Permalänk
Medlem

Klocka system.

Hej, jag undrar vilken typ av kylning jag behöver för att överklocka cpu, gpu och minnena? Går det bra att t.ex. köra på orginalfläkt till GPU?

mitt system:
Asus Extreme Radeon X1950Pro 256MB
Gigabyte GA-965P-S3 iP965
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB
Intel Core 2 Duo E6600
Nätagg 350W

Funderar på byta nätagg och cpu fläkt mot:
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CAPSUH...
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SCINF-...

Jag vill inte köpa för mycket/lite, tacksam för svar.

Mvh

MrStyle

Permalänk
Medlem

Du kan ju klocka ändå,håll bara koll på tempsen.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Temp

Just nu:

CPU: 51 C/ 124 F
GPU: 54 C (581.00/702.00)

I lådan har jag endast orginalfläktar och ingen chassifläkt. Men vi gör ett klent överklocknings försök

Permalänk
Avstängd

Du bör vara försiktig med grafikkortet, de kan snabbt skjuta upp i temp.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera nått slags chassifläkt... tycker din cpu är i varmaste laget

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Swede
Skulle nog rekommendera nått slags chassifläkt... tycker din cpu är i varmaste laget

Jaså? Tycken den är normal nu. Men när jag spelar ligger CPU på 60 C och GPU 68 C

Permalänk
Avstängd

lite tungt att ha 68°c i load innan överklockningen börjar, min prolle ligger nu i under 50°c efter ca 1 och en halv timme superpi på båda kärnorna, och då är den ändå överklockad från 2,2Ghz till 2,6Ghz

CNPS9500 använder jag om någon undrar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
lite tungt att ha 68°c i load innan överklockningen börjar, min prolle ligger nu i under 50°c efter ca 1 och en halv timme superpi på båda kärnorna, och då är den ändå överklockad från 2,2Ghz till 2,6Ghz

CNPS9500 använder jag om någon undrar.

Ok. Köpte nätagg och en chassifläkt. Tempraturen på CPUn ligger på 40 C nu men GPUn ligger på 70-80 C när jag spelar. Finns det något annat sätt än köpa ny fläkt till grafikkortet??

Mvh