Senaste nytt om G92! [Sammanslagen med "Information kring G92"]

Permalänk
Medlem

Om de här senaste ryktena stämmer, så blir jag rätt glad i alla fall. Det betyder ju faktiskt att man kan sitta och tjuvhålla på sitt kort lite längre, utan att känna sig hopplöst frånåkt.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Du har helt fel, min vän!
Man behöver inte ha SLI moderkort. 7950GX2 funkar i pricip på alla chip som finns där ute.
http://www.nvidia.com/content/geforce_gx2_sbios/us.asp

7950GX2 är ett kort, eftersom det funkar som ett kort. Man behöver inte ha någon speceillt moderkort eller nåt annat. Det är bara att sätta i kortet och köra. Och detta gör 7950GX2 till den snabbaste singelkort av föra generation.

jasså nV fixade det där problemet, minns förr att man behövde SLI-mobo för att driva 7950GX2

Permalänk

Jag hittade det här också http://xbitlabs.com/news/video/display/20070902154658.html

Om de gör en bra GX2 variant av G92 kan den bli hyffsat bra den också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scombei
Vad ska man tror om detta?
http://www.nordichardware.se/nyhet,13262.html
En besvikelse om det är sant

Det har väl varit känt ett tag att g92 kommer bli ett mellansegmentskort och därmed givetvis inget monster. Dock ska det tydligen smiska 8800Ultra på sjärten så man kan fråga sig hur det kan klassas som mellansegment, men kanske kommer ett überkort senare i vinter.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Det har väl varit känt ett tag att g92 kommer bli ett mellansegmentskort och därmed givetvis inget monster. Dock ska det tydligen smiska 8800Ultra på sjärten så man kan fråga sig hur det kan klassas som mellansegment, men kanske kommer ett überkort senare i vinter.

Tror det där mer är en kombination av de båda ryktena.
För ifall det bara är en förädling av g80 med mindre tillverkningsprocess och några nya funktioner så lär kortet inte slå 8800Ultra ifall de inte släpper G92:an utan strypta pipelines och med lika stor minnesbuss som ultran har och dessutom klockar upp gpun.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jasså nV fixade det där problemet, minns förr att man behövde SLI-mobo för att driva 7950GX2

Ja hade ett ASUS P5LD2-VM som 7950GX2 funkade på, men hur som helst vart de några moderkort som den inte funkade på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tror det där mer är en kombination av de båda ryktena.
För ifall det bara är en förädling av g80 med mindre tillverkningsprocess och några nya funktioner så lär kortet inte slå 8800Ultra ifall de inte släpper G92:an utan strypta pipelines och med lika stor minnesbuss som ultran har och dessutom klockar upp gpun.

Om NVIDIDA släpper ett midrange kort i nov/dec så har dom iaf fått ut en ny GPU detta år. Dock så bör ett nytt High End kort släppas q1/q2 nästa år då. Sen om de är ett i 8000 eller 9000 serien får vi se.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Känns bra att de inte hetsar ut ett nytt uberkort. Bara bra att stannar till lite, rensar ut några designmissar ur kretsen och går ner till 65nm eller vad det blir. Strömförbrukningen minskar \o/ och priserna går ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunemannen
Känns bra att de inte hetsar ut ett nytt uberkort. Bara bra att stannar till lite, rensar ut några designmissar ur kretsen och går ner till 65nm eller vad det blir. Strömförbrukningen minskar \o/ och priserna går ner.

Ju längre de drar ut på att lansera deras high-end kort, ju längre tid tar det innan priserna går ned. (8800-serien)

För övrigt (om ryktena stämmer) så blir årets stora uppgradering en ny processor för mig, så får det bli ett grafikkort då ATI släppt sitt r700.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av afulm
Men 7900GTX var ju inte det snabbaste kortet när 8800GTX kom. 8800 GTX presterar inte hundra procent mer än den förra prestandakungen 1950XTX.

7950GX2 var det snabbaste kortet innan G80GTS/GTX lanserades för ett år sedan. X1950XTX hängde inte med och jo ett 8800GTX kör om två stycken X1950XTX i de flesta spel när du drar i med detaljer och upplösningar. Jag förstår inte hur ni skriver och varför ni skriver som ni gör. Det är bara att söka upp tester, google är gratis och det finns massvis med tester.

Jag har postat så många prestandatester kring det här att jag börjar tröttna lite nu faktiskt. 8800GTX drar om två stycken 7950GX2 också även där 759Gx2 faktiskt gör nytta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
om man nu ska se det som "ett" kort, 7950gx2 är 2 stk 7900gt ihopklistrade. man kräver således SLI-mobo vilket man inte ska behöva ha med ett single kort. så imo är x1950xtx också det snabbaste single-kortet.

AN.doja: ett 7900gtx är INTE dubbelt så snabbt som ett 7800gtx, det är cirka 15% snabbare på grund av nedgång till 90 nm från 110, och optimeringar i arktiekturen. och 7800gtx utpresterar visserligen 6800U@SLI men det gör det inte dubbelt så snabbt som 1 kort. SLI ger ju bara cirka en 50% prestandaboost.
det du hävdar är alltså att 7900gtx presteratr 1/4 av 8800gtx, när det i själva verket 1/2. dags att plocka fram matematikförrådet

Som Datanusse skriver så kräver inte 7950GX2 några SLI mobbos längre. Det finns massvis med moderkort som du bara kan stoppa i ett 7950GX2 och få det att fungera som inte är SLI moderkort. Hänger du inte med?

Jag har aldrig skrivit att 7900GTX är dubbelt så snabbt som 7800GTX. Jag skrev att det är nästan dubbelt så snabbt som ett 7900GTX. Sök Nuukeer, det finns massvis med tester i nyare spel där du själv ser att ett 7900GTX drar om ett 7800GTX säkert med 70% i många spel i högre upplösningar med fina detaljer i. Jag har ägt både ett 7800GTX och ett 7900GTX. Johan en vän som jobbar på Tomshardware köpte det och han satt med Intel P4 system och 1.5g ram samt mitt gamla 7800GTX och så fort han köpte mitt 7900GTX så dubblerades prestandan säkert med 80% i wow, splinter cell, stalker. Han påpeka det först och vi har gjort lite tester. Det skiljer ganska mycket mellan dom två korten och inga ynka 16% som du tog ur luften.

--

On-T:

Om ryktena stämmer kring G9X att det blir en refresh av G80 tror jag spelar mindre roll faktiskt. Det är ju fortfarande nyheter som 65nm tillverkningsprocess och 800Mhz samt 2500Mhz shaderklock vilket är en ordentlig ökning från 1500Mhz som Ultra är klockat till. GPU då, 575Mhz till 800Mhz damn it.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns lite halvfånigt att sitta och dividera om vad som kanske kommer. Allt är kvalificerade gissningar i detta läget. Något som känns svårt att föreställa sig är att de skulle släppa en förbättrad version av G80 med bättre tillverkningsteknik och förfinade egenskaper för att sedan banta ner minnesbussen. Nog för att 8600-serien är halvkass men nej, om det nu blir en förbättring a'la 7800->7900 så ser vi nog samma typ av hopp i produktsegmentet som vi gjorde då.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning hur snabbt ett G92 blir påriktigt. Men det verkar som alla här tror att datorutveckliegen är en linjär kurva? Om man har 2st lika dana kort och man höjer frekvensen på den ena, då kan man jämföra prestanda ökningen linjärt. Annars är det en ytters exponentiell kurva vi pratar om när det är förändringar på kanske 5-10 faktorer. Nyare DX version, förbättring av shaders, ökan av frekvens och bussbred.

G92 kanske blir en 15% förbättring med mindre ström förbrukning. Men det kan lika väl blir 100% snabbare än 8800Ultra. Inget ni kan spekulera i. Att dra till med historien är ytters osmart inom dator branchen.

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."

Thomas Watson, IBMs styrelseordföranden 1943

"There is no reason anyone would want a computer in their home."

Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

"Jag har rest land och rike runt och talat med de kunnigaste människorna, och jag kan försäkra er om att datorer är en trend som kommer att vara högst ett år. "

Ansvarig utgivare på förlaget Prentice Hall, 1957

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. "

Ines Uusman, 1996, IT-ansvarig minister

Ni kanske vill hamna på denna hall of fame

*Edit*

Vi snackar rykte. Hittade denna artiklen

http://www.nordichardware.se/nyhet,12028.html

Kolla på "dröm" datan på 8600 och 8300. 8600 ser juh hur lovanden ut som helst. Totalt kasst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Jag har ingen aning hur snabbt ett G92 blir påriktigt. Men det verkar som alla här tror att datorutveckliegen är en linjär kurva? Om man har 2st lika dana kort och man höjer frekvensen på den ena, då kan man jämföra prestanda ökningen linjärt. Annars är det en ytters exponentiell kurva vi pratar om när det är förändringar på kanske 5-10 faktorer. Nyare DX version, förbättring av shaders, ökan av frekvens och bussbred.

G92 kanske blir en 15% förbättring med mindre ström förbrukning. Men det kan lika väl blir 100% snabbare än 8800Ultra. Inget ni kan spekulera i. Att dra till med historien är ytters osmart inom dator branchen.

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."

Thomas Watson, IBMs styrelseordföranden 1943

"There is no reason anyone would want a computer in their home."

Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

"Jag har rest land och rike runt och talat med de kunnigaste människorna, och jag kan försäkra er om att datorer är en trend som kommer att vara högst ett år. "

Ansvarig utgivare på förlaget Prentice Hall, 1957

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet. "

Ines Uusman, 1996, IT-ansvarig minister

Ni kanske vill hamna på denna hall of fame

*Edit*

Vi snackar rykte. Hittade denna artiklen

http://www.nordichardware.se/nyhet,12028.html

Kolla på "dröm" datan på 8600 och 8300. 8600 ser juh hur lovanden ut som helst. Totalt kasst.

jo tjena, 15% bättre... det är som skillnaden mellan 7800gtx (512) och 7900gtx. blir nog minst 60% ökning som alltid. om den inte floppar som GF FX som presterade sämre än förra generationen.

AN Doja: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&mo...

taget ur luften? eller missförstod du mej, menar förstås 512-versionen för annars skulle 7900gtx ha mer minne.

Permalänk

Om de nu släpper det som ett mid-range kort så borde de väll oxå kosta som ett? Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Om de nu släpper det som ett mid-range kort så borde de väll oxå kosta som ett? Eller?

Får man juh hoppas.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd

AKUs, att tro och spekulera är inte samma sak. Man kan alltid spekulera i saker men börjar man tro att de är som spekulationerna säger är man ute och cyklar. Nu finns de många i världen, ända sedan människan började uppfinna saker som sa att de aldrig funkar, de kommer aldrig bli populärt. Dessa är oftast negativa personer om ämnet och många av dom vart dessutom avundsjuka över att inte dom hade kommit på iden först.

Sen till diskussionen om hur mycke bättre varje generation fram till 8800 så har varje kort presterad mycke bättre än tidigare version men de är inte förens dom bättre optimerade drivarna kommit ut som man kan börja använda kraften i kortet. Ja håller med A.N'doja om detta, till stor del. Dock skulle ja vilja se skillnaden mellan varje kort sedan FX 5900 korten med PCI-E släpptes till dagen 8800 serie. Detta testat på en och samma dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Om de nu släpper det som ett mid-range kort så borde de väll oxå kosta som ett? Eller?

Varför skulle inte ett mid-range kort kostya som ett mid-range? Ja kan inte se någon anledning till att de skulle kosta mer. Jämfört med priset på 8600 korten så skulle då de nya kosta runt 2000 kr. Detta med hänsyn till vad ett 8600GTS och ett 8800GTS 320MB kostar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Varför skulle inte ett mid-range kort kostya som ett mid-range?

Tja.. de vill tjäna mer pengar kanske? Om det nu presterar bättre än ett ultra så ser jag det bara som en förlustaffär om de släpper ett bättre kort till ett mycket lägre pris..
Jag spekulerar nu. Men jag skulle gissa att det kostar mer än 2000kr..
Så sänker de priserna lagom till de släpper deras high-end, kanske?

Permalänk
Avstängd

Skulle nu de nya mid-range kortet vara lite bättre än ett 8800 och priset skulle styras av prestandan så kommer inte priset bli sänkt så speceilt mycke när ny high-end kort kommer. De enda som händer då är att de minsta high-end korten skulle hamna på smma prisvnivå som 8800Ultra hade vid lansering. Ja tycker de är helt orealistiskt att göra så men om vi flyttar tillbaka till GeForce 4Ti. Då fanns de ett max pris enligt lag som NVIDIA körde över med nästan 1500 kr. Kommer mycke väl ihåg detta då jag blev förbannad som fan över priserna. Ja betalade runt 3000 för mitt GeForce 3Ti när de kortet vart de bästa och sen få slänga ut nästan 4500 spänn för ett GeForce 4Ti.
Ja tvivlar på att nått liknande händer igen. Nu har visserligen priserna gått upp iaf men inte så vansinnigt mycke på en gång.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Skulle nu de nya mid-range kortet vara lite bättre än ett 8800 och priset skulle styras av prestandan så kommer inte priset bli sänkt så speceilt mycke när ny high-end kort kommer. De enda som händer då är att de minsta high-end korten skulle hamna på smma prisvnivå som 8800Ultra hade vid lansering. Ja tycker de är helt orealistiskt att göra så men om vi flyttar tillbaka till GeForce 4Ti. Då fanns de ett max pris enligt lag som NVIDIA körde över med nästan 1500 kr. Kommer mycke väl ihåg detta då jag blev förbannad som fan över priserna. Ja betalade runt 3000 för mitt GeForce 3Ti när de kortet vart de bästa och sen få slänga ut nästan 4500 spänn för ett GeForce 4Ti.
Ja tvivlar på att nått liknande händer igen. Nu har visserligen priserna gått upp iaf men inte så vansinnigt mycke på en gång.

Ja ett 8800 Ultra kostar 5k+

Vi får se.

Jag skulle tro att det kommer fasa ut 8800GTS 320meg med likvärdig prestanda och kosta ca 2700kr i runda slängar.

Jag hoppades på ett nytt graffe monster =/. Får väll bli SLI av det nya då kommer nog duga.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Så vad är 8k seriens mid-range kort?
Ett 8800GTS 320mb? Och om det nu är prestanda mässigt, lika långt steg mellan 8800GTS och 7900GTX som det är mellan 8800GTX och G90.
Borde ju kortet ändå ha en del att ge och kosta ca 3200 då det släpps?

En annan sak som är intressant att se är ju prissänkningen på 8k serien..

Permalänk
Medlem

Jag gissar att priset hamnar någonstans mellan 8800GTS och GTX/Ultra. Sen fasar de ut GTX/Ultra-korten och sänker priset något på GTS. Till Q1/Q2 nästa år får vi sedan nya prestandamonster och 8800-serien kommer vara helt ersatt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Så vad är 8k seriens mid-range kort?

Har du hört och sett 8600GT 8600GTS? Detta är 8000 seriens mid-range kort oavsett hur dåliga dom än är. 8800GTS 320MB hamnar mitt emellan mid-range och hig-end. En del hårdvaru sidor klassar 8800GTS 320 som mid-range och andra sidor som hig-range. NVIDIA själva klassar de som high-end.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Inaktiv

8800gts presterar mer som ett mid end (om man ska titta på radeon 9600-9700tiden.)

Permalänk

Jo, 8800GTS320mb ligger ju prestanda mässigt mellan Ultra och 8600, det tycker jag är mid-range.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
8800gts presterar mer som ett mid end (om man ska titta på radeon 9600-9700tiden.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jo, 8800GTS ligger ju prestanda mässigt mittemellan Ulra och 8400, det tycker jag är mid-range.

Intressant vinkel på de här. Om vi flyttar tillbaka till när GeForce 6800GT och 6800Ultra vart bäst så är ett 6800GT ett mid-range och 6800Ultra ett high-end. Får ja fråga hur ni kom fram till detta?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Intressant vinkel på de här. Om vi flyttar tillbaka till när GeForce 6800GT och 6800Ultra vart bäst så är ett 6800GT ett mid-range och 6800Ultra ett high-end. Får ja fråga hur ni kom fram till detta?

Min åsikt bygger kanske mer på pris än prestanda. Men då nVida sätter priset lite därefter så tycker jag inte att jag är helt är ute och cyklar.
Ett 8800Ultra kostar runt 6 tusen och ett 8600GT ca 1200. Däremellan ligger 8800GTS 320mb på ca 2500kr.

Permalänk
Avstängd

Och vart hamnar 8600GTS 640 i dina ögon? Ja är visserligen inne på mitt andra 640 nu och hade däremellan ett 320MB så länge ( mitt första 640 dog och lånade ett 320) och ja kan hålla med att ett 320 kan kännas som ett mid-range tack vare minnet då de begränsar. Men ja tycker man skall skilja 320 och 640 åt på prestanda biten och inte generalisera båda varianterna till mid-range vilket blev min uppfattning av era inlägg ja citerade.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Intressant vinkel på de här. Om vi flyttar tillbaka till när GeForce 6800GT och 6800Ultra vart bäst så är ett 6800GT ett mid-range och 6800Ultra ett high-end. Får ja fråga hur ni kom fram till detta?

Som jag tolkade det så var 6600GT mid-range för 6000-serien. Eventuellt också 6800LE.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Som jag tolkade det så var 6600GT mid-range för 6000-serien. Eventuellt också 6800LE.

Helt rätt! 6600, 6600GT, 6800XT och 6800LE är mid-range i 6000 serien.
Egentligen hamnar ett specifikt 6800GT kort i samma gråzon som 8800GTS 320 gör och de är ASUS 6800GT med 128MB minne. Men detta vart liksom ASUS som gjorde och inte NVIDIA.

Edit:
Hade de skillnad på frekvenserna eller på SP antalet på 8800GTS 320 så hade ja lätt sagt mid-range. Men nu är de inte så.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Dåliga nyheter!??

har ni läst detta grabbar!!!??

"While according to media reports the company has no plans to dethrone its high-end GeForce 8800 Ultra with the new code-named G92 product"

G92 kommer vara klenare än 8800 Ultra?! Jag som hade gått och hoppats på en 50% ökning, så man får KICK-ASS prestanda i Crysis sen. Men men det är ju inte helt säkert, inget är säkert förens kortet lanserats!

Hoppas Hoppas Hoppas på ett grymt High-End kort!

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Avstängd

Synd att NVIDIA inte vill kommentera skriverierna om deras ny GPU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av redrum_237
har ni läst detta grabbar!!!??

"While according to media reports the company has no plans to dethrone its high-end GeForce 8800 Ultra with the new code-named G92 product"

G92 kommer vara klenare än 8800 Ultra?! Jag som hade gått och hoppats på en 50% ökning, så man får KICK-ASS prestanda i Crysis sen. Men men det är ju inte helt säkert, inget är säkert förens kortet lanserats!

Hoppas Hoppas Hoppas på ett grymt High-End kort!

Synd att NVIDIA inte vill kommentera skriverierna om deras ny GPU.
xbitlabs tar ju upp dom 2 tänkbara varianterna som man diskuterar vilt om just nu.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.