobilspelen så tycker jag att i stort sett ALLA mobilspel suger. taskig uppdateringsfrekvens, taskig grafik, oftast ingen poäng och generellt tråkiga spel.

Finns ett bra: DooM RPG.

Permalänk
Medlem

Skulle lätt köra 1112 och en ds lite. Svinskönt med en ennkel telefon som är snabb som en get i menyerna, som man kan ha 5 reserver av eftersom den kostar typ 400 (1110 gör iaf det), som har abnormt lång batteritid och dessutom snake!!!
Mobilspel (förutom snake och scummvm spel(vilket man behöver symbian för)) suger ostron och kan verkligen inte mäta sig med ds-lite.

mitt råd är en DS lite, ett r4-kort och ett 2gb minneskort för film, spel och musik (vilket fungerar grymt bra) samt en nokia 1110 (som sålt i 200 miljoner exemplar, bara det liksom)

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

När man bara vill lyssna på musik går det att stänga locket så att man kan ha den i fickan?

Permalänk
Medlem

Det kanske är värt att kolla in någon av de nya lurarna som Nokia presenterar idag. En del spelmobiler där.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
När man bara vill lyssna på musik går det att stänga locket så att man kan ha den i fickan?

Svar JA det går.

Men det blir ju ändå ganska klumpigt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Finns ett bra: DooM RPG.

Tell more!

Permalänk
Medlem

Hur bra är skärmen för att kolla film på? Tillräckligt för att kolla lite serier?